محسن کوهکن:

توهین‌های مرعشی به مردم ناشی از استبداد رأی است

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان با بیان اینکه توهین‌های مرعشی به مردم ناشی از استبداد رأی است، گفت: کسی که به دموکراسی و مردم سالاری دینی معتقد است، به اصل نظریه اکثریت مردم احترام می‌گذارد.

به گزارش سراج24،کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از سخنان اخیر حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران که طی اظهاراتی گفته "اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم تنش نلرزد و متأثر نشود یک ایرانی «باشرف» نیست"، اظهار داشت: آقای مرعشی به نوعی به خاندان آقای هاشمی منتسب است و این خاندان از این نوع ادبیات استفاده می‌کنند و برخی مطالب را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: بنده طرفدار این نیستم که آقای احمدی‌نژاد مجدداً رئیس‌جمهور شود اما این موضوع ارتباطی به مردم ندارد؛ به هر دلیل اگر آقای احمدی‌نژاد در آینده داوطلب انتخابات و تأیید صلاحیت شود و مردم به او رأی دهند، باید به رأی مردم احترام گذاشته شود؛ چرا که مهم نیست مردم چه کسی را انتخاب می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان افزود: کسی که به دموکراسی و مردم سالاری دینی معتقد است، به اصل نظریه اکثریت مردم احترام می‌گذارد؛ اینکه من تشخیص مردم را ولو اینکه احساس کنم آنها غلط تشخیص دادند زیر سؤال ببرم و به القابی مانند "شرف" مرتبط کنم، خیلی به دور از اخلاق و ادب اسلامی است.

کوهکن تأکید کرد: مردم ما نشان داده‌اند که اگر فردی بیش از حد مورد هجمه ناجوانمردانه قرار گیرد، آنها به نوعی دیگر این موضوع را جبران می‌کنند.

وی تصریح کرد: حزب کارگزاران خصوصاً دبیرکل این حزب که مدعی است خیلی از مسائل را خوب می‌فهمد و به درستی تجزیه و تحلیل می‌کند، چنین اظهاراتی صحیح نیست و آنها باید بازنگری بر نحوه محاوره و قرائت از مسائل داشته باشند؛ چرا که این مطالب در حافظه مردم می‌ماند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان یادآور شد: چنین توهین‌هایی به مردم نیز ناشی از استبداد رأی است که هر گاه مردم ما را انتخاب کردند، مردم را فهیم، فرهیخته، فهمیده و آگاه تلقی کنیم و اگر چنانچه کسی را که ما نمی‌پسندیم انتخاب کردند، مردم را متهم کنیم.

کوهکن گفت: آقای مرعشی و امثال وی باید بدانند که اگر می‌خواهند جامعه را اقناع کنند تا به افرادی مثل آقای احمدی‌نژاد رأی ندهند، با توهین به مردم به هدفشان نمی‌رسند، بلکه می‌توانند استدلال کرده و به صورت منطقی با رعایت اخلاق حرف بزنند.

وی یادآور شد: شیوه توهین به مردم در جامعه نتیجه عکس به آنها می‌دهد البته یادمان نمی‌رود که این جریان در دوره نهم ریاست جمهوری در مناظرات از همین القاب و ادبیات حرف زدند ولی مردم عکس‌العمل دیگری نشان دادند.

منبع:تسنیم

اخبار مرتبط