تربیت انسان های با کرامت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است ­

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادعا می کنیم که هیچ مکتب بشری و دینی در دنیا، حتی اسلام قبل از انقلاب نتوانسته انسان های با کرامت را تربیت کند.

به گزارش سراج24، حجت الاسلام والمسلین حبیب الله شعبانی در مراسم رونمایی از کتاب "هما" و گرامیداشت سردار شهید حاج میرزاعلی سُلگی که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد گفت: برای هر انسانی دو نوع کرامت وجود دارد، یکی کرامت الهی که برای رشد و تکامل انسان است و دیگری کرامت اکتسابی است.
وی با اشاره به اینکه انسان به غیر از کرامت ذاتی و خدادادی که در وجود انسان قرار داده، نیازمند اکتساب کرامت است افزود: انسان برای کسب کرامت، باید حتما در مسیر تربیت انبیاء قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود : انسان های اهل کرامت مستقل فکر می کنند، از شرق و غرب ترسی ندارند و هیچ کسی در عالم را به غیر از خدا ابرقدرت نمی دانند.
وی از شهید سُلگی به عنوان یک انسان با کرامت یاد کرد و گفت: این شهید ویژگی های زیادی داشتند که می توان تعصب به معنای واقعی به ولایت، دغدغه مندی انقلاب و جوانان انقلابی را از مهمترین ویژگی های آن نام برد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه تربیت شهدا به عنوان یک انسان با کرامت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است اظهارداشت: انقلاب اسلامی توانست امثال شهید همدانی ها، شهید سُلگی ها و دیگر شهدا را تربیت کند و به عالم معرفی کند.
حجت الاسلام والمسلین حبیب الله شعبانی ادامه داد: شهدایی که توانستند قبل از عبور از سیم خاردار دشمن، از سیم خاردار نفس خود عبور کنند و مقابل طلم بایستند.
در این مراسم با حضور مسئولین و خانواده شهید سُلگی از کتاب "هما" خاطرات سرکار خانم هما شالباف زاده، همسر شهید سردار محسن امیدی رونمایی شد.
سردار حاج میرزا محمد سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب "آب هرگز نمی میرد" فروردین امسال به یاران شهیدش پیوست.

اخبار مرتبط

واریز هدیه ۲ میلیونی آموزش و پرورش به حساب معلمان

مصائب یک سرلشگر ارتش

وزیر ارشاد در ضیافت افطار سازمان سینمایی با سینماگران چه گفت؟