رونالدو:

به انتقادات عادت کرده‌ام

ستاره خط حمله قهرمان فصل گذشته لالیگا می‌گوید دیگر به شنیدن انتقاد و کنار آمدن با آن عادت کرده است اما هنوز هم همان انگیزه سابق را برای بردن جام و جوایز مختلف دارد.
به گزارش سراج24 و به نقل از تسنیم ، نام کریستیانو رونالدو امسال مانند پنج سال گذشته، در فهرست سه کاندیدای نهایی دریافت توپ طلا بود اما ستاره پرتغالی مانند سه دوره قبلی مغلوب لیونل مسی شد و شاهد اهدای توپ طلا به فوق ستاره بارسلونا بود. به نظر خیلی‌ها از شانس بد رونالدو بوده که باید در همان عصری حرفه‌اش را سپری کند که دنیای فوتبال شاهد پیدایش اعجوبه‌ای مثل مسی است. چه بسا اگر نام و نشانی از سوپراستار آرژانتینی بارسلونا وجود نداشت، ‌این رونالدو بود که چهار دوره پیاپی - از سال 2008 که اولین و تنها توپ طلای حرفه‌اش را برد - پرافتخارترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال را می‌گرفت و این روزها به عنوان برترین بازیکن بی‌چون و چرای مستطیل سبز شناخته می‌شد. هم دوره شدن با کسی مثل مسی، نه تنها رونالدو را از کسب جوایز محروم بلکه به واسطه مقایسه‌هایی که میان او و مسی می‌شود، وی را بیشتر با فشار انتقاد هواداران و رسانه‌ها مواجه کرده است؛ هرچند که برای خود او مواجهه با این انتقادات دیگر به کاری عادی تبدیل شده است. ستاره پرتغالی رئال مادرید در گفت‌وگویی با سایت فیفا از اینکه چطور با این انتقادات کنار آمده و چیزهای دیگر گفته است که آنها را در زیر می‌خوانید: * در چند سال گذشته تو به یکی از کاندیداهای ثابت دریافت توپ طلا تبدیل شده‌ای. امسال که دوباره یکی از سه کاندیدای نهایی دریافت این جایزه بودی چه حسی داشتی؟ واقعا خوب بود. کاندیدای دریافت این جایزه شدن افتخاری بزرگ است و مرا خیلی خوشحال می‌کند. انتخاب من به عنوان یکی از نامزدهای نهایی نشان می‌دهد که در طول حرفه‌‌ام توانسته‌ام بالاترین استانداردها را حفظ کنم. از اولین باری که این جایزه را بردم چه تغییراتی در من به وجود آمده؟ ظاهرا که همان آدم قبلی هستم با این تفاوت که تجربه‌ام نسبت به چند سال پیش بیشتر شده اما از انگیزه‌ و جاه‌طلبی‌ام کم نشده است. در کل باید بگویم من همان آدم و بازیکن قبلی هستم. * آن زمان برای منچستریونایتد بازی می‌کردی و الان برای رئال مادرید. تفاوت این دو باشگاه را در چه می‌بینی؟ این دو بهترین باشگاه‌های دنیا هستند و به همین دلیل است که موفق شدن در آنها همیشه کار سختی است. این دو تیم نکات مثبت فراوان و بالعکس نقاط ضعفی کمی دارند. به نظر من فشار بازی در رئال مادرید بیشتر از یونایتد است. سه سال و نیم است که برای رئال دارم بازی می‌کنم و به نظرم دلیلی که فشار بازی در این باشگاه را بیشتر کرده این است که تمام تمرکزشان را به رسیدن یا نرسیدن رئال به دهمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا معطوف کرده‌اند. این باعث به وجود آمدن نوعی اضطراب و استرس در تیم می‌شود و همیشه می‌توانی آن را حس کنی. * فکر نمی‌کنی که سطح بالای توقعات گاهی اوقات روی عملکرد تیم در زمین بازی تاثیر منفی می‌گذارد؟ چرا. دقیقا همینطور است. فشاری که روی ما وجود دارد بسیار زیاد است و این فشار گاهی اوقات بازی ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. با این حال ما باید با این فشار و توقعات کنار بیاییم و اجازه ندهیم آنچه که دیگران و به خصوص رسانه‌ها می‌گویند ما را از پا درآورد چون این چیزی است که رئال مادرید هر روز با آن مواجه می‌شود. با تمام اینها همه چیز به تصمیم خود بازیکنان برمی‌گردد، اینکه بخواهند روزنامه‌ها را بخوانند یا نه. به نظر من که آنچه روزنامه‌ها می‌نویسند اهمیت چندانی ندارد پس لزومی ندارد که از این قضیه یک درام بسازیم. * فکر نمی‌کنی که شروع متزلزل رئال در این فصل فشار را روی باشگاه بیشتر کرده است؟ در اینکه ما فصل را خوب شروع نکرده‌ایم هیچ شکی نیست و می‌دانیم که ادامه کار در لالیگا مانند سربالایی رفتن برای رسیدن به نوک یک قله است اما هیچ چیز در فوتبال غیرممکن نیست. ما می‌خواهیم تمام تلاش‌مان را بکنیم تا بازی‌ها را ببریم. البته لیگ قهرمانان و جام حذفی را هم نباید فراموش کرد. ما برای بردن این دو تورنمنت کلی انگیزه داریم. * با شرایط که در لالیگا به وجود آمده، لیگ قهرمانان اولویت اول باشگاهت باید باشد. اینطور نیست؟ بله البته. تمام مادریدی‌ها دهمین قهرمانی باشگاه در لیگ قهرمانان را می‌خواهند و ما بیشتر از هر کس دیگری این را می‌دانیم. فصل پیش تا یکقدمی‌اش رفتیم اما آن را از دست دادیم که واقعا ناراحت کننده بود. خوشبختانه امسال این موقعیت را داریم که رکوردی جدیدی برای باشگاه ثبت کنیم اگرچه می‌دانیم که گذشتن از سد حریفی مثل منچستریونایتد اصلا کار آسانی نیست. هیچ چیز مشخص نیست و به نظر من شانس دو تیم برای صعود به یک چهارم نهایی پنجاه - پنجاه است. با این حال من خیلی به صعود رئال خوشبینم. * اگر رئال مادرید دوباره بتواند آن فرم ایده‌آلی که فصل قبل داشت را به دست آورد، فکر می‌کنی این شانس را دارد که به مرحله بعد صعود کند؟ هیچ تیمی شکست ناپذیر نیست اما زمانی که ما در اوج باشیم واقعا تیم خوبی می‌شویم. منچستریونایتد این فصل لیگ برتر را خوب شروع کرده است و با اختلافی قابل توجه از بقیه جلوتر است با این حال اگر ما بتوانیم از تمام پتانسیل‌مان استفاده کنیم شانس داریم که آنها را شکست دهیم. برای انجام این کار باید کنار هم باشیم و در قالب یک تیم بازی کنیم،؛ همان کاری که در چند بازی پیش انجام داده‌ایم. * فرمی که مادرید در این فصل لالیگا داشته باعث نارضایتی گروهی از هواداران از سرمربی تیم، ‌ژوزه مورینیو شده است. نظر تو در این باره چیست؟ هواداران نظرشان را اعلام می‌کنند، ‌اعتراض می‌کنند و تو باید برای نظر آنها احترام قائل باشی، اگرچه به نظر من آنها باید کمی صبورتر باشند و به مورینیو فرصت بدهند. برای من مثل روز روشن است که مورینیو دنبال چیزی است که برای باشگاه بیشترین منفعت را در پی دارد و تا پای جانش برای دفاع از عقیده‌اش می‌جنگد. همه کسانی که با او کار کرده‌اند این را می‌دانند اما در عین حال معتقدم که برای نظر هواداران هم باید احترام قائل شد. به عقیده من مورینیو بهترین مربی دنیاست، یک مربی با کوله باری از تجربه که تمام چیزهای ممکن را برده است. * خود تو هم گهگاه با این دست مسائل دست و پنجه نرم‌کرده‌ای. به نظرت چه می‌شود که گاهی اوقات جنجال احاطه‌ات می‌کند؟ نمی‌دانم. جواب این سوال را با اطمینان نمی‌توانم بیان کنم چون این چیزی است که من از خودم هم می‌پرسم. آنهایی که مرا می‌شناسند و آنهایی که کنارم بازی کرده‌اند می‌دانند که من چه جور آدمی هستم. آنهایی که مرا نمی‌شناسند هم هر چیزی که می‌خواهند می‌توانند بگویند. من می‌توانم برای نظر آنهایی که از من انتقاد می‌کنند احترام قائل باشم چون می‌دانم که دارند درباره‌ام اشتباه می‌کنند. به عنوان یک فوتبالیست باید یاد بگیری که با این انتقادات بسازی چون آنها بخشی از زندگی روزمره هر بازیکنی هستند. * یکی از سوژه‌های داغ اخیر فوتبال موضوع انتقال تو از رئال مادرید بوده است. به نظر تو امکان دارد که این اتفاق در آینده رخ دهد؟ دوست دارم در رئال مادرید فوتبال را کنار بگذارم و از این بابت کاملا مطمئنم. با این حال من نمی‌دانم که در آینده چه اتفاقی ممکن است بیفتد. * فکر می‌کنی دلیل اینکه در حرفه‌ات اینقدر موفق بوده‌ای چیست؟ به نظر خودم همه چیز به استعداد و سختکوشی‌ام برای رسیدن به اهدافم برمی‌گردد. باید آنقدر متواضع و افتاده باشی که بفهمی که بازی‌ات چه چیزی کم دارد و بروی دنبال آن. در تمام طول حرفه‌ام، همیشه سعی کرده‌ام یاد بگیرم، تلاش کنم و جام ببرم. من آدم جاه‌طلبی هستم و همیشه می‌خواهم برنده باشم و تا زمانی که کفش‌ها را آویزان کنم این روحیه را حفظ خواهم کرد. * خارج از گود هم تو لحظات درخشانی در زندگی‌ات تجربه کرده‌ای، مثل وقتی که پسرت به دنیا آمد. درست است؟ آن روز بهترین روز زندگی من بود و در من حس غرور به وجود آورد. او به من نشاط و انرژی می‌دهد. * دوست داری که او هم یک روز مثل خودت فوتبالیست شود؟ او هر کاری که دوست داشته باشد انجام می‌دهد. البته منکرش نمی‌شوم که دوست دارم فوتبالیست شود. مطمئنا خودم هم به او برای موفق شدنش کمک خواهم کرد اما این زندگی اوست و هر کاری که دوست داشته باشد، انجام می‌دهد. * خارج از دنیای فوتبال چه کارهایی را دوست داری انجام دهی؟ آن کارهای که در زمان فوتبال بازی کردن نمی‌توانم انجام دهم، مثل وقت گذراندن با خانواده‌ام، مسافرت، پیاده‌روی، تماشای بسکتبال، تنیس و بازی با پسرم. زمانی که کفش‌ها را آویزان کنم، فوتبال را کلا کنار می‌گذارم. در خارج از میدان دوست دارم یک آدم عادی باشم. * تا به حال شده که معروفیت برایت دردسرساز شود؟ دلت برای یک شهروند عادی بودن تنگ نمی‌شود؟ فوتبالیست بودن چیز خوبی است اما در عین حال مشکلاتی هم دارد. دلت برای انجام کارهای عادی تنگ می‌شود. اما این چیزی است که خودت انتخاب کرده‌ای و باید با آن بسازی. من که از انتخابم پیشمان نیستم. * به عنوان آخرین سوال ... در این مقطع از حرفه‌ات می‌توانی بگویی از کارهایی که تا الان انجام داده‌ای راضی هستی؟ راستش را بخواهید بله. دارم کاری را انجام می‌دهم که دوستش دارم و از آن لذت می‌برم. می‌دانم که چقدر خوش‌شانس هستم و اینکه همه چیز دارم.
اخبار مرتبط