اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۱۰:۱۳
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۳۰
اذان مغرب ۱۹:۴۳:۵۳
طلوع آفتاب ۰۴:۵۵:۴۸
غروب آفتاب ۱۹:۲۲:۵۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۰۶
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۱:۳۶

حضور مقامات و چهره‌ها پای صندوق های رای در تهران

مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با دستور وزیر کشور در سراسر کشور در حال برگزاری است.

حضور مقامات و چهره‌ها پای صندوق های رای در تهران

به گزارش سراج24؛ ‌مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در سراسر کشور آغاز شد.

افرادی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند، هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

طبق قانون، هر نامزد می‌تواند یک نماینده در شعبه داشته باشد و در این دوره از انتخابات، نامزدها هم در شعبه و هم در ستاد انتخابات کشور نماینده دارند. در ستاد انتخابات کشور سه نفر از نمایندگان نامزدها حضور دارند و فرایند کار را مشاهده می‌کنند.

هر کسی رأی بیشتری کسب کند، رئیس جمهور منتخب ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی، طحان نظیف بعد از انداختن رأی خود در صندوق رأی انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: جمعه گذشته مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و با توجه به اینکه هیچکدام از نامزدها اکثریت مطلق آرا را به دست نیاوردند، امروز مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

هر کسی رأی بیشتری کسب کند، رئیس جمهور منتخب ایران است

وی بیان کرد: بر اساس قانون، امروز هر کسی رأی بیشتری کسب کند، به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران معرفی خواهد شد.

طحان نظیف ادامه داد: مردم ما چه کسانی که هفته قبل رأی دادند و چه کسانی که هفته گذشته رأی ندادند، این امکان را دارند که امروز رأی خود را به صندوق‌های اخذ رأی بسپارند و با هیچ محدودیتی به لحاظ قانونی در آیت زمینه مواجه نیستیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طبیعتاً هر فردی که امروز اسمش از صندوق‌های رأی خارج شود، منتخب ملت ایران محسوب می‌شود و رئیس جمهور همه مردم ایران محسوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: از همه مردم دعوت می‌کنیم که پای صندوق‌های رأی بیایند و مشارکت خوبی داشته باشند. قطعاً رئیس جمهوری که از آرای بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند تصمیمات مهم‌تری چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی بگیرد. ان‌شاءالله مردم حضور پرشوری داشته باشند.

طحان‌نظیف بیان کرد: در شورای نگهبان مانند ادوار گذشته این اطمینان را می‌دهیم که نسبت به آرای تک تک مردم به عنوان حق الناس صیانت کنیم و آرای مردم را حق الناس می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای صیانت از آرای مردم انجام خواهیم داد.

آغاز دومین مرحله از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه

ایرانیان مقیم ترکیه از ساعت هشت صبح به وقت محلی با حضور پرشور خود در هشت شعبه اخذ رأی در شهرهای آنکارا، استانبول (۲ شعبه)، ارزروم، طرابوزان، ازمیر، آنتالیا و وان همراه با سایر هموطنان داخل کشور، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردند. صندوق اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شهر وان ترکیه بنابر تقاضای هموطنان برای اولین بار در این شهر مستقر شده است.

آغاز دومین مرحله از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه

رییس سازمان بازرسی: حضور حداکثری در انتخابات زبان دشمنان را کوتاه می‌کند

خاتمی رای‌ خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام سید محمد خاتمی در حسینیه جماران حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قاهره

به گزارش خبرگزاری مهر، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قاهره با اختصاص دو شعبه اخذ رای در محل نمایندگی و اقامتگاه از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قاهره

در دور اول ایرانیان مقیم از نقاط مختلف قاهره در رای گیری حضور یافتند و در مقایسه با انتخابات دوره سیزدهم شاهد پنجاه درصد افزایش حضور هستیم. دولت مصر نیز تدابیر خاص و ویژه ای برای انتخابات در نظر گرفته است.

حضور وزیر ورزش در مجموعه شیرودی

آیت‌الله مدرسی‌یزدی رأی خود را در صندوق رأی انداخت

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز (جمعه ۱۵ تیر ماه)، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان رأی خود را در صندوق رأی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری انداخت.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی رأی خود را در صندوق رأی انداخت

میزان مشارکت برای جایگاه ایران در دنیا بسیار مهم است

طحان‌نظیف رأی خود را در صندوق انداخت

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در محل این شورا، رأی خود را در صندوق رأی مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

طحان‌نظیف رأی خود را در صندوق انداخت

علی مطهری رای خود را به صندوق رای انداخت

علی مطهری در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق رای انداخت.

علی مطهری رای خود را به صندوق رای انداخت

حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی در اقتدار کشور تاثیر به سزایی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (۱۵ تیر ماه) بعد از انداختن رأی خود در صندوق رأی انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی در اقتدار و امنیت ملی کشور تاثیر به سزایی دارد و باید فرصت‌ها را مغتنم بشماریم.

حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی در اقتدار کشور تاثیر به سزایی دارد

وی بیان کرد: کسی که امروز به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، کسی است که سرنوشت اجرایی کشور را بر عهده خواهد داشت و این مسأله بسیار مهم است.

آملی لاریجانی ادامه داد: با توجه به عمده مشکلات کشور در حوزه اجرایی کسی باید سکاندار این امر مهم باشد که بتواند این مشکلات را برطرف و به وعده‌هایی که داده است، عمل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حضور مردم بسیار سرنوشت ساز و مهم است و هم استیفای حق آنان است و هم تکلیف الهی است.

وی افزود: هر کسی که سربلندی کشور را می‌خواهد، با هر سلیقه و گرایشی باید در انتخابات شرکت کند. امیدوارم که این دوره مردم بهتر و بیشتر از هفته گذشته در انتخابات شرکت کنند و حضور گسترده‌تری داشته باشند.

آملی لاریجانی بیان کرد: امروز یکی از دو کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور تعیین می‌شوند. انتخابات اقتضائاتی دارد و نامزدها حرف‌هایی زدند و وعده‌هایی دادند و نسبت به هم نقدهایی کردند، اما از فردا باید فضای همدلی حاکم باشد و خدای ناکرده این‌گونه نباشد کلماتی که چه خودشان و چه ستادها و هواداران‌شان در این ایام گفتند، ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: نامزدها در مقام رقابت سخنانی می‌گویند که البته گاهی انسان توقع دارد که بهتر از این‌ها گفته شود، اما به هر حال اقتضای رقابت چنین بوده است اما از فردا باید همدلی باشد و همه با هم کمک کنند و هر کسی که رئیس جمهور شد، به او کمک کنند.

وی گفت: مشکلات کشور کم نیست و رئیس جمهور به تنهایی حتماً نمی‌تواند این کارها را انجام دهد. همه باید به هم کمک کنند و مردم و مسئولان دست به دست هم دهند تا بتوانند مشکلات عدیده‌ای که در کشور وجود دارد به ویژه مسئله معیشت و اقتصاد، تورم و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و مسائل فرهنگی و اجتماعی برطرف شود.

آملی لاریجانی تاکید کرد: امیدواریم با همدلی، همیاری و هم افزایی همه نیروهایی که در صحنه‌های اجتماعی فعالند، بر این مشکلات فائق آییم و خداوند آنچه خیر است مقدر کند.

حضور اهالی ورزش در مجموعه ورزشی شهید شیرودی

اهالی ورزش با حضور در مجموعه ورزشی شهید شیرودی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

حضور اهالی ورزش در مجموعه ورزشی شهید شیرودی

نوبخت رای به صندوق انداخت انداخت

محمدباقر نوبخت با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

نوبخت ا به صندوق انداخت انداخت

اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برای آگاهی عمومی منعکس کرد.

اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور

این اطلاعیه به این شرح است.

بسمه تعالی

پیرو اطلاعیه‌های شماره «۵» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می‌رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می‌باشد؛

آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲
آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴

آیت‌الله آملی لاریجانی رأی خود را در صندوق انداخت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در شورای نگهبان، رأی خود را در صندوق انداخت.

آیت‌الله آملی لاریجانی  رأی خود را در صندوق انداخت

مخبر: انتخابات یکی از مولفه‌های ارزش و عزت حکومت اسلامی در دنیا ست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری پس از اخذ رأی در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یاد رییس جمهور شهید را به جد گرامی می‌داریم. انصافاً خلأ وجودی ایشان لحظه به لحظه خودش را نشان می‌دهد. ان شاءالله روح ایشان با اجدادشان محشور شود.

مخبر: انتخابات یکی از مولفه‌های ارزش و عزت حکومت اسلامی در دنیا ست

وی عنوان کرد: کار فوق العاده سخت و مشقت آمیزی در حال شکل گیری است. برای انتخابات ریاست جمهوری از یک سال پیش تدارک دیده می‌شود و کار سختی است از یک کشور پهناور با جمعیت ۸۵ میلیونی فراهم کردن امکانات برای پای صندوق رأی آمدن همه مردم کار بسیار سختی است.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: از همه دست اندرکاران از شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروهای امنیتی و انتظامی، صدا و سیما سپاسگزاریم. کار خوب و بسیار دقیقی در حال شکل گیری است. الحمد لله کار خوب پیش رفته و حالا هم نسبت به هفته گذشته استقبال بیشتری صورت گرفته است.

مخبر اذعان داشت: ان شاء الله خدا کمک کند تا مردم مسوولیت خود را به خوبی انجام دهند. یکی از مولفه‌های ارزش و عزت حکومت اسلامی در دنیا همین انتخابات است و امیدوار هستیم میزان مشارکت نسبت به هفته گذشته افزایش داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند دولت بدون هیچ گرایشی این انتخابات را برگزار می‌کند و به دقت در حال رصد سلامت انتخابات هستند. امیدوارم امشب و فردا صبح شاهد انتخابات خوبی برای مردم عزیز باشیم.

حضور اسحاق جهانگیری در حسینیه ارشاد

اسحاق جهانگیری برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد حوزه حسینیه ارشاد شد.

با حضور در مسجد لرزاده؛ رئیس قوه قضاییه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز جمعه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد لرزاده، در صف رأی‌دهندگان قرار گرفت و پس از چند دقیقه انتظار در صف، رأی خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات با انتشار اطلاعیه شماره ۹ برای آگاهی هم میهنان اعلام کرد: کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن) می‌باشند.

متن اطلاعیه به شرح است:

بسمه تعالی

نظر به آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن) می‌باشند.

یادآور می‌گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

سردار حاجی‌زاده: به نیت حاج قاسم رای دادم

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: رأیی که ملت شریف ایران در صندوق می‌اندازند، به افزایش قدرت، اقتدار و هویت ایران در منطقه و دنیا کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هر رای مردم یک تیر موشک به سمت دشمن است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۵۲
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••