دبیر انجمن خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی:

۲۰ مسلمان آمریکایی با هدف زیارت حرم رضوی امروز وارد مشهد می‌شوند

دبیر انجمن خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی گفت: ۲۰ مسلمان آمریکایی با هدف زیارت حرم رضوی امروز وارد مشهد مقدس می‌شوند.

به گزارش سراج24،مجید فرقانی درباره ورود 20 مسلمان آمریکایی به مشهد اظهار داشت: هدف اتباع خارجی و مسلمانان به مشهد، زیارت است و حضور مسلمانان دیگر کشورها در ایران و مشهد به توسعه و گسترش گردشگری به‌ویژه گردشگری مذهبی بسیار کمک می‌کند.

وی افزود: تقاضای گردشگران برای حضور در ایران به نسبت گذشته بسیار پیشرفت داشته و این موضوع می‌تواند به گردشگری فرهنگی و مذهبی بسیار کمک کند.

فرقانی تصریح کرد: در این راستا 20 نفر از مسلمانان آمریکایی امروز وارد شهر مشهد می‌شوند، این افراد پیش از این میهمان کشور عراق بودند و امروز از نجف عازم مشهد شده‌اند و در سفر سه روزه‌ای که به مشهد دارند علاوه بر زیارت حرم امام رضا(ع) و بازدید از نقاط مختلف حرم مطهر رضوی از اماکن تاریخی و مذهبی شهر مشهد نیز بازدید خواهند کرد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی عنوان کرد: طرحی تحت عنوان مبداء تا مبداء برنامه‌ریزی شده که در قالب حمل و نقل، پذیرایی و اقامت به گردشگران و زائران خارجی خدمات ارائه می‌کند. البته این طرح بیشتر برای اتباع عراقی و پاکستانی مدنظر قرار گرفته شده اما مسلمانان و شیعیان دیگر کشورها نیز در قالب مبداء تا مبداء مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: این طرح به‌منظور جذب گردشگر و گسترش توریسم مذهبی شکل گرفته و به‌منظور افزایش حضور گردشگران مذهبی در برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در سال جاری داریم.

فرقانی اظهار داشت: 20 نفر از مسلمانان آمریکایی به‌منظور زیارت حرم مطهر رضوی و آشنایی با اماکن تاریخی و مذهبی و فرهنگی شهر مشهد و قم به ایران سفر کرده‌اند و در سفر سه روزه‌ای که به مشهد دارند علاوه بر زیارت و بازدید از بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی از آرامگاه فردوسی، امام‌زاده یاسر و ناصر، نیشابور نیز بازدید خواهند داشت.

اخبار مرتبط

آغاز اعزام زائران عمره مفرده از سوم اردیبهشت