اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۲:۰۷
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۷:۵۳
طلوع آفتاب ۰۵:۱۵:۲۲
غروب آفتاب ۱۸:۴۸:۴۱
نیمه شب ۲۳:۱۵:۵۴
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۸:۰۰

فهرست مهمترین ترورهای هدفمند رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها در هشت دهه، بیش از ۲۷۰۰ ترور انجام دادند که میانگین این اقدامات شرورانه، سالانه ۳۸ عملیات در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی است؛ اقدامات تروریستی این رژیم منحوس محدود به رهبران و فعالان نظامی مقاومت نیست بلکه رهبران سیاسی، دانشمندان و نویسندگان هم هدف این تروریست‌ها قرار گرفته‌اند.

فهرست مهمترین ترورهای هدفمند رژیم صهیونیستی

به گزارش سراج24؛ اشغالگران اسرائیلی سال‌هاست که با بکارگیری روش‌های مختلف از جاسازی بمب‌های بسته‌ای در گوشی تلفن همراه و صندلی خودرو، تختخواب هتل، محل کار و منزل گرفته تا مسموم کردن با شکلات تعارفی و شلیک موشک و تیراندازی به خودروهای در حال حرکت و صحنه‌سازی آتش‌سوزی از هر راهی برای مقاصد شوم خود استفاده کرده‌اند.

شهید محسن فخری زاده تنها دانشمندی که نتانیاهو وی را پدر برنامه هسته‌ای ایران می‌دانست و ماموران موساد سال‌ها به دنبال ترور و شهید کردن او بودند، شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هسته‌ای و استاد فیزیک دانشگاه تهران، مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای، داریوش رضایی دانشمند هسته‌ای ایران، مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز و حسن شاطری رئیس هیات ایرانی ستاد بازسازی لبنان نیز از جمله ایرانیانی هستند که به دست مزدوران رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر به شهادت رسیدند.

در ادامه این گزارش که توسط ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، مهم‌ترین ترورهای انجام شده رژیم صهیونیستی اسرائیل در جهان به اختصار آمده است که بیانگر اقدامات وحشیانه و ضدبشری این رژیم جنایتکار در طول چند دهه اخیر است؛ اسنادی که نشان می‌دهد این تروریست‌های خون‌آشام و جانیان بالفطره در نقاط مختلف دنیا دست به جرم و جنایت می‌زنند و هیچ ترس و واهمه‌ و عذاب وجدانی از اقدامات خرابکارانه خود ندارند.

بیش از ۲۷۰۰ ترور هدفمند میراث شوم اسرائیل

دهه ۱۹۵۰:

«حسن کامل الصباح» دانشمند لبنانی و از مخترعان، محققان و از دانشمندان برجسته در سطح جهان در آمریکا ترور شد.
۱۳ ژوئیه سال ۱۹۵۶ «مصطفی حافظ» سرهنگ ارتش مصر که متهم به بکارگیری مهاجران علیه اسرائیل بود به وسیله بمب بسته‌ای در نوار غزه ترور شد.
۱۴ ژوئیه همین سال «صلاح مصطفی» یکی از افسران ارتش مصر به وسیله «بمب بسته‌ای» در امان پایتخت اردن ترور شد.
دهه ۱۹۶۰:

در ۱۱ سپتامبر ۱۹۶۲ «هاینتز کروگ» آلمانی دانشمند برنامه موشکی مصر در «عملیات داموکلس» در آلمان غربی ترور شد و جسد او که از دفترش ربوده شده بود، هیچ گاه یافت نشد.
در ۲۸ نوامبر ۱۹۶۳ پنج کارگر کارخانه موشک سازی ۳۳۳ در مصر در مرحله ۲ «عملیات داموکلس» به وسیله بمب بسته‌ای ترور شدند.
دهه ۱۹۷۰:

در ۲۵ ژوئیه ۱۹۷۲، به جان «بسام ابوشریف» از اعضای ارشد جبهه مردمی آزادی فلسطین سوء قصد شد. برای وی کتابی ارسال شده بود که حاوی بمب بود. ابوشریف جان سالم از این مهلکه به در برد اما یک چشم وی نابینا و یک گوش او کر شد و چهار انگشت خود را از دست داد.
در ۱۶ اکتبر ۱۹۷۲ «وائل زعیتر» یکی از اعضای ارشد جبهه مردمی آزادی فلسطین و کارمند سفارت لیبی در ایتالیا در منزل خود در رم ایتالیا هدف گلوله ۲ مامور موساد قرار گفت.
در ۸ ژوئیه ۱۹۷۲ «غسان کنفانی» نویسنده و یکی از اعضای ارشد جبهه مردمی آزادی فلسطین در بیروت در یک عملیات بمب گذاری در خودروی خود ترور شد.
در ۸ دسامبر ۱۹۷۲ «محمود همشاری» نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین در فرانسه به وسیله بمب تعبیه شده در تلفن منزل خود ترور شد.
در ۲۴ ژانویه ۱۹۷۳ «حسین بشیر» نماینده سازمان فتح در نیکوزیا قبرس به وسیله بمب کارگذاری شده در تختخواب هتل محل اقامتش ترور شد.
در ۶ آوریل ۱۹۷۳ «بصیل الکبیسی» عضو ارشد جبهه مردمی آزادی فلسطین و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت در پاریس به وسیله شلیک اسلحه از سوی ۲ مامور موساد ترور شد.
در ۹ آوریل ۱۹۷۳ «محمد یوسف النجار» افسر عملیاتی گروه «سپتامبر سیاه» و «کمال عدوان» فرمانده گروه سپتامبر سیاه و عضو ارشد کمیته مرکزی سازمان فتح و «کمال ناصر» سخنگوی سازمان آزادیبخش فلسطین در «عملیات بهار جوانی» در بیروت ترور شدند.
در ۱۱ آوریل ۱۹۷۳ «زیاد موکاسی» نماینده فتح در قبرس در هتل محل اقامت خود در آتن یونان به ضرب گلوله ترور شد.
در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۳ «محمد بودیه» افسر عملیاتی گروه سپتامبر سیاه توسط مین فشاری تعبیه شده در زیر صندلی خودرو در پاریس ترور شد.
در ۲۱ ژوئیه ۱۹۷۳، ترور نافرجامی علیه «علی حسن سلامه» عضو یکی از رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین در «لیلهامر» نروژ صورت گرفت. بنابر یک روایت، در اولین تلاش برای ترور او، شخص ترور شده سلامه نبود و ماموران موساد یک پیشخدمت را با او اشتباه گرفته و کشتند اما روایت رسمی از ترور سلامه از کشته شدن او به همراه چهار محافظش و چند عابر دیگر در نتیجه انفجار یک بمب مغناطیسی متصل شده به خودروی حامل وی حکایت دارد. ترور منجر به کشته شدن علی حسن سلامه در ۲۲ ژانویه ۱۹۷۹ رخ داد.
در ۲۸ مارس ۱۹۷۸ «وادی حداد» فرمانده جبهه آزادی مردم فلسطین در جمهوری دموکراتیک آلمان توسط شکلات تعارف شده به وی مسموم شد و یک ماه بعد درگذشت.
در ۲۶ ژوئیه ۱۹۷۹ «زهیر محسن» فرمانده شاخه «السیقا» سازمان آزادیبخش فلسطین در «کن» فرانسه به ضرب گلوله کشته شد.
دهه ۱۹۸۰:

در ۱۳ ژوئن ۱۹۸۰ دکتر «یحیی المشد» دانشمند هسته‌ای مصر در «عملیات ابوالهول» در اتاق هتل محل اقامت در پاریس توسط ماموران موساد کشته شد. وی برنامه هسته‌ای عراق در زمان صدام حسین را اداره و پیگیری می‌کرد. بر اساس یک سری برنامه‌های «بسیار سری» که شبکه الجزیره در سال ۲۰۰۲ پخش کرد، پلیس فرانسه در گزارشی انگشت اتهام در ترور یحیی المشد را متوجه یک سازمان یهودی مرتبط با مقامات فرانسه کرد.
در ۲۱ اوت ۱۹۸۳ «مامون مراعیش» از اعضای ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین توسط ۲ موتور سوار در حالی که رانندگی می‌کرد در آتن یونان ترور شد.
«نبیل فلیفل» دانشمند فلسطینی که پزشکی هسته‌ای خوانده بود و تنها ۳۰ سال داشت، ناگهان ناپدید شد و پس از مدتی ( ۲۸ آوریل سال ۱۹۸۴ ) جسد او در منطقه «بیت‌ عور» در غرب رام الله پیدا شد.
در سال ۱۹۸۶ «خالد نضال» دبیر جبهه دموکراتیک آزادیبخش فلسطین هنگام خروج از هتل محل اقامت در آتن یونان توسط ماموران موساد به ضرب گلوله کشته شد.
در ۱۶ آوریل ۱۹۸۸ «خلیل الوزیر» معاون یاسر عرفات و از بنیانگذاران جنبش فتح در تونس کشته شد.
دهه ۱۹۹۰:

در ۲۰ مارس ۱۹۹۰ «جرالد بول» مهندس کانادایی و طراح پروژه بابل که تولید تسلیحات نظامی عراق را شامل می‌شد، در بروکسل در منزل خود توسط ۲ مامور موساد ترور شد.
در ۳۱ مه ۱۹۹۱ مرگ یا ترور «رمال حسن رمال» دانشمند لبنانی در آزمایشگاه تحقیقات فرانسه رخ دارد. یک مجله فرانسوی رمال را یکی از مهمترین دانشمندان فیزیک در عصر نوین توصیف کرده بود.
در ۵ نوامبر ۱۹۹۱ «رابرت مکسول» سرمایه ‌دار رسانه‌ای انگلیسی در حالی که با قایق بادبانی خود در جزایر قناری مشغول تفریح بود، در آب انداخته شد و غرق شد.
در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲ «سید عباس موسوی» دبیرکل حزب الله لبنان در حالی که خودروی وی در حال حرکت بود، توسط پرتاب دو فروند موشک از سوی یک بالگرد صهیونیستی ترور شد.
در ۸ ژوئن ۱۹۹۲ «عاطف بسیسو» یکی از مقامات ارشد فلسطینی در پاریس توسط ۲ مامور موساد از فاصله نزدیک با شلیک چند گلوله به مغز وی، کشته شد.
«سمیر نجیب» مورخ مصری در سال ۱۹۹۳ و پس از آتش‌سوزی آپارتمانش در قاهره ترور شد. بنا بر اعلام مقامات رسمی نیمی از جسد وی بر اثر نشت گاز در خانه‌اش سوخت اما برادرش گفت آثاری از برخورد یک شیء تیز بر سرش را مشاهده کرده و سه کتابش که تالیف آنها به پایان رسیده بود، در زمان قتل مفقود شدند که مهمترین آن «یهود و صهیونیسم و بنی اسرائیل» بود همچنین دو تبعه خارجی (یک مرد و یک زن) که دو ماه و نیم در طبقه بالایی خانه حمدان اقامت داشتند، ناپدید شدند.
در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۵ «فتحی شقاقی» رهبر جهاد اسلامی فلسطین در مالت در مقابل در هتل دیپلمات با شلیک چند گلوله ترور شد.
در ۶ ژانویه ۱۹۹۶ «یحیی عیاش» مهندس تسلیحاتی سازمان حماس از طریق تعبیه بمب در گوشی تلفن و در نتیجه انفجار در نوار غزه ترور شد.
در ۲۵ سپتامبر ۱۹۹۷، ترور نافرجامی در امان علیه «خالد مشعل» رهبر سیاسی حماس صورت گرفت که در آن ۲ مامور موساد با پاسپورت‌های کانادایی سعی در مسموم کردن مشعل داشتند. پس از این واقعه، دولت کانادا سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کرد.
بیش از ۲۷۰۰ ترور هدفمند میراث شوم اسرائیل

دهه ۲۰۰۰:

در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۰ «جمال عبدالرازق» یکی از مقامات ارشد شاخه نظامی «تنظیم» سازمان فتح توسط ارتش رژیم صهیونیستی به آتش تیربار گرفته شد. راننده وی و ۲ رهگذر بیگناه نیز در این اقدام کشته شدند.
در ۱۷ دسامبر ۲۰۰۰ «سمیح ملابی» یکی از مقامات ارشد سازمان فتح در «قلندیه» به وسیله بمب تعبیه شده در گوشی تلفن همراهش ترور شد.
در ۳ فوریه ۲۰۰۱ سرلشکر «مسعود عیاض» یکی از رهبران حزب الله لبنان زمانی که خودروی وی در نوار غزه در حال حرکت بود، به وسیله پرتاب موشک از بالگرد صهیونیستی ترور شد.
در ۲۴ ژوئن ۲۰۰۱ «اسامه جوابری» عضو تیپ شهدای الاقصی توسط بمب تعبیه شده در باجه تلفن همگانی ترور شد.
در ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۱ «عمر سعده» فرمانده ناحیه ای گردان ‌های عزالدین قسام با اصابت دو موشک به منزلش در «بیت لحم» ترور شد.
در ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۱، «جمال منصور» یکی از مقامات ارشد شاخه سیاسی حماس در کرانه باختری توسط پرتاب موشک به خودروی در حال حرکت وی در «نابلس» کشته شد.
در ۵ اوت ۲۰۰۱ «امر حدیری» فعال دانشجویی سازمان حماس توسط پرتاب موشک به خودروی در حال حرکت وی در «طولکرم» کشته شد.
در ۲۰ اوت ۲۰۰۱ «عماد ابو اسننه» در کرانه باختری رود اردن با شلیک تیمی از ماموران موساد ترور شد.
در ۲۷ اوت ۲۰۰۱ «ابوعلی مصطفی» دبیر کل جبهه آزادی‌ بخش مردم فلسطین با شلیک ۲ موشک از بالگرد آپاچی به دفترش در رام الله ترور شد.
در ۱۴ ژانویه ۲۰۰۲ «رائد کریمی» از رهبران تیپ شهدای الاقصی به وسیله بمب ‌گذاری در طولکرم کرانه باختری ترور شد.
در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۲ «یوسف سراجی» رهبر کرانه باختری تیپ الاقصی در اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی در نابلس کرانه باختری کشته شد.
در ۲۴ ژانویه ۲۰۰۲ «عدلی حمدان» یکی از مقامات ارشد حماس توسط حمله موشکی به خودروی در حال حرکت وی، ترور شد.
در ۲۴ ژوئن ۲۰۰۲ «یاسر رازق» و «امر کوفه» از رهبران گردان‌ های عزالدین قسام، توسط شلیک موشکی به خودروی در حال حرکت، کشته شدند.
در ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۲ «صلاح شحاده» رهبر گردان ‌های عزالدین قسام حماس با پرتاب بمب به وزن یک تن به ساختمان محل سکونتش به همراه ۱۴ نفر دیگر از جمله همسر و دخترش و اعضای یک خانواده دیگر در غزه کشته شد.
در ۲۱ اوت ۲۰۰۳ «اسماعیل ابوشنب» از مقامات ارشد حماس توسط اصابت موشک به محل سکونتش در نوار غزه ترور شد.
در ۲۲ مارس ۲۰۰۴ «شیخ احمد یاسین» بنیانگذار و رهبر حماس با شلیک سه موشک از بالگردهای اسراییلی هنگامیکه از نماز صبح بازمی‌گشت در نوار غزه ترور شد. جمعی دیگر از اطرافیان وی نیز در این عملیات کشته و مجروح شدند.
در ۱۷ آوریل ۲۰۰۴ «عبدالعزیز رنتیسی» بنیانگذار و رهبر حماس به همراه پسرش توسط موشک ‌های بالگرد آپاچی در نوار غزه ترور شد.
ساعت ۹ شام جمعه ۲۱ اکتبر ۲۰۰۴، مصادف با هشتم ماه مبارک رمضان، «یحیی محمود جابر الغول» «أبو بلال» مشهور به «عدنان الغول» بر اثر اصابت دو راکت که از هواپیماهای رژیم صهیونیستی به سمت خودروی وی شلیک شده بود به همراه «عماد عباس» یکی از فرماندهان موشکی حماس ترور شد.
۱۲ دسامبر ۲۰۰۴ نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از تاریکی شب استفاده کردند و ساختمان هفت طبقه در نابلس را محاصره کردند پس از خالی کردن ساختمان از سکنه، از «احسان شواهنه» خواستند خود را تسلیم کند اما او قصد نداشت باز به زندان برود و درگیری آغاز شد و سرانجام وی بر اثر اصابت گلوله ای به سمت راست صورتش به شهادت رسید.
در ۲۱ دسامبر ۲۰۰۴ «طالب ابراهیم الظاهر» دانشمند اتمی عراقی که پس از سرنگونی صدام حسین در سال ۲۰۰۳ به عراق برگشت اما مهاجمان مسلح ناشناس به طرف او تیراندازی کردند و خودروی وی به رود ساریه سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
در ۸ ژوئن ۲۰۰۶ «جمال ابو سمهدان» بنیانگذار کمیته مقاومت‌های مردمی سازمان فتح ترور شد.
«جاسم الذهبی» پروفسور و رئیس دانشکده مدیریت و اقتصادی دانشگاه عراق بود که در تاریخ ۲ نوامبر سال ۲۰۰۶ به همراه همسر و پسرش در ورودی دانشگاه با شلیک گلوله کشته شدند.
در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ «عماد مغنیه» فرمانده امنیتی حزب الله لبنان توسط بمب تعبیه شده در خودرویش در دمشق سوریه ترور شد.
در تاریخ ۱ اوت ۲۰۰۸ ژنرال «محمد سلیمان» یکی از فرماندهان ارتش سوریه و پل ارتباطی بین حزب الله و سوریه توسط شلیک تک تیرانداز کشته شد.
در ۱ ژانویه ۲۰۰۹ «نزار ریان» فرمانده ارشد نظامی و یکی از تصمیم سازان حماس به همراه همه اعضای خانواده توسط موشک‌های صهیونیستی ترور شد.
در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ «ابو ذکریا الجمال» یکی از فرماندهان ارشد نظامی حماس توسط موشک ‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه ترور شد.
در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۹ «سعید صیام» وزیر امور داخله حماس توسط حمله هوایی رژیم صهیونیستی به همراه برادر و پسرش همچنین «صلاح ابوشراخ» فرمانده سرویس امنیت عمومی در «جبلیه» ترور شد.
بیش از ۲۷۰۰ ترور هدفمند میراث شوم اسرائیل

دهه ۲۰۱۰:

در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۰ «عواد ابو نصیر» فرمانده ارشد جهاد اسلامی که از چندین مورد ترور جان سالم به در برده بود، توسط یک موشک در دیرالبلاح ترور شد.
در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۰ «مسعود علیمحمدی» دانشمند هسته‌ای و استاد فیزیک دانشگاه تهران به هنگام بیرون آمدن از منزلش بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به شهادت رسید.
در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۰ «محمود المبحوح» یکی از مهمترین مقامات حماس در هتلی در دوبی توسط چند نفر از ماموران موساد ترور شد.
در ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۰ «عیسی عبدالهادی البطران» فرمانده ارشد عزالدین قسام که چهار بار ترور نافرجام داشت، در بمباران اطراف اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه به شهادت رسید. ۱۳ فلسطینی هم در این حمله زخمی شدند.
در ۳ نوامبر ۲۰۱۰ «محمد نیمنیم» از فرماندهان ارتش اسلام (یک گروه سلفی در نوار غزه) در انفجار بمب کار گذاشته شده در خودرو، کشته شد.
در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ «اسلام یاسین» فرمانده دیگر ارتش اسلام در حمله هوایی به خودرویش در نوار غزه به همراه برادرش کشته شد.
در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۰ «مجید شهریاری» دانشمند هسته‌ای ایران توسط بمب تعبیه شده در خودرو او در تهران به شهادت رسید.
در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۱ «محمد یوسف النجار» از اعضای جهاد اسلامی در حالی که سوار بر موتورسیکلت اش در نوار غزه بود، هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
در ۲ آوریل ۲۰۱۱ «اسماعیل لوباد»، «عبدالله لوباد» و «محمد الدیاح» از اعضای حماس در حمله هوایی نیروهای صهیونیست در نزدیکی خان یونس ترور شدند.
در ۹ آوریل ۲۰۱۱ «تیسیر ابوسنیمه» از فرماندهان ارشد عزالدین قسام به همراه دو محافظش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیدند.
در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۱ «داریوش رضایی» دانشمند هسته‌ای ایران به ضرب گلوله در مقابل منزلش و در برابر چشمان همسر و دختر خردسالش در تهران ترور شد و به شهادت رسید.
در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۲ «مصطفی احمدی روشن» معاون بازرگانی سایت هسته ای نطنز توسط یک موتورسیکلت سوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودرو، در تهران ترور شد و به شهادت رسید.
در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۳ سردار «حسن شاطری» رئیس هیات ایرانی «ستاد بازسازی لبنان» در سوریه در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
در ۴ دسامبر ۲۰۱۳ «حسان هولو اللقیس» رئیس بخش فناوری و تسلیحات و ارتباطات از راه دور حزب ‌الله و مغز متفکر این حزب که بارها مورد ترور قرار گرفته اما جان سالم به در برده بود، نیمه‌ شب در برابر منزلش در «سن تریز» جنوب بیروت نزدیک به منطقه ضاحیه هدف گلوله قرار گرفت.
در ۵ ژوئیه ۲۰۱۴ «موفق بادیه» دست راست سمیر قنطار توسط وسیله انفجاری کار گذاشته شده در خودرویش توسط موساد، در جاده اصلی بین قنیطریه و دمشق ترور شد.
در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۴ «صلاح ابو حسنین» مسئول رسانه ‌ای جنبش جهاد اسلامی و سه فرزندش (۱۴، ۱۲ و ۹ ساله) در بمباران هوایی رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.
در ۳ اوت ۲۰۱۴ «احمد المبحوح» برادرزاده محمود المبحوح در حمله نیروهای صهیونیست و شین بت به ساختمانی در جبالیا کشته شد.
در ۲۱ اوت ۲۰۱۴ «رائد عطار» فرمانده تیپ رفح، «محمد ابوشماله» فرمانده تیپ جنوب نوار غزه و «محمد برهوم» در جریان بمباران یک منزل در منطقه «السلطان» واقع در شرق رفح از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ «جهاد مغنیه» فرزند عماد مغنیه به همراه گروهی از نیروهای حزب الله هنگام بازدید از شهر «مزرعه» الامل در منطقه «قنیطره» هدف حمله موشکی بالگرد اسرائیلی قرار گرفت.
در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵ در حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی شماری از فرماندهان حزب الله لبنان و دیگر گروه های داوطلب نظامی حامی دولت سوریه به همراه «سمیر قنطار» از فعالان ضدصهیونیستی به شهادت رسیدند. این حمله اسرائیل یک ساختمان مسکونی در منطقه جرمانا در حومه دمشق را مورد هدف قرار داد. سمیر قنطار قدیمی ‌ترین اسیر لبنانی در فلسطین اشغالی بود.
در بلغارستان، موساد «عمر النایف» از فعالان سابق جبهه خلق را ترور کرد. او در ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ در داخل خودرویش مرده پیدا شد.
موساد در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۶ «محمد الزواری» مهندس تونسی را مقابل منزلش در شهر «صفاقس» به ضرب گلوله عناصر خود ترور کرد. بعدا خبر داده شد که الزواری از اعضای گردان ‌های القسام و ناظر پروژه ساخت پهپادها بوده است.
در ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ «فادی البطش» یک مهندس الکترونیک و استاد دانشگاه که از نزدیکان به حماس بود، در پایتخت مالزی ترور شد.
در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ رسانه‌های مغربی گزارش دادند که «ابوبکر عبدالمنعم رمضان» یکی از دانشمندان هسته‌ای مصری با یک عارضه جسمی در یکی از هتل های مغرب در شرایطی مبهم از دنیا رفته است. اطلاعات وارده حاکی از این است مرگ این دانشمند مصر با حادثه ترور جدیدی که موساد اسرائیل سال‌ها در پس ِ آن قرار دارد، مرتبط باشد. طبق گزارش منابع پزشکی ظاهرا رمضان پس از نوشیدن یک لیوان آبمیوه احساس درد در معده‌اش کرده و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. این دانشمند به همراه دانشمندان دیگر مسئول بررسی پیامدهای احتمالی نیروگاه های هسته ای از جمله دیمونا در سرزمین های اشغالی بود.
جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ در یک حمله «بهاء ابوالعطا» را به همراه همسرش در منطقه «الشجاعیه» نوار غزه به شهادت رساندند. صهیونیست‌ها به صورت همزمان حمله‌ای نیز به دمشق برای ترور عضو دفتر سیاسی حماس «اکرم العجوری» داشتند که وی جان سالم به در برد اما پسرش «معاذ» به شهادت رسید.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••