ازدواج دو هم‌جنس در کارتون شبکه پویا! +فیلم

به گزارش سراج24، شبکه پویای صدا و سیما که برنامه‌های مختص کودکان پخش می‌کند، در ۱۳ مرداد امسال اقدام به پخش قسمت ۵۵ کارتونی به نام «اردوگاه حیوانات» کرد که در بخشی از این کارتون، ازدواج دو حیوان هم‌جنس به نمایش درمی‌آید. مسئولان دوبله این کارتون سعی کردند فقط با تغییر محتوای دیالوگ این ازدواج، کودکان ایرانی را از دیدن این تصاویر محروم نکنند!
 
سایت شبکه پویا این کارتون را محصول کمپانی آمریکایی (Joe Murray Productions Inc) در سال ۲۰۰۷ معرفی می‌کند که در ۶۰ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای تولید شده است.
 
این دو شخصیت هم‌جنس در کارتون «اردوگاه حیوانات»
تصاویری شبیه به مراسم ازدواج (با یکدیگر) به تصویر کشیده می‌شوند
 
 
 
ایالات متحده آمریکا مدت‌ها است که به وسیله هالیوود توان زیادی را برای تبلیغ هم‌جنس‌بازی در فیلم‌های خود به کار گرفته است تا بتواند این عمل شنیع را عادی‌سازی و گسترش دهد؛ زیرا سینما و تلویزیون به عنوان یکی از پرنفوذترین رسانه‌های جهانی، با ترفندهای غیرمستقیم بهتر از هر رسانه دیگر می‌تواند بر روی عقاید و افکار مخاطب تاثیر بگذارد. حالا اگر مخاطب این نوع از رسانه‌ها (سینما و تلویزیون) کودکان باشند، به طور قطع به دلیل حساسیت و آمادگی بالای ذهنی آنها برای پذیرایی دریافت اطلاعات، تاثیر دوچندان بر کودکان می‌گذارد و به پی‌ریزی شالوده اعتقادی و فکری آنها به شدت کمک می‌کند.
 
به غیر سیستم آموزشی آمریکا که بحث معرفی هم‌جنس‌بازی را از دبستان برای کودکان آن کشور آغاز کرده است، اما دستگاه فیلم‌سازی این کشور تحت عنوان «سرگرمی»، در بسیاری از تولیدات مربوط به مخاطب سنی کودکان، این موضوع هم‌جنس‌بازی را به صورت‌های گوناگون در مدیوم‌های مختلف به ویژه انیمیشن‌ها مانند «یخ زده»، « تینکربل ۲» و... تکرار می‌کنند تا بتوانند این طرز فکر را به کودکان القاء کنند و به تبع آن این طرز فکر (عادی سازی مسئله هم‌جنس‌بازی) به نسل بعد منتقل شود و در نهایت این مطلب مورد قبول طیف عظیمی از جامعه قرار گیرد.
 
انیمیشن «یخ زده» محصول کمپانی «والت دیزنی»، به دلیل داشتن
القائات هم‌جنس‌بازی، مورد اعتراض برخی از شهروندان آمریکایی قرار گرفت
 
اما به ظاهر مسئولان انتخاب کارتون برای شبکه پویا یا ناظر پخش، متوجه اهمیت این موضوع نبودند و عوامل این شبکه با توجیه اینکه با تغییر دیالوگ در دوبله این سریال، اصل این ماجرا برای کودکان مخفی باقی می‌ماند، اقدام به پخش این کارتون از این شبکه کردند. اما آیا کودکان هیچ تصویر دیگری از مدل ازدواج در فیلم یا سریال‌های خارجی ندیده‌اند که متوجه ازدواج در این کارتون نشوند؟
 
در ثانی، القای غیرمستقیم در ذات هنر وجود دارد و به طور قطع این روابط هرچند با تغییر دیالوگ اما به دلیل «داشتن تصویر» در ناخودآگاه ذهن کودک جای می‌گیرد.
 
و نکته آخر اینکه اگر الان حساسیت بالایی در مورد انتخاب کارتون‌ها به دلیل وجود فراوان القای مفاهیم ضدارزشی در این تولیدات، از طرف مسئولان این شبکه وجود نداشته باشد، احتمال اینکه این دست از آثار در تلویزیون برای کودک ایرانی زیاد پخش گردد، بالا خواهد بود؛ در آن صورت تلاش خانواده‌هایی که به دلیل نگرانی از رشد ذهن کودک خود با مفاهیم کاملا غیرارزشی، اقدام به خرید ماهواره نکرده است، کم‌رنگ خواهد شد.
 
آیا کودکان هیچ تصویر دیگری از مدل ازدواج در فیلم یا
سریال‌های خارجی ندیده‌اند که متوجه ازدواج در این کارتون نشوند؟
 
تمدن لیبرال غربی به سردمداری ایالات متحده به دنبال گستره تسلط خود در دنیا می‌باشند. لازمه این تسلط به انقیاد کشیدن انسان و رام کردن او در تمامی جوانب وجودی‌اش در برابر خواسته‌های شیطانی نظام سلطه جهانی می‌باشد. این نظام برای رسیدن به این هدف از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کرده و برنامه‌ریزی‌های دقیق و بلندمدتی برای آن انجام داده است. تغییر طبیعت انسان و گرایش‌های او برای ساختن یک موجود مسخ شده تهی از روح پرسش‌گر و معترض و طغیان‌کننده که در برابر هرگونه خواسته سیستم سیاسی و فرهنگی رام است، بدون از هم گسستن خانواده ممکن نخواهد بود. از همین رو تبلیغات فحشا به خصوص هم‌جنس‌بازی برای سنین مختلف از کودکی تا بزرگ‌سالی را جزو محورهای عملیات فرهنگی خود قرار داده است.
 
ایالات متحده با ترویج هم‌جنس‌باز‌ی برای تغییر طبیعت انسان جهت رام کردن آنهاها
در برابر خواسته‌هایش، به اسم دفاع از "حقوق بشر" وارد جنگ رسمی با "حقوق خدا" شده است
 
مسئولان کشور به طور قطع می‌دانند که تربیت صحیح کودک «امروز» یعنی سرمایه اجتماعی «فردا» تا با تکیه بر آن بتوانند زمینه‌سازی برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی را فراهم کنند؛ بنابراین از متولیان نظام آموزش رسمی کشور مانند آموزش و پرورش و متولیان نظام آموزش غیررسمی مانند تلویزیون این انتظار می‌رود که با توجه به اهمیت این موضوع، شرایط آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در مقابل این تهاجم نرم فرهنگی را به حداقل برسانند تا نسلی شاداب و پرانرژی برای ساختن آینده ایران معرفی کنند. 
 
منبع:مشرق

اخبار مرتبط

نگاهی به فیلم «پروین»

شهاب حسینی: سیاست نمی‌تواند چهره واقعی مردم را معرفی کند

«آسمان غرب» ۱۶ دقیقه کوتاه شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha