یادداشت/ مهدی گلجان

مقابله با جمنا؛ 2 هدف و 3 تاکتیک

عضو هیات علمی دانشگاه در یادداشتی به بررسی اهداف مخالفان جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای مقابله با این جبهه پرداخت.

به گزارش سراج24،مهدی گلجان عضو هیات علمی دانشگاه در یادداشتی به بررسی اهداف تخریب جمنا از سوی مخالفان این جبهه پرداخت.

متن یادداشت گلجان به شرح ذیل است:

«به نظر می‌رسد بعد از جلسه نهایی جمنا و توافقات صورت گرفته و اعلام آن در محافل خبری و رسانه‌ای مخالفان جمنا از هر گروه یا دسته‌ای که باشند 2 هدف عمده را با 3 تاکتیک پیگیری می‌کنند.

هدف اول: اینکه به جامعه القا شود اصولگرایان بالاخره موفق به اتحاد زیر یک چتر واحد نشده‌اند و در نهایت گزینه آقای رئیسی هم حاصل اتفاق نظر نیست بلکه به نوعی تنها راه برون رفت از تشتت و تفرقه است. یعنی در این جا بحث توافق نیست بلکه به نوعی مساله را پاک کردن است که با آمدن آقای رئیسی دیگر همه کنار می‌کشند.

هدف دوم: تخریب شدید جمنا و آنچه تحت این محمل و عنوان حاصل شده است با پروژه‌ای سه مرحله‌ای

الف– ارائه تصاویر غیر واقعی و نا کار آمد از اعضای این گروه و القاء این موضوع به مخاطب که اینها هیچ کدام نه تجربه کافی و اجرائی دارند و نه ظرفیت ریاست جمهوری را و صرفا جمع شده‌اند تا چهره رئیس جمهور فعلی را خصوصا در مناظره‌ها خدشه دار کنند و تا حد ممکن از ارای او بکاهند.

ب– تحلیل و اضمحلال بالفعل و بالقوه توان و پتانسیل جمنا برای اداره حکومت و بر هم زدن نقشه راهی که از آن مدیریت کلان حاکمیت خارج می‌شود. مدلی که براساس آن سرنوشت قدرت نهایی در حکومت تعیین می‌گردد و می‌تواند به یک راهبرد کلان در نظام منتهی شود.

ج- کار جدی از طریق ابزارهای رسانه‌ای که در اختیار دارند برای جلب آرای خاکستری که هنوز در انتخاب کاندیدای اصلح دچار سردرگمی هستند و هرچه به تاریخ انتخابات نزدیک می‌شویم اهمیت آن بیشتر می‌شود (خصوصا استفاده از فضای مجازی سایت‌ها و کانال‌های داخلی و خارجی)

منبع:فارس

اخبار مرتبط