با مسائل فرهنگی برخورد سیاسی نکنیم

عفاف و حجاب باید در نهاد خانواده شکل بگیرد

امام جمعه فارسان با بیان اینکه حجاب بهترین وسیله برای محافظت زن از نگاه های هوس آلود است، گفت: اولین و مهم ترین جایی که باعث نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می شود، نهاد خانواده است.

به گزارش سراج24، حجت الاسلام محسن ملک پور امروز با بیان اینکه عفاف و حجاب بهترین وسیله برای محافظت زن از خطر بیگانه و نگاه های هوس آلود است، گفت: از منظر آموزه های دینی، کارکرد اصلی حجاب بازگرداندن شأن انسانی به افراد و نجات دادن آن ها از جاذبه های انحرافی در روابط فی مابین زن و مرد است.
امام جمعه فارسان با بیان اینکه اساساً قوه غریزه آدمی به حدی قدرتمند است که انسان می تواند کمترین پیام ها را با یک تحلیل و آنالیز به رفتارها، کشش ها و گرایش های منفی تبدیل کند، ادامه داد: به همین خاطر است که در قرآن بر لزوم با حیا راه رفتن زنان و پرهیز از سخن گفتن با ناز و کرشمه تأکید شده است.
عفاف و حجاب باید در بستر روابط خانوادگی شکل بگیرد
وی با بیان اینکه در سایه عفاف و حجاب، زن و مرد در جایگاه واقعی خویش قرار می گیرند و لذا نباید این طور باشد که افراد در روابط روزمره خود اسیر جاذبه های ظاهر یکدیگر شوند و تنها در پرتو خانواده و ارتباط زناشویی این جاذبه ها بر اساس نگاه شرع، جایز است، افزود: رفتار عفیفانه و محجبانه می بایست در بستر روابط خانوادگی به صورت عملی آموزش داده شود.
ملک پور با بیان اینکه نکته مهم این است که والدین خودشان عفیف باشند و در گرایشات منفی غریزی سقوط نکنند در این صورت است که بزرگترین زمینه برای عفیف شدن فرزندان حاصل می شود، اضافه کرد: به این خاطر به شدت معتقدیم که اولین و مهم ترین جایی که باعث نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می شود، نهاد خانواده است.
 آتش به اختیار و روحیه انقلابی راه نجات کشور در عرصه های مختلف است

اخبار مرتبط

صدای راهپیمایی مسالمت‌آمیز دانشگاهیان آمریکا فراگیر خواهد شد

بسیاری بحران‌ها نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب است

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان