رئیس سازمان ثبت اسناد:

عمده مفاسد اقتصادی در حیات خلوت‌ها رخ می‌دهد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه عمده مفاسد در حیات خلوت‌ها و بی خبری جامعه اتفاق می افتد گفت: خدماتی که امروز در دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت صورت می گیرد در حال تحول است.

به گزارش سراج24، احمد تویسرکانی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه امروز تهران با تبریک اعیاد نیمه شعبان و با بیان اینکه در جهت تغییر و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای اقدامات فراوانی انجام شده است افزود: در چند سال اخیر بیش از 13 میلیون سند جدید ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به احداث بانکهای اطلاعاتی افزود: در سال 94 ، 88 درصد خدماتی که این سازمان ارائه داده است از طریق سیستم‌های الکترونیک صورت گرفته است.

تویسرکانی گفت: حذف دهها میلیون مکاتبات درون دستگاهی و برون دستگاهی و همچنین ارسال 20 میلیون پیامک برای مراجعه کنندگان از جمله اقدامات سال گذشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دولت و مجلس خواست در جهت توسعه ثبت رسمی کشور کمک کنند زیرا این کمک منجر به کاهش دعاوی و کاهش جرائم خواهد شد.

تویسرکانی گفت: ‌امروز مردم هزینه های فراوانی را ناشی از معاملات عادی در کشور می دهند که باید این موضوع حذف و هزینه ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشی از قوه قضائیه است که وظیفه ثبت مالکیت ها را از جمله املاک ، اراضی، شرکتها، موسسات، ازدواج و طلاق ، اختراعات و برندها را برعهده دارد.

تویسرکانی گفت: موضوع ثبت رسمی اموال و تاثیرات آن در نظم حقوقی جامعه و کاهش دعاوی یک موضوع روشن و مشخص است.

رئیس سازمان ثبت اسناد افزود: ما بایستی در رابطه با بحث آسیب‌ها در جامعه یک آسیب شناسی و برای برون‌رفت از آن تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.

تویسرکانی ادامه داد: امروز حتما در حوزه اداری نیازمند به افزایش بهره‌بری و شفاف سازی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز عمده مفاسد در حیات خلوت‌ها و بی خبری جامعه اتفاق می افتد افزود: سازمان ثبت اسناد قدمتی 100 ساله دارد و خوشبختانه اقدامات وسیعی و گسترده‌ای را تاکنون انجام داده و به طبع همه مردم با آن در ارتباط هستند.

تویسرکانی گفت: ما برای برون‌رفت از شیوه های سنتی اقدامات گسترده‌ای را در چند سال اخیر انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان در جهت شفاف‌سازی، بهره‌وری و کاهش مراجعات مردم و همچنین مکاتبات سنتی و آسیب های ناشی از آن اقدامات خوبی را انجام داده به طوریکه سازمان پیشتاز در تحول اداری است.

وی افزود: خدماتی که امروز در دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت صورت می گیرد در حال تحول است و آثار این تحول به کاهش مراجعات و ارتقای سلامت اداری و کاهش تخلفات منجر خواهد شد.

تویسرکانی ادامه داد: در همین سنوات گذشته میلیون ها مراجعه حضوری و خرید دهها میلیون اوراق بهادار از طریق مردم حذف شد.

وی افزود: درجهت سرعت و دقت این خدمات در حال حرکت هستیم و هر روز این سرعت و دقت را افزایش خواهیم داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: ما بگونه ای عمل خواهیم کرد که مردم با کمترین هزینه بیشترین استفاده عایدشان شود و رفت و آمدهای مکرر و فسادهای اداری حذف شود.

اخبار مرتبط