۹ هزار نیازمند تحت حمایت مساجد جنوب شرق تهران

فارس/ مدیر امور مساجد در ناحیه شهید محلاتی گفت: در مناطق ۱۴ و ۱۵ تهران، ۱۷۸ مسجد فعال است که ۹ هزار خانواده نیازمند را زیر پوشش دارند و بناست در رزمایش همدلی علاوه بر آن‌ها، خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا را نیز پوشش دهند.

به گرارش سراج24، حجت‌الاسلام مهدی معراجی، مدیر ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: این ناحیه در مناطق ۱۴ و ۱۵ در جنوب شرق تهران قرار دارد که دارای ۱۷۸ مسجد فعال است.

وی افزود: این مساجد با شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف شروع به خدمت‌رسانی کردند که در مجموع ۴۰ مسجد به تولید ماسک پرداخته‌اند، ۵ مسجد کاملاً به شکل کارگاه تولید ماسک، گان و شیلد درآمدند و چندین مسجد نیز در حوزه تولید آبمیوه اقدام کرده‌اند.

معراجی ادامه داد: جوانان بسیجی قریب ۹۰ درصد مساجد این ناحیه، هر شب سطوح عمومی و معابر را ضدعفونی می‌کنند.

مدیر ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به رزمایش همدلی و کمک مومنانه در آستانه ماه رمضان، مساجد این ناحیه همچون گذشته فعال شده‌اند. این مساجد از قبل حدود ۹ هزار خانواده نیازمند منطقه و اطراف را زیرپوشش دارند که در بازه‌های زمانی مختلف سال، سبد کالا به آنان اختصاص می‌دهند و کمک‌های مالی، معیشتی و درمانی بسیاری نیز به آنان دارند.

وی گفت: بسیاری از مساجد این ناحیه، در زمینه تأمین جهیزیه دختران این خانواده‌ها فعال هستند.

معراجی گفت: پس از بیانات مقام معظم رهبری، شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا نیز در دستور کار قرار گرفته تا در آستانه ماه رمضان علاوه بر ۹ هزار خانواده قبلی با کمک خیریه و نمازگزاران به آنان نیز کمک‌رسانی شود.

مدیر ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: مساجد همواره در امر کمک‌رسانی به مردم پیشگام بودند و با توجه به اعتماد مردم، با جذب کمک‌های آن گره‌گشای زندگی نیازمندان بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط