اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۵:۰۴
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۰۴
اذان مغرب ۱۹:۰۶:۰۷
طلوع آفتاب ۰۵:۱۷:۳۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۷:۰۰
نیمه شب ۲۳:۱۶:۳۲
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۱:۴۴
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

بررسی زیرنظام فضا و تجهیزات / آموزش و پرورش به مدارس کوچک یا مدارس بزرگ نیاز دارد؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از بررسی زیرنظام فضا، تجهیزات و فن‌آوری به عنوان یکی از زیرنظام‌های ششگانه سند تحول بنیادین در جلسه اخیر این شورا خبر داد.

بررسی زیرنظام فضا و تجهیزات / آموزش و پرورش به مدارس کوچک یا مدارس بزرگ نیاز دارد؟

به گزارش سراج24، مهدی نوید ادهم گفت: نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال جدید با حضور وزیر و سایر اعضا تشکیل شد که در این جلسه تعدادی از اعضای شورا بر ضرورت فراهم ساختن زیرساخت‌های قانونی و حقوقی جهت ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان تاکید کردند.

وی افزود: در این جلسه بنده به عنوان دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، گزارشی‌ از عملکرد این شورا در سال 94 ارائه کردم و دستور کلی برنامه‌های سال 95 قرائت شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه وزیر بخشی از دستاوردهای آموزش و پرورش در سال 94 را با وجود برخی کاستی‌ها و مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی بازگو کرد که از جمله این موارد فراهم ساختن زیرساخت‌ها برای اجرای سند تحول بنیادین به عنوان برنامه اصلی آموزش و پرورش در سال 95 بود.

نوید بیان کرد: پس از آن شورای عالی آموزش و پرورش وارد دستور کار اصلی خود در خصوص بررسی زیرنظام فضا، تجهیزات و فن‌آوری شد. براساس مفاد فصل هشتم سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش باید برای شش زیر نظام طراحی شده برنامه‌های لازم را تهیه و به تصویب برساند که این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس بررسی زیرنظام فضا، تجهیزات و فن‌آوری در دستور کار قرار گرفت و در این جلسه گزارشی از فرایند تصویب زیرنظام‌ها و چارچوب‌های نظری و مفهومی آن و نیز کارکردهای زیرنظام‌ها ارائه شد از جمله به پژوهش‌های مختلفی که مبتنی بر آسیب‌شناسی فضا، تجهیزات و فن‌آوری در آموزش و پرورش متناسب با شرایط اقلیمی و اقتصادی کشور پرداخته، اشاره شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مباحث مطرح در جلسه شورا بحث تدوین ابعاد و اندازه مدارس بود و این سوال مطرح شد که آیا استراتژی وزارت آموزش و پرورش ساخت مدارس کوچک با تعداد دانش‌آموزان اندک است یا ساخت مدارس متوسط و بزرگ مد نظر است.

نوید افزود: بر اساس آمار موجود از تعداد 106 هزار مدرسه در کشور حدود 43 هزار مدرسه کمتر از 50 دانش‌آموز دارند و این سوال مطرح است که آیا ساخت این مدارس و اداره آنها توجیه آموزشی، تربیتی و اقتصادی دارد؟ یا می‌توان به سمت مدارسی با تعداد دانش‌آموزان بیشتر گام برداشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیات زیرنظام فضا و تجهیزات در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و اعضا نیز نظرات مختلف خود را ارائه کردند که تصویب این موضوع به جلسات آینده موکول شد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••