چهلمین بهار جمهوری اسلامی+تصاویر

چهل سال پیش در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را دگرباره، نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان متجلّی ساخت. شعار اصلی انقلاب مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود که میلیون‌ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزه‌ها در سراسر کشور آن را فریاد کشیده بودند. این شعارها، حکومتی را پایه ریزی کرد که عدالت اسلامی، از اهداف والای آن بود. تشکیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت.

مردمان ایران زمین، دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ با حضوری آگاهانه و تصور ناشدنی، در پای صندوق‌های رأی، پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق واژه «جمهور» به معنای توده مردم و حکومتی مردمی و واژه «اسلامی» نیز معنای حاکمیت ارزش‌های الهی، قرآنی و ولایی را به جهانیان به اثبات رساندند.
در این چهاردهه با رشادت‌ها و ایثارگری فرزندان جمهوری اسلامی، توطئه‌های شوم دشمنان ناکام ماند و آنان را که حکومتِ جمهوری را بی‌اسلام می‌خواستند، به کناری افکند.
آری چهل بهار است این مردم انقلابی دوشادوش هم در سراسر این پهنه خاکی همراه و همدل، در زیر سایه پرچم سه رنگ و مقدس، «جمهوری اسلامی» را معنا می‌بخشند.

عکس: مریم هاشمی | صادق نیک‌گستر | فائزه کابلی

اخبار مرتبط