آخرین تحولات میدانی عراق/

آزادسازی ۸۰ درصد الرمادی

منابع عراقی از آزادسازی هشت منطقه شهر الرمادی و در مجموع ۸۰ درصد این شهر از اشغال تروریست‌های تکفیری و کشف ۱۲ منزل بمب‌گذاری شده در استان صلاح‌الدین خبر دادند.

به گزارش سراج24، به نقل از الفرات، پلیس استان دیالی از اجرای عملیات  امنیتی در مرزهای اداری این استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس استان دیالی در این عملیات، 12 منزل بمب‌گذاری شده از سوی تروریست‌های تکفیری را کشف و بمب‌های کارگذاشته شده را خنثی کردند.

خبر دیگر این‌که بر اثر انفجار بمب در شمال بغداد دو غیرنظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار بمب در جنوب بغداد هم به کشته شدن دو نفر از نیروهای عشایری و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد.

آزادسازی 80 درصد  الرمادی از اشغال داعش

عملیات الانبار هم از آزادسازی هشت منطقه در مرکز الرمادی از اشغال تروریست‌های داعشی خبر داد.

بر اساس این گزارش، یگان مبارزه با تروریسم توانست هشت محله در مرکز شهر الرمادی شامل البکر، المعلمین، الضباط الثانیه، الشرطه، الاندلس، الجمعیه، الثیله الشرقیه و الحوز را آزاد کند.

در بیانیه‌ای یگان مبارزه با تروریسم آمده است تروریست‌های داعشی نفس‌های آخر را در مجتمع دولتی در مرکز الرمادی می‌کشند.

عبدالغنی الاسدی فرمانده یگان مبارزه با تروریسم عراق هم تاکید کرده بود نیروهای امنیتی عملیات آزادسازی شهر الرمادی توانسته‌اند 80 درصد شهر را پاکسازی کنند.

فرماندهی عملیات مشترک(امنیتی-داوطلب مردمی) عراق روز دوشنبه 30 آذر آغاز عملیات پاکسازی شهر الرمادی از لوث تروریست‌های تکفیری را اعلام کرده بود که از آن زمان تا کنون، نیروهای امنیتی با پیشروی چشمگیر در مناطق مختلف، مناطق متعددی را آزاد کرده و تلفات و خسارت‌های سنگینی به داعشی‌ها وارد کردند.

بر اساس این گزارش، هشت داعشی در محور شمالی الرمادی به هلاکت رسیدند و هشت مخفیگاه آنها منهدم شد.

اصابت موشک به مرکز تکریت

از سوی دیگر یک منبع در شهر تکریت زادگاه صدام معدوم گزارش داد چند موشک به مرکز محله الزهور در غرب شهر تکریت اصابت کرده است که محل شلیک آن مشخص نیست. البته این حمله فقط خسارت‌های مالی به برخی منازل وارد کرد و تلفات جانی نداشته است.صابة 9 اطفال بإنفجار ناسفة جنوب بغداد

خبر دیگر این‌که بر اثر انفجار بمب در نزدیکی یک مدرسه در منطقه الدوره در جنوب بغداد، 9 کودک زخمی شدند. تروریست‌های تکفیری این بمب را در نزدیکی این مدرسه ابتدایی در منطقه عرب جبور شهرستان الدوره در جنوب بغداد کار گذاشته بودند.خلیة الإعلام الحربی تعلن نتائج العملیات العسکریة لهذا الیوم

نتایج عملیات مبارزه با تروریسم در روز شنبه

در عملیات نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی علیه تروریست‌های تکفیری در روز شنبه، ده‌ها تروریست از جمله مسئول امنیتی داعش در فلوجه به هلاکت رسیدند.

بر اساس بیانیه‌ای که در این زمینه در رسانه‌های عراقی منتشر شده است، نیروهای تیپ پنجاهم پیاده ارتش توانستند دو تروریست انتحاری را که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، به هلاکت برسانند، این دو تروریست درصدد حمله به نیروهای لشکر دهم در منطقه البوعیثه بودند که در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.

همچنین نیروهای یگان مهندسی لشکر دهم پیاده ارتش عراق به همراه نیروهای تیپ چهلم و تیپ 38 در محور البوذیاب-الجرایشی، 90 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را کشف و خنثی کردند. همچنین پنج منزل و دو مخفیگاه‌ بمب‌گذاری شده و یک تونل دشمن منفجر شد.

در عملیات یگان توپخانه لشکر دهم ارتش عراق در کرانه جنوبی رود فرات از سمت پل الجزیره به سد البوعیثه، سه مخفیگاه تروریست‌های داعشی به طور کامل منهدم شد. در منطقه تل حصیبه شرقی هم سه تروریست کشته و سه مخفیگاه تکفیری‌ها منهدم شد. سه بشکه حاوی مواد منفجره هم در این منطقه کشف شد.

تروریست‌های تکفیری با دو خودروی بمب‌گذاری شده به سوی نیروهای مستقر در منطقه حی الضباط حصیبه شرقی حمله کردند که این دو خودرو در حمله هوایی منهدم شد. نیروهای یگان مبارزه با تروریسم هم توانستند وارد منطقه الحوز شده و آن را به طور کامل پاکسازی کنند.

نیروهای لشکر دهم و نیروهای کمکی توانستند سد الرمادی و منطقه اطراف آن و جاده منتهی به پل البوفراج به سمت رود فرات را به طور کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند. همچنین در حمله جنگنده‌های ارتش به یک پناهگاه تروریست‌های تکفیری، سه نفر کشته و یک انبار سوخت آنها در منطقه النعیمیه منفجر شد. حمله هوایی جنگنده های ارتش با هماهنگی یگان مبارزه با تروریسم در منطقه الحوز به انهدام یک خودروی بمب‌گذاری شده و یک خودروی زرهی داعشی‌های تکفیری و هلاکت 6 نفر منجر شد.

در جنوب فلوجه نیز حمله جنگنده‌های ارتش عراق به دو مقر تروریست‌های داعشی به هلاکت تمام تروریست‌ها منجر شد. در حملات هوایی به مواضع داعشی‌ها در مناطق مختلف فلوجه، ده‌‌ها نفر کشته و 16 مخفیگاه و جنگ افزار، چند خمپاره‌‌انداز، یک انبار سلاح و پنج مخفیگاه بمب‌‌"ذاری شده و دو خودروی مجهز به تیربار منهدم شد.

همچنین در حمله دقیق جنگنده‌های ارتش به یکی از مقرهای باندهای تروریستی داعش در نزدیکی بیمارستان الرمادی،‌یکی از سرکردگان آنها به نام عمر سامی بدیوی العیساوی به هلاکت رسید.

فرماندهی عملیات بغداد هم از ادامه پیشروی نیروهای این یگان در عملیات آزادسازی مناطق جنوبی فلوجه خبر داد به طوری که ده‌ها تروریست به هلاکت رسیده و یک مخفیگاه و نفربر آنها به همراه سه خودروی مجهز به تیربار و 85 بمب و 12 منزل بمب‌گذاری شده منهدم شد.

به گزارش تسنیم به نقل از المسله، در منطقه العبادی هم یک داعشی کشته و شمار دیگری زخمی شدند. هفت بمب و مقادیری مواد منفجره در مناطق السلامیات و البومعیدی در غرب بغداد کشف شد. نیروهای تیپ هفتم پلیس فدرال هم بمبی را در منطقه السیدیه کشف و خنثی کردند. در منطقه جسردیالی هم بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها کشف و خنثی شد.

نیروهای امنیتی همچنین توانستند چند انبار تسلیحات و مواد منفجره تروریست‌ها را در مناطق السید عبدالله در جنوب بغداد و الجعاره درشرق این شهر را کشف و ضبط کنند. چند فرد تحت پیگرد هم در مناطق مختلف بغداد دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی عملیات صلاح‌الدین هم با حمایت جنگنده‌های ارتش در یک عملیات امنیتی، 10 تروریست را که درصدد حمله به نیروهای مستقر در میادین نفتی علاس بودند، به هلاکت رسیدند.

تیپ 74 پیاده هم در یک عملیات امنیتی مشترک با لشکر 15، 27 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را در منطقه البوشلش کشف و خنثی کردند.

جنگنده‌های ارتش همچنین در حملات خود به مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌ها در مناطق مختلف عملیاتی، شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند. در این حملات چندین مخفیگاه و کارگاه ساخت بمب منهدم شد.

همچنین در حمله هوایی به مواضع تروریست‌ها در شهر تلعفر، یک سلاح ضد هوایی داعشی‌ها منهدم و سه تروریست کشته شد.

اخبار مرتبط