سازش با آمریکا فراموشی خط امام(ره) است

معاون رئیس جمهور دولت دهم با تأکید بر حفظ آرمان‌های انقلاب گفت: سازش با آمریکا فراموشی خط امام(ره) و سند ۲۰۳۰ سندی غربی‌گرایانه است.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی شامگاه دوشنبه در آئین گرامیداشت قیام 15 خرداد اظهار داشت: مجاهدت‌های مردم در وقایعی مانند 15 خرداد انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم زد و این انقلاب، نظام اسلامی را به مردم هدیه داد.

وی به پایبندی به آرمان‌های انقلاب و حرکت در مسیر آن تأکید کرد و گفت: اگر از آرمان‌های انقلاب دست کشیده یا آنها را کمرنگ جلوه دهیم و دیگر کشورها را الگوی خود قرار دهیم، عزت خود را از بین برده و تشکیل بسیج مستضعفان را نادیده گرفته و آن را زیر سوال برده‌ایم.

معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی تشکیل حکومت مستضعفان بود، ابراز کرد: امام خمینی(ره) بسیج مستضعفان را بسیج مردم نامیدند و یکی از موارد استقامت این است که باید در حفظ ارزش‌های انقلاب استقامت داشته باشیم.

وی به شباهت انقلاب اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا حکومتی برای داخل کشور طراحی شده بود، با این حال امام راحل همانطور که در داخل کشور از طریق مبارزه با طاغوت آن را سرنگون کرد، در بیرون از مرزها نیز با رژیم صهیونیستی به مبارزه پرداخت.

میر‌تاج‌الدینی با اشاره به اینکه امروز عده‌ای از دو طریق خط امام(ره) را تحریف ‌می‌کنند، تصریح کرد: یکی از این راه‌ها این است که برخی‌ها از فرمایشات امام(ره) را که نفع‌شان بوده استفاده می‌کنند و آنجایی که به ضررشان است مطرح نمی‌کنند و در جایی که امام(ره) محکم در برابر آمریکا ایستاده و فریاد بر سر آمریکا کشیده را نادیده گرفتند و در برابر آن سازش را به میان می‌آورند.

وی آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را خط مشی نظام خواند و گفت: نباید از خطوط اصلی منحرف شویم و نباید بگذاریم شعار مرگ بر آمریکا منقضی شود و سازش با آمریکا فراموشی خط امام(ره) و به نوعی تحریف این موضوع است.

معاون رئیس جمهور سابق به فته 88 اشاره کرد و گفت: در این فتنه‌ عده‌ای با فراموشی اهداف انقلاب، برخی شعارهای
مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را خط زدند و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند در حالی که این افراد جان خود را برای ایران هم فدا نمی‌کنند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما حقایقی را که درباره امام(ره) و انقلاب گفتیم را باید تکرار کنیم تا مجال تحریف را از تحریف کنندگان بگیریم» افزود: اینکه در کتاب‌های درسی به جای صحبت از شهدا موضوعات دیگری مطرح شود خود دور شدن از راه امام(ره) و شهدا است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: برخی‌ها مدعی هستند که "نباید امام(ره) را جناحی کرد و ایشان متعلق به یک جناح نیست" و این سخن صحیح و قابل قبول است اما کسانی که این ادعا را دارند حرفی از اصول امام(ره) نمی‌گویند و برابر کسانی که از اصول٬ منطق و راه امام(ره) سخن می‌گویند بحث جناحی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت در فناوری‌های هسته‌ای و انقلابی حرکت کردن در این مسیر سبب کسب موفقیت‌ها و پیروزی‌ها شده است، ابراز کرد: این موفقیت‌ها از طریق سازش به دست نمی‌آید و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی‌های داخلی است.

معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به اینکه سازش هزینه‌های بالایی دارد و اگر با این روحیه به سمت جلو حرکت کنیم هزینه‌های زیادی را باید متحمل شویم عنوان کرد: در مسئله هسته‌ای غنی‌سازی 20 درصد داشتیم که الان این میزان به 3.5 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر به قلب راکتور اراک هم سیمان ریختیم و 10 تن نیز اورانیوم غنی سازی داشتیم که 200 کیلو کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بحث هسته‌‌ای تنها مربوط به دولت نیست و مربوط به نظام است خاطرنشان کرد: در مسئله هسته‌ای دو نوع مذاکره وجود دارد یکی مذاکره در حوزه ضعف بوده و یکی نیز مذاکره از حوزه قدرت است و ما در این مذاکرات در حوزه ضعف مخالف هستیم چرا که وقتی تیم مذاکره کننده در حال مذاکره باشد و مسئولان ارشد از خالی بودن خزانه سخن بگویند این مذاکره از حوزه ضعف است و اگر مذاکره از حوزه قدرت بود هم تحریم‌ها برداشته می‌شد و هم این میزان هزینه نیز صرف نمی‌شد.

میرتاج‌الدینی با تأکید بر ایستادگی در پای ارزش‌ها و اینکه از موضع عزت و قدرت حرکت کردن راه انقلاب٬ امام(ره)٬ شهدا و مقام معظم رهبری گفت: اگر مجلس بیدار باشد نمی‌گذارد دولت پای خود را کج بگذارد و نمایندگان مجلس باید انقلابی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه سند 2030 یک معاهده است و براساس قانون اساسی هر معاهده٬ قرداد و پیمان باید به امضای مجلس برسد، ابراز کرد: نباید سندی امضا شود که این سند را نه مجلس و نه شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید کرده باشد و این موضوع به جایی رسیده که مقام معظم رهبری به دولت تذکر می‌دهد.

معاون پارلمانی دولت دهم  سند 2030 را تعهدی غربی‌گرایانه خواند و گفت: مگر ما فرهنگ نداریم که وابسته به فرهنگ اروپایی باشیم و به ما بگویند که در آموزش و پرورش باید طبق این سند عمل کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند

جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است