دعای عرفه در گیلان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

هیچ گونه ممنوعیتی در هیچکدام از شهرهای گیلان در این زمینه وجود ندارد، در همین راستا از همه مؤمنین و اهل ایمان درخواست می‌شود با حضور در محافل دعا از خداوند برای شکست این ویروس منحوس استمداد بطلبند.

به گزارش سراج24 ، حجت‌الاسلام سعید مهدوی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار داشت: در هجمه‌های فرهنگی امروز دشمن، رسانه می‌تواند افکار عمومی را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید از آسیب‌های سبک رسانه‌های غربی دور شده و تبیین، رشد، ارتقا و اصلاح را سرلوحه و رسالت اولیه خود قرار دهند، تصریح کرد: در این عرصه نیازمند مجاهدت‌های فرهنگی، تبلیغی و معرفتی ناب هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم روز عرفه و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ضرورت ایجاد محفل معنوی و نیایش در مقابله با آسیب‌های ناشی از شیوع این ویروس، خاطرنشان کرد: دعای عرفه در همه مساجد، حسینیه‌ها و محافل دینی استان گیلان به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مهدوی تاکید کرد: هیچ گونه ممنوعیتی در هیچکدام از شهرهای گیلان در این زمینه وجود ندارد، در همین راستا از همه مؤمنین و اهل ایمان درخواست می‌شود با حضور در محافل دعا از خداوند برای شکست این ویروس منحوس استمداد بطلبند.

وی با اشاره به اینکه مردم مؤمن و متدین ایران در شب‌های قدر در سایه رعایت موازین و دستور العمل‌های بهداشتی در مراسم پر فیض این شب‌ها با شور خاصی حضور پیدا کردند، افزود: با ملاحظات عموم مؤمنین و با رعایت موازین بهداشتی مراسم شب‌های قدر به نحو احسنت برگزار شد و این نشان دهنده این بوده که با تجمعات مذهبی می‌توان در عین استفاده از ظرفیت معنوی برای مقابله با فشارهای روحی و روانی ناشی از معضلات مختلف، از شیوع ویروس کرونا نیز پیشگیری کرد

اخبار مرتبط

۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است

ارائه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است

بسیاری بحران‌ها نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب است