وقوع اتفاقات ناگوار در گردشگری سلامت

معاون رییس جمهور از وقوع اتفاقاتی ناگوار در گردشگری سلامت که نارضایتی برخی گردشگران خارجی را در پی داشته سخن گفت و از کاهش آمار این گردشگران در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش سراج24، علی اصغر مونسان به هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت برای ساماندهی گردشگری سلامت شده اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاید هم سازمان میراث فرهنگی و هم وزارت بهداشت، گردشگری سلامت را خوب ساماندهی نکرده‌اند. ما یک‌دفعه با هجوم گردشگران سلامت مواجه شدیم که گرفتار دلال‌ها شدند و اتفاقات بدی رقم خورد.

وی افزود: دلال‌ها به چند برابرِ مبلغ واقعی، پول می‌گرفتند و پزشک‌هایی را به گردشگران معرفی می‌کردند، درحالی که آنها را به مکان و پزشک همنام دیگری منتقل می‌کردند. گردشگری سلامت به این خاطر آسیب دید و آمار مراجعه‌کنندگان آن به ایران در شش ماه اول امسال کاهش داشت.

معاون رئیس جمهور اذعان کرد، گردشگری سلامت در ایران سامانی نداشت و حوزه‌ای رها شده بود که آسیب‌هایی را وارد کرد و گله‌گذاری‌هایی را در پی داشت.

وی ادامه داد: معاون گردشگری ماموریت دارد این وضعیت را ساماندهی و چند آژانس ویژه را مامور کند که روی این موضوع کنترل داشته باشند. قرار است به عراق سفری انجام شود تا در پی بحث‌هایی که در کمیته فنی ایران و عراق مطرح شده، توافق‌هایی شود. ما از آن کشور می‌خواهیم اجازه ندهد گردشگران سلامت رها وارد ایران شوند و از طریق آژانس‌هایی که ما معرفی می‌کنیم به ایران سفر کنند. این آژانس‌ها تحت کنترل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و به میزان پولی که می‌گیرند، موظف‌اند خدمات بدهند.
منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط

تعرفه‌های پزشکی پاشنه آشیل نظام سلامت