اردوغان: حمله به معابد و قتل مردم بی‌گناه نه جهاد، اقدام تروریستی، جنایت و توحش است

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: حمله به معابد و قتل مردم بی‌گناه نه جهاد، اقدام تروریستی، جنایت و توحش است. نگاه کسانی که به مساجد حمله کرده و کلیسا‌ها را هدف قرار می‌دهند، تاریک است.

به گزارش سراج24،  به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه مسجد جامع چاملیجای استانبول، انگیزه مهاجمان به مساجد و کلیساها  را یکسان دانست.

او گفت: «حمله به معابد و قتل مردم بی‌گناه نه جهاد، اقدام تروریستی، جنایت و توحش است. نگاه کسانی که به مساجد حمله کرده و کلیسا‌ها را هدف قرار می‌دهند، تاریک است.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: اکنون در برهه‌ای حساس قرار داریم که باید پیام‌های صلح اسلام را بیش از پیش بر زبان آوریم. اگر ما واکنش‌های لازم را نشان داده و با شجاعت از حقایق و دینمان صیانت کنیم، به اذن خداوند ترویست‌ها نمی‌توانند به اهداف‌شان برسند. 

اردوغان در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: مصمم به پاکسازی کشور و منطقه خود از گروه‌های تروریستی مانند داعش، القاعده، فتو و پ‌ک‌ک هستیم. همچنین به مبارزه خود با تروریسم نئونازی که مساجدمان در اروپا را مورد هدف قرار می‌دهد، ادامه خواهیم داد. همه انسان‌ها باید به ذهنیت‌های وحشی و قاتل که عبادتگاه‌ها را به دریای خون تبدیل می‌کنند، «نه» گفته و آن‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

تاکید روسای جمهور ایران و ترکیه بر تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی