قاری برجسته کشوری:

فرهنگ قرآنی در کشور کمرنگ است

قاری برجسته کشوری با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ قرآنی در کشور ما کمرنگ است، گفت: هنوز درک درستی از مسائل قرآنی در جامعه وجود ندارد.
به گزارش سراج24،حاج احمد ابوالقاسمی  با تأکید بر نهادینه کردن تلاوت قرآن در سطح جامعه، اظهار کرد: وقتی آیات قرآن در بین افراد جامعه زیاد تلاوت شود، می‌توان از این طریق زمینه ترویج فرهنگ قرآنی را مهیا کرد.

وی ادامه داد: با تکرار آیات قرآن فرد دائم‌الذکر شده و اثر آن در طولانی‌مدت موجب تقویت اعتقادات و ایمان او خواهد شد.

این قاری برجسته کشوری با بیان اینکه با قوی شدن ایمان و اعتقاد هیچ انحرافی نمی‌تواند در فرد رخنه کند، تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ قرآنی در کشور ما کمرنگ است.

وی گفت: دلیل اینکه هنوز درک درستی از مسائل قرآنی در جامعه وجود ندارد، خرافات در کشور زیاد شده و همه این‌ها در اثر ارتباط کم جامعه با قرآن است.

ابوالقاسمی محافل قرآنی را یک امر اثرگذار برای ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری این نوع محافل افرادی به سمت و سوی قرآن آمده و آرزوی دیرینه رهبر انقلاب که تربیت 10 هزار حافظ قرآن است، محقق شود.

وی با اشاره اینکه در آیه «و اعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا» گفت: پیام قرآنی این آیه اصل شعار جمهوری اسلامی در مبارزه با دشمنان است که باید همه دست در دست برای حفظ این نظام و انقلاب بکوشیم.

این قاری برجسته کشوری در پایان سخنانش به حضور چشمگیر مردم اسدآباد در محفل انسی با قرآن اشاره کرد و گفت: این محفل باشکوه نشان از وحدت و اتحاد می‌دهد که باید قدر آن را دانست.

منبع: فارس
اخبار مرتبط