فرمانده نیروی دریایی ارتش:

90 روز دریانوردی مداوم نشان داد، ایرانی‌ها مرد دریاهای سخت‌اند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به شرایط خاص دریا در زمان اعزام ناوگروه سی و پنجم به خلیج عدن و آب‌های اقیانوس هند، گفت: 90 روز دریانوردی مداوم و انجام مطلوب ماموریت‌های محوله نشان داد، نیروهای ایرانی مرد دریاهای سخت هستند.

به گزارش سراج24، میر دریادار حبیت‌الله سیاری ساعتی پیش در مراسم استقبال از ناوگروه سی و پنجم اعزامی به خلیج عدن و آب‌های اقیانوس هند که با حضور سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه و فرماندهان نیروی دریایی ارتش صورت گرفت، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید با نگاه و قدردانی از شهدا راه آنها را همواره ادامه بدهیم چرا که امروز جایگاه ویژه منطقه‌ای و جهانی خود را مدیون شهدا و فداکاری‌های آنها هستیم.

وی با اشاره به بازگشت ناوگروه مذکور اضافه کرد: این ناوگروه با افتخار و سربلندی در بدترین شرایط دریایی موفق به انجام ماموریت خود شد و روی خیلی از کشورهای مدعی سردمداری را کم کرده‌ است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به شرایط منطقه و دریا در مدت اعزام این ناوگروه یادآور شد: 26 هزار مورد دریانوردی، یک‌هزار و 200 عملیات شناسایی و رهگیری، 80 مورد شناسایی موفق، در طول 90 روز دریانوردی و در شرایط سخت ماندگاری در دریا، خود یک رکورد و عملکرد روشن و کم‌نظیر است که این تنها از مردان دریاهای سخت برمیاید.

وی با بیان اینکه ماموریت این ناوگروه به محدوده مدار هفت درجه نیز رسیده است، اضافه کرد: حضور مستمر نظام جمهوری اسلامی ایران، در آب‌های منطقه و دنیا به دست نیروی دریایی ارتش تداوم خواهد یافت.

امیر سیاری برای ناوگروه سی و ششم نیز آرزوی موفقیت کرد و افزود: این ناوگروه نیز مطمئنا ماموریت خود را با تکیه بر اصول ‌و آرمان‌های نظام و رهنمودهای رهبری موفق خواهد بود.

در پایان این مراسم به فرماندهان ناوگروه سی و پنجم نداجا از طرف دریادار سیاری لوح تقدیر اعطا شد.

منبع:فارس

اخبار مرتبط

سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است

ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟

قدرت‌های جهان، نیروی دریایی ارتش ایران را یک ابرقدرت می‌دانند