کمک به نیازمندان همانند اما‌م رضا‌(ع) باید کریمانه باشد

اگر کمک‌های مردم به مستمندان به گونه‌ای باشد که گیرنده را خجالت زده و شرمسار نکند قطعا این امر بهتر است و مطابق با درسی است که حضرت رضا (ع) و اولیای دین تعلیم دادند.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش‌نیوز ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: امام هشتم (ع) دارای فضایل و کرامات زیادی است و در همه ایام حرم ایشان برای استقبال از زائران و دلداگان حضرت باز است.

وی افزود: دهه کرامت امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا با سال‌های گذشته تفاوت دارد و زائران حضرت امکان زیارت از نزدیک را ندارند اما دل‌های عاشقان و ارادتمندان به سمت مرقد ایشان پر می‌کشد.

حجت‌الاسلام شبستری ادامه داد: عاشقان حضرت رضا (ع) در روز میلاد این حضرت می‌توانند با قرائت زیارت نامه و صلوات خاصه، حضرت را از راه دور و با پای دل زیارت کنند.

وی گفت: حضرت امام رضا (ع) در زمان حیات خود به محرومین کمک کرده و آنان را یاری می‌کردند از این رو در این ایام که کرونا باعث شده بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل و خلل شود، الگو گرفتن از حضرت و کمک به مستمندان بسیار حائز اهمیت است و کمک به افراد نیازمند به مانند دست‌گیری حضرت رضا (ع) از افراد فقیر باید کریمانه باشد. 

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر کمک‌های مردم به مستمندان به گونه‌ای باشد که گیرنده را خجالت زده و شرمسار نکند قطعا این امر بهتر است و مطابق  با درسی است که حضرت رضا (ع) و اولیای دین به مسلمانان تعلیم دادند.

اخبار مرتبط

واریز هدیه ۲ میلیونی آموزش و پرورش به حساب معلمان

وزیر ارشاد در ضیافت افطار سازمان سینمایی با سینماگران چه گفت؟