محمدرضا عارف:

فراکسیون امید به هیچ‌یک از وزرا چک «سفید امضا» نمی‌دهد

محمدرضا عارف گفت: فراکسیون امید هیچگاه وظیفه نظارتی خود را فراموش نمی‌کند و به هیچ یک از وزرا چک سفید امضا نمی‌دهد.

به گزارش سراج24،محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در دیدارهای جداگانه با نمایندگان انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران و شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با محکومیت قتل عام مردم مظلوم یمن توسط دولت عربستان سعودی از عملکرد مجامع بین المللی در برخوردهای دوگانه با فجایع انسانی انتقاد کرد و خواستار تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شد.

رئیس فراکسیون امید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات خرداد 92 ،گفت: فضایی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در کشور ایجاد شد به برکت تلاشهای دانشجویان، جوانان و مردم بود و آنچه در دو انتخابات 92 و 94 اتفاق افتاد نتیجه اعتماد مردم به گفتمان اصلاح‌طلبی بود و باید مراقبت کرد اعتماد مردم خدشه دار نشود. باید تلاش شود این سرمایه اجتماعی ارتقاء یابد و در جهت منافع ملی، وحدت و انسجام و همبستگی ملی و پاسخ به مطالبات بحق مردم هزینه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت نقد عملکرد نخبگان اصلاح‌طلب توسط فعالان دانشجویی تأکید کرد و گفت:اگر تشکلهای دانشجویی به نقد عملکرد اصلاح‌طلبان در فضایی صمیمانه می‌پرداختند مطمئناً برخی کاستی‌هایی که در  جریان ائتلاف اسفند 94 ایجاد شد روی نمی‌داد و این ائتلاف با سازوکاری مشخص و با کارایی بیشتر شکل می‌گرفت.

عارف تاکید کرد: از ائتلافی که در انتخابات مجلس صورت گرفت پشیمان نیستیم، اما مطمئناً در انتخابات‌های آینده نباید در فرایند ائتلاف از هویت اصلاح طلبی عبور کرد و باید با حفظ هویت و با ساز و کارهای شفاف و روشن وارد پروسه ائتلاف شد تا هر گروه بهتر بتواند مسئولیت خود را انجام دهد .

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به مشکلاتی که دولت با آن رو به رو است، تصریح کرد: فراکسیون امید تلاش دارد به دولت در انجام تعهداتی که به مردم داده است کمک کند اما هیچگاه وظیفه نظارتی خود را فراموش نخواهد کرد و به هیچ یک از وزرای محترم چک سفید امضا نمی‌دهد.

عارف با بیان اینکه می‌خواهیم مسیری که در دهه 80 طی شد اصلاح شود،گفت: در دهه 90 تلاش می‌کنیم که به خاطر برخی سوء تفاهم‌های ایجاد شده توسط رقیب جریان اصلاحات به اعتمادسازی کافی با بخش‌هایی از حاکمیت بپردازیم و در این مسیر حرکت کنیم. البته اعتمادسازی به معنای محافظه کاری و تحمیل خود به حاکمیت نیست بلکه اصلاح‌طلبان همیشه خودشان را جزیی تاثیرگذار از حاکمیت می‌دانند و اگر عده‌ای تلاش می‌کنند اصلاح‌طلبان را از حاکمیت بیرون کنند نه زورشان می‌رسد و نه به صلاح نظام است و مردم قطعاً پاسخ آنها را پای صندوق‌های رأی می‌دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به نقش ممتاز معلمان در تعلیم و تربیت نسل جوان کشور ،گفت: اگر امروز با آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی رو به رو هستیم به تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان بر می‌گردد. باید معلمان بدون داشتن دغدغه‌های معیشتی به وظیفه خطیر آموزش و تربیت نسل جوان کشور بپردازند. پاسخ منطقی و اصولی به مطالبات معلمان و ارتقاء منزلت آنان زمینه ساز تعلیم و تربیت صحیح جوانان و نوجوانان عزیز و آینده سازان کشور است.

عارف در پایان تأکید کرد: باید معلمان عزیز با انگیزه بالا به تعلیم و تربیت فرزندان این ملت بپردازند و این در گرو حل مشکلات و مسائل آنهاست که امیدوارم در برنامه ششم توسعه به این مهم توجه جدی شود و دولت با اولویت پاسخ به مطالبات آنان را پیگیری کند.

منبع:تسنیم

اخبار مرتبط