اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۴:۰۹
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۱۰
اذان مغرب ۱۹:۰۰:۴۹
طلوع آفتاب ۰۵:۲۴:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۵۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۳۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ - ۱۱:۵۶
«سراج24» گزارش می دهد؛

دعوت احزاب، گروهها، شخصیتها، روسای قوا و مراجع تقلید برای شرکت در راهپیمایی روز قدس/ اعلام انزجار از اسراییل امسال با شکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد

احزاب، گروهها، مراجع تقلید، روسای قوا و تشکلهای سیاسی عموم مردم را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

دعوت احزاب، گروهها، شخصیتها، روسای قوا و مراجع تقلید برای شرکت در راهپیمایی روز قدس/ اعلام انزجار از اسراییل امسال با شکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار سیاسی سراج24، با توجه به در پیش بودن راهپیمایی روز قدس، جریان ها، احزاب، گروهها و شخصیتها، مراجع تقلید و رسانه ها با دعوت از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی قدس خواستار اعلام انزجار مردم ایران از اسرائیل و رژیم صهیونیستی شدند.

جامعه روحانیت مبارز در آستانه روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

در بخشی از بیانیه جامعه روحانیت آمده است:

پاسداشت روز جهانی قدس این پیام را به جهان می‌دهد که صهیونیسم غاصب، اگرچه جغرافیای کوچکی را اشغال کرده است، اما اندیشه‌های مسموم سردمدارانش، در پی تفکر از نیل تا فرات، پهنای همه کشورهای اسلامی را نشانه رفته است و این امر، هشیاری رهبران فکری، سیاسی و نظامی کشورهای مسلمان را می‌طلبد.

جامعه روحانیت مبارز، سرشناسان و صاحب نفوذان جهان اسلام را دعوت می‌کند تا تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را برای محکومیت صهیونیسم به‌کار گیرند و با ایجاد فضای گفتمانی، رژیم غاصب صهیونیسم را وادار به توقف کنند. پدیده شوم صهیونیسم، محصول مشترک عناصر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استکبار جهانی است. به همین دلیل برای مبارزه با آن باید تمام استعداد و ظرفیت خود را به‌کار بگیریم. از مجامع بین‌المللی نیز انتظار داریم جنایتکاران کودک‌کش اسرائیلی را، به‌دلیل زیر پا گذاشتن بدیهی‌ترین حقوق انسانی، فوراً تعقیب و محاکمه کنند. بی‌تردید ملت قدرشناس و آگاه ما در روز قدس امسال نیز، چنان سال‌های پیشین، حضوری مثال‌زدنی از خود به نمایش خواهد گذاشت و پایمردی و ولایت‌پذیری خود را دوباره و صدچندان به اثبات خواهد رساند.

جامعه جوانان متحد اسلامی در بیانیه‌ای ضمن حمایت از خیزش‌ انقلاب اسلامی در سایر کشورها و حمایت از خط مقاومت اسلامی در سوریه و لبنان از مردم ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

این تشکل سیاسی حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعف را وظیفه خود می‌داند و با همسو خواندن مسیر ایران اسلامی با سرنوشت امت اسلام، حوادث تأسف‌بار جاری در غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی و همچنین سکوت معنادار مجامع بین‌المللی و حمایت شرم‌آور دولت‌های غربی را از حملات ضد انسانی رژیم نژادپرست صهیونیستی به‌شدت محکوم می‌کند.

 فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از عموم مردم ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

این فراکسیون در بیانیه ای آورده است: رژیم نامشروع و کودک‌کش صهیونیستی با رصد شرایط منطقه، اوضاع را به کام خود می‌بیند و در حمله به زنان و کودکان فلسطینی، جسورتر و جری تر شده است و برای نابود کردن هویت اسلامی سرزمین فلسطین استین بالا زده است. اما زهی خیال باطل.

حضرت امام خمینی (ره) با بینش و آینده نگری فوق العاده، گویا شرایط حال حاضر جهان اسلام را می دیدند و با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس، آنچه صهیونیست جهانی  برای امروز دنیای اسلام و سرزمین فلسطین رشته است را پنبه کردند. تمام آزادگان جهان در روز جهانی قدس، ناقوس مرگ بر اسرائیل را به صدا در خواهند آورد تا قطار بیداری اسلامی دوباره به سمت ریل اصلی خود باز گردد و یک صدا نابودی رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان عروسک گردان حوادث تلخ منطقه را فریاد زند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با دعوت از آحاد مختلف ملت انقلابی و بصیر ایران و دیگر ملل اسلامی برای شرکت گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، مسئله فلسطین، وحدت و یکپارچگی علیه جاهلیت مدرن و پیگیری راهبرد نابودی دشمن مشترک ــ یعنی رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی ــ را اولویت اول جهان اسلام دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: طراحی هوشمندانه روز جهانی قدس و فرصت سازی برای نشان دادن وحدت و اراده امت اسلامی در قبال حل مسئله فلسطین و دفع غدّه سرطانی اسرائیل به‌عنوان اولویت اول جهان اسلام توسط حضرت امام خمینی(ره) یک تصمیم راهبردی بود که طی 37 سال اخیر سبب شد در میدان رقابت سنگین و تنازع بین قدرت‌های جهانی، آرمان آزادی قدس شریف به‌مثابه یک ضرورت حتمی و تاریخی پلی به گذشته، حال و آینده آحاد مسلمانان عالم ایجاد کند.

این بیانیه جنگ داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری علیه عراق و سوریه و تهاجم وحشیانه آل سعود به یمن را اقدامی در راستای امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی، تضعیف جبهه مقاومت و ظرفیت‌های انقلابی امت اسلامی و مقابله با انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کرده است: به‌رغم تلاش زرادخانه‌های رسانه‌های غربی ــ صهیونیستی در تصویر سازی‌های مخدوش و غلط از جریان مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی، هر روز شاهد روند توسعه‌ای آن هستیم به‌گونه‌ای که امروز تأثیر آشکار آن در کشور مسلمان و انقلابی یمن منجر به تولید ظرفیت‌های نوین ضدصهیونیستی در منطقه شده است.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: امروز رؤیای تشکیل "خاورمیانه بزرگ" و "اسرائیل از نیل تا فرات" در صحنه‌ای معکوس به تقویت راهبرد دفع غدّه سرطانی رژیم صهیونیستی و تحقق آرمان آزادی قدس و تشکیل "فلسطین از بحر تا نهر" تعبیر شده است.

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با صدور بیانیه‌ایی از عموم ملت شریف ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است:

روز جهانی قدس، روزی است که امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی مبتکر آن بوده‌اند تا مبداء پیدایش نهضت‌های ضد صهیونیستی در سراسر دنیای اسلام باشد. روز قدس روز بیداری اسلامی علیه نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی است. دنیای اسلام در یوم‌الله قدس یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

این بیانیه می افزاید: روز قدس روز اعلام مقاومت و پایداری در برابر مظالم آمریکا در جهان اسلام است. روز تمییز حق از باطل و صف آرایی جبهه مقاومت در برابر جبهه سازش است.

در این بیانیه تصریح شده است: امام خمینی(ره) در روز قدس پرچمی را به اهتزاز درآوردند تا در برابر پرچم تسلیم در برابر امپریالیسم و صهیونیسم در دنیای اسلامی خودنمایی کند.

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت حضور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس امسال، اظهار داشت: حوادث امروز منطقه و پیدایش جریان تکفیری و کشتار مسلمانان از قبل در قرآن به ما اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه قدس روز شعله‌ور شدن آتش عشق ایرانیان به مردم فلسطین است، ادامه داد: مردم باید عاشقانه در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنند، زیرا امروز اسرائیل، آمریکا، عربستان سعودی، جریان تکفیری و غرب علیه مسلمانان متحد شدند و باید با اتحاد و مشت‌های گره‌کرده چه اصولگرا و چه اصلاح طلب در یک صف واحد در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز ننیز درباره راهپیمایی روز قدس گفت: قدس و سرزمین فلسطین، سرزمینی اسلامی است و بخشی از تاریخ اسلام و هویت مسلمانی مربوط به این سرزمین است؛ لذا هیچ‌گاه نمی‌توان این سرزمین را از اسلام و مسلمانان جدا کرد، بنابراین ما مسلمان هستیم و براساس تعهدات اسلامی وظیفه داریم که بر اسلامیت این سرزمین تأکید بورزیم.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: پیام دیگر روز قدس به ملت مسلمان و آواره فلسطین است که مقاومت کنید، چرا که پیروزی از آنِ شماست و هر ملتی که بر هدف و راه خود پافشاری و استقامت کند، در نهایت به نتیجه خواهد رسید، پس پیام بعدی ما پیام مقاومت به ملت مظلوم و آواره فلسطین است.

حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، رژیم صهیونیستی همواره از راهپیمایی روز قدس وحشت دارد، تاکید کرد: امروز در روز قدس، تمام مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان با حضور در خیابان‌ها با گرامیداشت روز قدس، به دفاع از مردم مظلوم فلسطین تاکید می‌کنند.

سفیر سابق ایران در سوریه با تاکید بر اینکه، راهپیمایی روز قدس در حمایت از مقاومت اهمیت راهبردی دارد، خاطر نشان کرد: وقتی در روز قدس، میلیون‌ها انسان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در اعتراض به رژیم اشغالگر قدس به خیابان‌ها می‌ریزند و این روز را گرامی می‌دارند، موجب دلگرمی مردم فلسطین است.

 رئیس‌جمهور در آستانه برگزاری روز جهانی قدس گفت: مردم با هم فریاد می‌زنند و همه مسلمانان یکصدا در جهان خواهان آزادی سرزمین اشغالی هستند و می‌خواهند بگویند ظلمی که به این ملت شده، سکوتی که بعضی‌ها کردند، مردم مسلمان نه قدس و نه ملت فلسطین را فراموش نمی‌کنند.

روحانی با اشاره به اینکه مردم همه‌ساله با نشاط و شور بیشتری در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند راهپیمایی روز قدس امسال را دارای دو ویژگی دانست و گفت: از یک طرف کشتاری که در منطقه وجود دارد و مزدورانی که در واقع پشت پرده به صهیونیست‌ها وصل هستند و به کشتار مردم می‌پردازند، مردم نفرت خود را از رژیم صهیونیستی و نیروهای تروریستی اعلام می‌کنند.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی که برای شرکت در راهپیمایی روز قدس به استان قم سفر کرده، با اشاره به اهمیت قبله اول مسلمین و رنج و مظلومیتی که از جانب اشغالگران صهیونیستی بر ملت مظلوم فلسطین می‌رود، تنها راه نجات آنان را ادامه مقاومت تا پیروزی نهایی دانست.

وی حمایت انقلاب اسلامی و مردم ایران از مقاومت اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس را بی بدیل خواند و اظهار داشت: مردم انقلابی ایران همواره از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و انشاالله امسال هم با شرکت در راهپیمایی روز قدس حماسه دیگری را خلق می کنند.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی با بیان اینکه روز قدس، از ابتکارات امام راحل(ره) است، تصریح کرد: مسلمانان با شرکت در راهپیمایی روز قدس یکپارچه و یک‌صدا علیه اسرائیل شعار دهند و بدانند این کار اثر بسیار فوق العاده‌ای در سطح جهان خواهد داشت.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی منطقه، اسرائیل در جایگاه امنی نشسته و مسلمانان را به جان هم انداخته است، تأکید کرد: هیچ‌یک از برادران و خواهران دینی نباید غافل بشوند و بدانند راهپیمایی روز قدس امسال بسیار حساس است و باید به عنوان عبادت در این مراسم شرکت کنند.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز در سخنانی گفت: لازم است تا همه مسلمانان با حفظ وحدت و یکپارچگی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.

وی راهپیمایی روز قدس را یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و افزود: امام خمینی(ره) با هدف آزادی قدس شریف این روز را قرار دادند.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: اما راحل(ره) تصریح کردند اگر دولت‌های اسلامی و مسلمانان هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل از میان خواهد رفت.

وی افزود: بنابراین لازم است همه مسلمانان در روز قدس برای تجلی وحدت و یکپارچگی و برای آزادی قدس در راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند.

علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی به مناسبت روز قدس ، از عموم مسلمانان و امت شریف و عزیز ایران برای حضور در مراسم پرشکوه قدس دعوت به عمل آورد: راهپیمایی روز قدس امسال پیام ملت شریف ایران در نمایش روحیه ‌استقلال‌خواهی ، استکبارستیزی، مقاومت ، ایستادگی و وحدت امت اسلامی است که ضمن دعوت از همه امت شریف و بزرگوار ایران برای حضور در این صحنه مهم و تاثیرگذار ، شاهد آزادی قدس شریف و تمامی سرزمین فلسطین از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی و از میان رفتن بساط ظلم و ستم همه دولت ها و گروه های اشغالگر در کشورهای اسلامی باشیم  انشالله.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز سه‌شنبه در نشست با فعالان آزادی قدس شریف که در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، با اشاره به اینکه ریشه افزایش شرارت‌های رژیم صهیونیستی به قوت این رژیم برنمی‌گردد، گفت: ریشه این موضوع به ضعف کشورهای اسلامی مربوط می‌شود که بازی خوردند.

وی توهم دولت سعودی درباره افزایش اقتدار و احترامش از طریق حمله به یک کشور ضعیف همچون یمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون عربستان سعودی نه تنها نزد هیچکس احترام ندارد بلکه کینه‌ای علیه خود در بین جوانان یمن ایجاد کرده است.

معاون سیاسی سپاه با تاکید بر اشتباه برخی گروههای فلسطینی، گفت: نباید اشتباه بزرگتری را بوجود آورد و اشتباه بزرگتر غفلت از آرمان فلسطین و عدم حمایت از گروههای مبارز برای پیشبرد این آرمان بزرگ است.

سردار رسول سنایی راد با اشاره به تفاوت روز قدس در دو سال اخیر با سالهای گذشته اظهار داشت: درسالهای اخیر با پدیده نحس تکفیری در جهان اسلام مواجه هستیم و متاسفانه تروریست های تکفیری در دو سال اخیر بحث قدس را به حاشیه انداخته اند.

وی افزود: با جنایت های اخیر آل سعود در یمن، روز قدس امسال مورد توجه مسلمانان است و این روز باید شرایط وحدت را بین مسلمانان بوجود آورد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••