یک مسئول سازمان غذا و دارو:

غذای ویژه اربعین تولید شود

یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: اربعین می‌تواند گامی مؤثر در توجه بیشتر مسئولان کشور نسبت به اهمیت غذا باشد و توجه ویژه محققان و سرمایه‌گذاران کافی است تا در زمینه تولید غذایی با ماندگاری بالا، کم حجم با انرژی زیاد و مزه‌ای مناسب در کشور تولید شود.

به گزارش سراج24،  منوچهر دادگر نژاد - معاون اداره کل نظارت بر فراوده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: توجه ویژه محققان و سرمایه‌گذاران کافی است تا در زمینه تولید فرآورده‌های غذایی با ماندگاری بالا، کم حجم با انرژی زیاد و مزه‌ای مناسب به صورت انبوه در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی و خیل عظیم مشتاقان به زیارت سرور شهیدان فارغ از مباحث معنوی  ارزشمندی که در بسیاری از امور  مطرح می‌کند از زوایای تخصصی دیگری نیز قابل توجه است، افزود: یکی از این موارد بحث تأمین و توزیع غذای سالم در شرایط بلایای طبیعی مختلف، جنگ، حملات تروریستی و هرگونه حادثه پیش بینی نشده است که در برخی موارد می‌تواند تبدیل به چالشی جدی شود.

دادگر نژاد تصریح کرد: از این منظر است که در حوزه پدافند غیر عامل موضوع افزایش ماندگاری غذا بسیار حائز اهمیت جلوه می‌کند.

وی گفت: برای نمونه همین زوار اباعبدالله الحسین برای بهره مندی هر چه بیشتر از حال و هوای معنوی اربعین در طول مسیر پیاده روی متقاضی محصولات متنوع، خوش طعم، بهداشتی و با کیفیت هستند که همگی به طور مستقیم با فناوری تولید در ارتباط است.

به گزارش ایفدونا - معاون اداره کل نظارت بر فراوده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اذعان کرد: امروزه بیشترین رقابت در صنعت غذا در ابعاد تکنولوژیک است.

دادگر نژاد در ادامه گفت: در این میان بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای حفظ و گسترش بازار صنعت غذا و فرآوری غذا امری ضروری بوده و آینده متعلق به محصولات و فرآورده‌هایی است که اهدافی همچون بهبود کارایی، طولانی شدن عمر ماندگاری و تازگی محصول، بهبود کیفیت و ایمنی غذا را از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر خلاء و نانو دنبال می‌کند.

وی افزود: این موضوع توجه ویژه به تولید مواد غذایی با ماندگاری بالا را امری اجتناب‌ناپذیر کرده است.

دادگر تاکید کرد: نگاه کشورهای جهان سوم به مسئله خوراک، رفع گرسنگی است در حالیکه باید این مسئله به رفع گرسنگی سلولی تبدیل شود به همین دلیل تولید ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و ترکیبات مورد نیاز انسان از اهمیت فراوانی برخوردار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اربعین و عاشقان زیارت سرور شهیدان با تمام دغدغه‌های معنوی اش می‌تواند گامی مؤثر در توجه بیشتر مسئولان کشور نسبت به اهمیت غذا باشد و توجه ویژه محققان و سرمایه‌گذاران کافی است تا در زمینه تولید فرآورده‌های غذایی با ماندگاری بالا، کم حجم با انرژی زیاد و مزه‌ای مناسب به صورت انبوه در کشور انجام شود.

اخبار مرتبط

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + جدول افزایش تعرفه نسخه‌ها