اسنک های پف دار با ذرت دامی برای سلامتی مضر نیست

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: ما اسنک های تولید شده با ذرت دامی را در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار دادیم و نتایج آزمایشگاهی نشان می داد که اسنک های حجیم تولید شده با ذرت دامی مخاطره ای برای سلامت افراد ندارد.

به گزارش سراج24، وحید مفید مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفتگو با بهداشت نیوز، درباره موضوع تولید اسنک های حجیم با ذرت دامی و نگرانی ها برای مصرف محصولات موجود در بازار گفت: طی ۲ هفته آینده بازدید کلی از تمام کارخانه های تولید اسنک حجیم یا پفی در سطح کشور انجام  می شود  و نتیجه آن را ۱۵ دی ماه اطلاع رسانی عمومی می کنیم.

وی ادامه داد: ما اسنک های تولید شده با ذرت دامی را در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار دادیم و نتایج آزمایشگاهی نشان می داد که اسنک های حجیم  تولید شده با ذرت دامی مخاطره ای برای سلامت افراد ندارد .

مفید تصریح کرد: مردم در مصرف اسنک های حجیم یا پف دار نگران نباشند چرا که از لحاظ استاندارهایی که برای ذرت های مورد مصرف انسان و خوراک دام وجود دارد فاکتورهای بهداشتی بسیار به هم نزدیک هستند و حتی در مواردی استانداردهای بهداشتی ذرت خوراک دام به دلایلی خاص سخت گیرانه‌تر است. 

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه  تخلف شرکت های تولید اسنک از نظر مسائل شکلی و تفاوت محتویات  و تخلف در قیمت ارزی ماده اولیه بود، گفت: تمام فعالیت های ۲ شرکت متخلف به دلیل استفاده از ماده اولیه متفاوت متوقف شده است و نگرانی در مورد محصولات موجود در بازار وجود ندارد.

مفید تاکید کرد: سازمان غذا و دارو  محافظ سلامت مردم است و ما در حوزه سلامت مردم کوتاه نمی آییم وشرکت‌های تولیدکننده باید در زنجیره تولید از مواد اولیه تا تولید و توزیع صداقت را رعایت کنند و به دلیل استفاده از ذرت دام برخلاف ادعا، با متخلفان برخورد کردیم و پرونده دو شرکت متخلف را به مراجع ذی صلاح ارجاع دادیم.

مفید همچنین با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو متولی سلامت مردم محسوب می شود، گفت: شرکت‌های تولیدکننده محصولات غذایی باید در تمام مراحل  تولید از ماده اولیه گرفته تا مراحل تولید و توزیع باید به درستی و طبق قوانین عمل کنند و به دلیل اینکه ۲ شرکت تولیدکننده از ماده اولیه خلاف ادعا استفاده کردند به عنوان متخلف شناخته شدند وفعالیت آنها متوقف شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط

نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار اعلام شد