سرلشکر فیروزآبادی خبر داد

تشکیل شوراها در استان‌ها و شهرستان‌ها برای ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام

رئیس ستادکل نیروهای مسلح از تشکیل شوراهایی در استان‌ها و شهرستان‌ها برای ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام خبر داد.

به گزارش سراج24، سرلشکر سیدحسن آقای فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه رونمایی از گواهی ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز جلسه هیئت‌امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شد و دستور جلسه ما نیز نحوه ساماندهی مزار معطر شهدای گمنام در سراسر کشور بود.

وی ادامه داد:‌ هیئت امنا آئین‌نامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور شوراهایی با عضویت امام‌جمعه، استاندار و فرماندار تشکیل شود و این شوراها درباره یادمان‌هایی که برای شهیدان گمنام در نقاط مختلف آن استان می‌خواهد بنا شود، سیاست‌گذاری کنند.

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: ذیل این شوراها و در هر نقطه‌ای از زمین که به شهیدان مزین شده و در آن دفن شده، یادمانی بر روی آن ایجاد می‌شود که مرجع قلب‌های عاشق و جویای معنویت و عبودیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه یادمان‌های ایجاد شده مانند مسجد و امامزاده خواهند بود، گفت: در یادمان‌ها هیئت‌امنا ایجاد خواهد شد و آن را اداره می‌کنند. اعضای هیئت‌امنای مسجد و مسئول بسیج آن محل و افرادی که علاقمند هستند و قصد کمک دارند تشکیل خواهد شد و یادمان را اداره می‌کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این شکل اداره کردن نمادهای فرهنگی در کشور زیبایی‌های هنری خاصی دارد، گفت: در این یادمان‌ها یکسان‌سازی نمی‌شود، بلکه یک هماهنگی می‌شود؛ سیاست‌ها ارائه می‌شود، اما مردم همان نقطه که به شهدا دلبستگی دارند برای یادمان فعالیت می‌کنند و همه با هم یک کانون فرهنگی می‌سازند و به این وسیله تمام یادمان‌های شهدا در سراسر کشور می‌تواند زیبایی‌های فرهنگی مربوط به آن منطقه را ارائه کند.

اخبار مرتبط