فروش بیش از ۶۷ هزار جلد کتاب در دو روز تابستانه کتاب

معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت:‌طی دو روز اول اجرای طرح تابستانه کتاب، بیش از ۶۷ هزار جلد کتاب به فروش رفت.

به گزارش سراج24، برنامه صبح و گفتگو با محوریت کتاب و کتابخوانی صبح امروز دوشنبه ۲۰ مرداد در گفتگو با آزاده نظر بلند معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از آنتن رادیوگفتگو پخش شد.

نظربلند در ابتدای این‌برنامه با اشاره به طرح تابستانه کتاب گفت: این‌طرح، در واقع چهاردهمین دوره از طرح‌های فروش کتاب است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه‌ای را به بخش خرید کتاب اختصاص می‌دهد و از طریق کتاب فروشی‌ها این یارانه به خریداران کتاب تخصیص داده می‌شود.

وی از اجرای این طرح در تمام کتاب‌فروشی‌های کشور خبر داد و افزود: در کل کشور ۷۶۵ کتاب فروشی داریم که عضو طرح تابستانه هستند. ۵۹۶ کتاب فروشی در مراکز استان ها و ۱۶۹ کتاب فروشی نیز در سایر شهرستان‌های استان‌ها داریم.

معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: پس از دو روز از اجرای طرح تابستانه کتاب، تعداد ۶۷ هزار و ۶۲۲ نسخه کتاب فروش رفتند که رقم قابل توجهی است و نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال مبلغ کل فروش بوده است.

نظربلند در پایان گفت: طرح هایی همچون تابستانه کتاب باعث افزایش خرید کتاب می‌شوند. ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب تا سقف ۱۵۰ هزار تومان در این‌طرح‌ها اعمال می‌شود و این‌انگیزه و مشوقی برای افراد کتابخوان است تا بتوانند کتاب‌های مورد علاقه‌شان در حوزه‌های عمومی؛ کودک و نوجوان و دانشگاهی را تهیه کنند.

اخبار مرتبط

ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی

سریال حشاشین و دروغی تاریخی منتسب به پیروان حسن صباح!

«بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳