خوش چهره در نشست شیوه های مقابله با نفوذ اقتصادی:

برخی گمان می کنند در پسابرجام همه چیز دوستانه خواهد شد

کارشناس سیاسی گفت: نظام جمهوری اسلامی پدیده‌ای بود که هر دو قطب شرق و غرب با آن در تضاد بودند و جمهوری اسلامی در آن زمان شعار نه شرقی و نه غربی را سر داد.

به گزارش سراج24، به نقل ازکمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی؛ نخستین نشست روز سوم نمایشگاه با عنوان "بررسی شیوه‌های مقابله با نفوذ اقتصادی "با حضور دکتر محمد خوش چهره، کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه، در غرفه گفتگو و مناظره سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، برگزار شد.

خوش‌چهره در این نشست در حضور خبرنگاران و اهالی رسانه گفت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری در تعارض ایدئولوژیکی و منافع با دنیای سلطه به سرکردگی آمریکا و شوروی بود و آنها نیز به دنبال مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی بودند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی پدیده‌ای بود که هر دو قطب شرق و غرب با آن در تضاد بودند و جمهوری اسلامی در آن زمان شعار "نه شرقی و نه غربی" را سر داد.
خوش چهره در این نشست با اشاره به تهاجم اقتصادی دشمن اظهار داشت: ما اگر تهاجم فرهنگی غرب و آمریکا را قبول کنیم باید تهاجم اقتصادی را نیز قبول کنیم و بخشی از شاکله وجودی نظام سلطه تهاجم به جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند بعد از برجام همه چیز دوستانه می‌شود ولی نمی‌دانند به دلیل تضاد اعتقادی جمهوری اسلامی ایران با نظام‌های سلطه‌گر دنیا، آنها نمی‌توانند ایران را قبول کنند زیرا منافع آنها به خطر می‌افتد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات غربی در برخورد با ایران اظهار داشت: در نشست‌های 5+1 کدهایی از زبان غربی‌ها خارج می‌شد که برای ما بسیار سنگین بود. یکی اینکه آنها می‌گفتند ما توانستیم ایران را به پای میز مذاکره بکشانیم و دیگری اینکه می‌گفتند ایران توانسته‌ است در استقامت و مقاومت الگو شود اما در حوزه‌های اقتصادی نتوانسته الگو شود و این حرف برای ما سنگین بود.

خوش چهره در این نشست با تشریح موضوعات اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که ما بخواهیم منزوی شویم در صورتی که ما به دنبال اقتصاد پویا هستیم و می‌خواهیم با جهان در تعامل باشیم ولی باید طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق و در چارچوب‌های مشخص فعالیت کنیم.

در پایان این نشست محمد خوش چهره سوالات خبرنگاران در خصوص مواضع رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم ها و همچنین نفوذ اقتصادی دشمن در دوران پسابرجام را پاسخ داد.

اخبار مرتبط