اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۳:۳۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۰۵
اذان مغرب ۱۹:۱۳:۱۳
طلوع آفتاب ۰۵:۰۸:۵۵
غروب آفتاب ۱۸:۵۳:۴۳
نیمه شب ۲۳:۱۴:۱۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۰۳:۳۰
آذر از امارهایش می گوید

تا حالا هیچ شکایتی نداشتیم

در طول دوران فعالیت مرکز آمار ایران تاکنون هیچ شکایتی مبنی بر انتشار اطلاعات و آمار دریافت‌شده از سوی این مرکز وجود ندارد.

تا حالا هیچ شکایتی نداشتیم
به گزارش "سراج24" عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران در همایش کاربرد آمار در مدیریت و حکمرانی با تاکید بر این‌که باید ملاحظات آماری و اخلاق حرفه‌ای در جمع‌آوری و ارائه‌ی اطلاعات آمار به‌طور جدی رعایت شود، افزود: مرکز آمار باید نهادی باشد که بتواند با واکنش سریع و تصمیم‌گیری خردمندانه اطلاعاتی حکمت‌مدار را ارائه کند که این امر مستلزم یک حکمرانی نیکو است. آذر بیان کرد: اطلاعات آماری باید ضمن انعکاس شرایط جامعه و توصیف وقایع، ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها و تامین تنوع نیاز‌ها دارای مشخصه‌هایی باشد که به بهبود کشور در حوزه‌ی برنامه‌ریزی بینجامد. آذر توضیح داد: اطلاعات آماری به دلایلی نظیر تمایل به بزرگنمایی، انعطاف‌پذیری فنون آماری، تعابیر و توجیح ظاهرا علمی، استفاده غیرمتعهدانه و عدم توجه به مفروضات ممکن است دچار آسیب و تحریف شود. وی هم‌چنین به کارگیری و ضرورت اخلاق در مدیریت اشاره کرد و گفت: اخلاق یعنی پاسخ به این سوال که چه چیزی صحیح، مناسب و منصفانه است، این درحالی است که ظرفیت و انعکاس اخلاق برای مدیران دو چندان بوده چرا که در هر قضاوت اخلاق نهفته خواهد بود. رییس مرکز آمار ایران با بیان این‌که برای مقابله با چالش‌های اخلاقی به یک استراتژی نهادی نیازمند داریم صریح کرد: باید برنامه‌هایی شامل تبیین هدف فعالیت‌های آماری و وفاداری به آن، ترویج حرفه‌ای‌گری، استقلال و پایبندی به ارزش‌ها و اصول اخلاقی تدوین شود. آذر استراتژی‌های پیشگیرانه برای مشکلات اخلاقی در سازمان‌ها اشاره کرد و یاد‌آور شد: تدوین برنامه‌های تربیتی و آموزش اخلاق حرفه‌ای، توسعه‌ی برنامه‌های ویژه مواجهه با چالش‌های اخلاقی، تدوین معیار‌های اخلاقی کاری کارکنان، ارائه‌ی برنامه‌های تربیتی و پیش‌بینی مکانیزم‌های حفاظتی و قانونی برای کشف و مقابله با این مشکلات بسیار مهم است.
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••