اتریش خانه محل تولد هیتلر را مصادره می‌کند

اتریش امروز (شنبه) اعلام کرد قصد دارد خانه محل تولد آدولف هیتلر را از صاحب کنونی آن بگیرد تا به یک دعوی حقوقی طولانی پایان داده و همچنین اجازه ندهد این ساختمان به عنوان مکانی مقدس برای نئونازی‌ها مورد استفاده واقع شود.

به گزارش سراج24، کارل هینز گرونباخ، سخنگوی وزارت کشور اتریش، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما اکنون در حال بررسی ایجاد قانونی هستیم که مالکیت این خانه را تغییر داده و آن را تحت مالکیت جمهوری اتریش قرار می‌دهد.»

وی گفت: «ما در چند سال گذشته به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها راه اجتناب از اینکه خانه در راستای اهداف طرفداران نازیسم قرار بگیرد، مصادره آن است.»

گرونباخ در ادامه افزود که این فرآیند شامل پرداخت غرامت به مالک کنونی ساختمان خواهد بود.

این ساختمان از سال 2011 و پس از اینکه گرلیند پامر، صاحب کنونی آن، وارد یک دعوی حقوقی طولانی با دولت اتریش شده، خالی است.

خانواده پامر این ساختمان بزرگ که در 20 آوریل 1889 شاهد تولد هیتلر بود، را به مدت بیش از یک قرن است که در اختیار دارند.

در اوایل دولت 1970، دولت استرالیا به توافقی با پامر دست یافته و ساختمان را تبدیل به مرکزی برای افراد ناتوان کرد.

اما پنج سال پیش پس از اینکه پامر با تعمیرات داخلی مورد نیاز ساختمان مخالفت کرد، قرارداد وی با دولت به حالت تعلیق در آمد.

برخی خواهان تخریب این خانه هستند اما به دلیل آنکه جزو مرکز تاریخی شهر است تحت حفاظت قرار دارد.

همه ساله در زمان تولد هیتلر،‌گروه‌های ضدفاشیست یک راهپیمایی را در بیرون از این ساختمان و نزدیک تخته‌سنگ یادبودی که روی آن نوشته شده است «برای صلح،‌ آزادی و دموکراسی. فاشیسم، هرگز دوباره. هشدار میلیون‌ها کشته»، برگزار می‌کنند.

 

منبع:تسنیم

اخبار مرتبط