بازهم «گرین کارت آمریکا» مرتضی آقا تهرانی دردسرساز شد

محسن بیات فرزند اسدالله بیات با توییت مطلبی با هشتک #پارادوگس و #جوک_قرن به عدم ویزا به ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی واکنش نشان داد و افزود در حالی که وی با عنوان طرفدار آمریکا نمی تواند برای درمان خود ویزا بگیرد مرتضی آقا تهرانی از چهره های های استکبار ستیز دارای گرین کارت […]

به گزارش سراج24، محسن بیات فرزند اسدالله بیات با توییت مطلبی با هشتک #پارادوگس و #جوک_قرن به عدم ویزا به ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی واکنش نشان داد و افزود در حالی که وی با عنوان طرفدار آمریکا نمی تواند برای درمان خود ویزا بگیرد مرتضی آقا تهرانی از چهره های های استکبار ستیز دارای گرین کارت آمریکا می باشد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که مدتی پیش با مساعدت پلیس گذرنامه مشکل پاسپورت آقای ابراهیم یزدی حل و وی با برای درمان سرطان پیشرفته، روز ٢٧ آذر از کشور خارج شد.

به گزارش خبرنگار سادس ، بحث گرین کارت آقای مزتضی آقا تهرانی و مغایرت این مساله با قوانین جمهوری اسلامی ایران از سال ها قبل مطرح شده بود، این مساله اشتباه فاحشی است که یا در اثر کم اطلاعی و یا بی سوادی اتفاق افتاده است.

گرین کارت با تابعیت فرق دارد، تابعیت اصطلاحا «ستیزن شیپ» است، گرین کارت یک ویزای دائمی است که به کسانی که پنج سال در آمریکا ساکن باشند تعلق می گیرد و مستلزم هیچ گونه قسم و امثال آن نیز نیست.

بر این اساس گرین کارت خلاف قانون جمهوری اسلامی نمی باشد و در حال حاضر عده ای از کارمندان دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن گرین کارت دارند و این مساله نه تنها مخالف قوانین کشور نیست، بلکه جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد برای کارمندان وزارت امور خارجه گرین کارت تهیه کند تا رفت و آمدشان تسهیل شود.

در نیویورک نیز کارمندان ایران در هیات کنسولگری و سفرای بین المللی که در سازمان ملل هستند نیز گرین کارت دارند.

گرین کارت یک مدرک سکونت در کشور آمریکا است که به کسانی که در آنجا ساکن هستند اجازه می دهد تردد بدون تقاضای ویزا داشته باشند.

شاهد بر اینکه گرین کارت تابعیت نیست،‌ این است که برای کسانی که گرین کارت دارند گذرنامه آمریکایی صادر نمی شود و با وجود این کارت رفت و آمدهایشان روی گذرنامه ای که از کشور خودشان دارند صورت می گیرد.

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی به دلیل سرپرستی بلند مدت مرکز اسلامی نیویورک در مدت مسئولیت دارای گرین کارت آمریکا بود.

 

این شبهه که توسط محسن بیات فرزند مرجع خود خوانده اسدالله بیات که درفتنه ۸۸ در قامت یک مرجع پوشالی برای فتنه گران نقش بازی می کرد مورد استقبال رسانه های دروغ پرداز قرار گرفت بخشی از برنامه ریزی جریان مدعی برای حذف فیزیکی رقیب خود می باشد.

شایان ذکر است که ابراهیم یزدی دبیرکل پیشین نهضت آزادی، در پی مخالفت آمریکا با صدور ویزای درمان، روز گذشته در ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما جریان ضد انقلاب این موضوع را به جمهوری اسلامی تعمیم دادند
 

منبع:سادس

اخبار مرتبط

کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند

صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

آمریکا به پرداخت یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار محکوم شد