مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار :

سهام ترجیحی کارگران ۴۸۰درصد گران شد

مدیرکل امور اجتماعی وزارت‌کار گفت: سهام ترجیحی واگذار شده به کارگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعداد سهام واگذار شده ۳۸۵% رشد و در مبلغ ریالی سهام واگذار شده به کارگران نیز ۴۸۰% رشد داشته است.

به گزارش سراج24، غلامرضا بستان منش ،  بااشاره به واگذاری سهام ترجیحی به کارگران گفت:این وزارتخانه همسو با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور به جهت اجراء سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، ماده 16 برنامه سوم توسعه ، ماده 16 برنامه چهارم توسعه ، ماده 61 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بر اساس آیین نامه تصویب شده در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی مبنی بر فروش ترجیحی و اقساطی حداکثر پنج درصد (5%) از سهام بنگاه های مشمول واگذاری به پیشنهاد سازمان خصوصی سازی و تصویب هیئت واگذاری به مدیران ، کاگران و بازنشستگان همان بنگاه از سال 1370 بستر سازی لازم را برای واگذاری سهام ترجیحی به کارگران مشمول انجام داده است.

بستان منش در ادامه گفت: از ابتدای سال تا 5 ماهه اول 1394 نیز  2013.164.006سهم به 537 کارگر در 11  واحد به ارزش 1.490.958.697.273  ریال سهام ترجیحی واگذار شده است. سهام ترجیحی واگذار شده به کارگران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن در تعداد سهام واگذار شده به کارگران 385% رشد و در مبلغ ریالی سهام واگذار شده به کارگران نیز 480% رشد داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:به منظور کاهش آسیب های فردی و سیستمی سهام داری، اقدام دولت در جهت گسترش فرهنگ سهام داری در میان کارگران، اقدامی مؤثر وضروری به نظر می رسد.

 وی افزود: اداره کل اموراجتماعی وزارت متبوع با همکاری ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان‌ها اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی فرهنگ سهام وسهامداری کرده است تا در نیمه دوم سال جاری در کلیه استان ها کلاس های مذکور در سه سطح ( عموم کارگران – نماینده کارگران و مدیران –  فرزندان تحصیل کرده کارگران دارای سهام) برگزار شود.

بستان منش درخصوص اهداف و نتایج مورد انتظار از این دوره ها گفت: ترویج  فرهنگ سهام داری کارگران، افزایش بهره وری و بهبود کمی وکیفی تولید و در نتیجه بهبود فضای کسب و کار، حفظ سهام به عنوان منابع درآمد برای کارگران در دوران بازنشستگی، پیشگیری و کاهش ضرر و زیان ناشی از فروش پیش از موعد سهام برای کارگران از اهداف برگزاری این دوره ها است.

 بستان منش اظهارداشت:  انتظارات مورد نظر از نتایج این دوره ها کوتاه نمودن دست سود جویان و جلوگیری از خرید سهام کارگران به نازلترین قیمت، افزایش منابع درآمدی کارگران، آشنا شدن فرزندان کارگران با بازار بورس و ورود آنان به این بازار، کسب سود وایجاد اشتغال برای فرزندان تحصیل کرده کارگران، جلوگیری از ورود ناآگاهانه به بازار بورس و جلوگیری از بروز بحران های احتمالی دربازار بورس است.

 

 

منبع:تسنیم

اخبار مرتبط

سقف قراردادهای موقت کار ۵ ساله می‌شود؟