کنگره ملی بزرگداشت "احمد عزیزی"

فرزند «احمد عزیزی»: دست‌نوشته‌های پدرم را ساماندهی کرده‌ام

فرزند «احمد عزیزی» گفت: دست‌نوشته‌های پدرم را ساماندهی کرده‌ام که می‌تواند به صورت چند جلد کتاب در اختیار علاقه‌‌مندان قرار گیرد.

به گزارش سراج24،تسنیم نوشت؛ابوالفضل عزیزی در حاشیه کنگره ملی مقام ادبی «احمد عزیزی» که امروز در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اشعار در حوزه سبک نو احمد عزیزی نه مهمتر از اشعار سهراب سپهری اما در حد اشعار او است که هنوز معرفی و شناسانده نشده است.

فرزند احمد عزیزی با بیان اینکه این کنگره به منظور تعیین جایگاه پدر وی در جامعه با تلاش حوزه هنری و ارشاد کرمانشاه برگزار شده است، عنوان کرد: متأسفانه احمد عزیزی تنها به عنوان مثنوی‌سرا و به وسیله شطحیات شناخته شده هستند ولی بسیاری از آثار نو ایشان به صورت دست‌نویس موجود است.

عزیزی با اشاره به اینکه آثار متعددی از پدر وی به صورت دست‌نویس و چاپ نشده وجود دارد، گفت: من آثار دست‌نوشته‌های پدرم را ساماندهی کرده‌ام که می‌تواند به صورت چند جلد کتاب از شطحیات، کتب فلسفی و عرفانی فلسفی منتشر شود و در اختیار علاقه‌‌مندان قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری برای چاپ سریعتر آثار احمد عزیزی، افزود: در این کنگره مقرر شد که تعدادی از اثار ایشان چاپ شود و با تیراژ بالا در دسترس همه مردم قرارگیرد.

عزیزی با بیان اینکه برگزاری اینچنین کنگره‌ها سبب معرفی شعر و ادبیات فارسی به نسل جوان می‌شود، عنوان کرد: ادبیات فارسی تنها در مقاطع تحصیلی مطرح می‌شود که برگزاری این کنگره جوانان را با سبکهای جدید شعر آشنا می‌کند و سبب پیگیری آنها در این حوزه می‌شود.

فرزند احمد عزیزی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره‌ها و آیینها باید به نیت معرفی ادبیات به نسل جوان باشد، افزود: نه‌تنها «احمد عزیزی» بلکه بسیاری از شاعران هستند که می‌توانند با تلاش حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به نسل جوان معرفی شوند.

اخبار مرتبط