مصباحی‌مقدم: FATF در خدمت کنگره آمریکاست

نماینده ادوار مجلس تأکید کرد که FATF در خدمت کنگره آمریکا قرار دارد.

به گزارش سراج24، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده ادوار مجلس در نشست بررسی‌های اقتصادی که به همت جمعیت پیشرفت و عدالت برگزار شده بود، با اشاره به اینکه در مجلس قبل قانون مبارزه با تامین مالی ترورسیم را تصویب کردیم، گفت: قانون پولشویی جدای از این قانون است.

وی ادامه داد: در قانون پولشویی آمده است که نباید پولهای قاچاق وارد سیستم مالی شود و موسسات مالی و بانکها مکلف شدند وجوهی را که به سیستم وارد میشود منبع آن را بپرسند.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: قانون تامین مالی ترورسیم یعنی اینکه اجازه داده نشود که تروریست‌ها از طریق سیستم مالی یک کشور تأمین مالی شوند و گروههایی چون القاعده، داعش، النصره و... جزو آنها هستند که مطابق مبانی سازمان ملل تروریست شناخته میشوند.

مصباحی‌مقدم خاطر نشان کرد: قانون جلوگیری از تامین مالی تروریسم در کشور ما و در مجلس قبل تصویب شده است. سازمان ملل هیچگاه حزب‌الله را تروریست نشناخته است بلکه FATFدر خدمت کنگره آمریکا است.

وی تصریح کرد: دفاع مشروع از خود که توسط حزب الله صورت میگرد در مبانی شکل‌گیری سازمان ملل است.

نماینده سابق مردم تهران تاکید کرد:FATF مطالبات اضافی مطرح کرده و میگوید اگر میخواهید در رده بندی جهانی مبارزه با پولشویی بالا بروید باید به بندهای چهارگانه این قرارداد توجه داشته باشید.

مصباحی افزود:در قانون اساسی جمهوری اسلامی سازمانهای آزادی‌بخشی که برای دفاع از خود در کشورهای  تحت ظلم شکل گرفته اند را تروریست نمیشناسد و باید به آنها کمک کرد.

اخبار مرتبط

آمریکا چین را نشانه گرفت؛ چهار برابر شدن تعرفه خودروهای الکتریکی