معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

مترو فرودگاه مهرآباد صبح سه شنبه با ۴ ایستگاه افتتاح می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح خط متروی فرودگاه بین المللی مهرآباد در صبح روز سه‌شنبه ۲۵ اسفند و در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش سراج24، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: متروی فرودگاه مهرآباد با بیش از ۴ کیلومتر طول، دارای ۴ ایستگاه است که با افتتاح همزمان آنها، پایتخت کشورمان در باشگاه ۱۰۰ تایی ‌ها و به عبارتی در زمره شهرهای جهان قرار می گیرد که دارای ۱۰۰ ایستگاه مترو هستند.

وی با اشاره به این که متروی فرودگاه ۴ ایستگاه شامل ایستگاه بیمه و ایستگاه ‌های شماره یک، شماره دو و شماره سه فرودگاه است، اظهار کرد: این ایستگاه ها مقابل ترمینال‌ های شماره ۲، شماره ۴ و شماره ۶  فرودگاه واقع شده اند و دسترسی آسان شهروندان به ترمینال ‌های ۶ گانه فرودگاه مهرآباد را امکان پذیر می نمایند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که اتصال شبکه متروی پایتخت پیش از این، از طریق خط ۳ مترو به ایستگاه راه آهن برقرار شده بود، تصریح کرد: علاوه بر راه آهن و فرودگاه مهرآباد، در آینده نزدیک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز از طریق خط متروی تهران ـ پرند به شبکه متروی پایتخت، متصل می‌شود.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که برای فرودگاه مهرآباد به عنوان پر اهمیت ترین و پر تردد ترین فرودگاه کشور، عدم اتصال به شبکه ریلی یک نقص بزرگ محسوب می‌ شد، خاطرنشان کرد: با تدبیر شهردار محترم تهران، فرودگاه مهرآباد به عنوان نخستین فرودگاه کشور به شبکه ریلی متصل شده و با ظرفیت ۷۰ هزار جا به ‌جایی روزانه، بخش قابل توجهی از رفت و آمدهای روزانه به فرودگاه مهرآباد که عموماَ با استفاده از وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد را تحت پوشش در می آورد.

گفتنی است مراسم رسمی افتتاح و آغاز به کار خط متروی فرودگاه مهرآباد، طی مراسم ویژه ‌ای در آستانه سال جدید، صبح روز سه شنبه ۲۵ اسفند برگزار می‌شود و هر ۴ ایستگاه‌ این خط رسماً راه اندازی شده مورد بهره برداری قرار می گیرند

اخبار مرتبط

احتمال افزایش نرخ معاینه فنی

تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت

احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران