گفت‌وگو با کارگردان «پیام راشل‌ کوری»:

راشل‌ کوری در میدان عمل کشته شد نه در زیر سِرُم!+عکس و فیلم

به گزارش سراج24، شاید کمتر کسی پیدا شود که برای زنده نگه داشتن یاد واقعه یا شخص خاصی به خود زحمت بدهد و انیمشنی با قواعد حرفه‌ای تولید کند و نام آن واقعه یا شخص را بر روی اثر خود بگذارد.

فرهاد عظیما مسئول گروه انیمیشن فاطمه‌الزهرا(س) از جمله افرادی است که برای زنده نگه داشتن یاد شهید راشل کوری انیمیشن‌هایی با قواعد حرفه ای تولید کرده و نام آن ها را «پیام راشل کوری» گذاشته و اتفاقا با استقبال چشمگیر مخاطبان هم مواجه شده است. برای آشنایی بیش تر با خالق این آثار و به مناسبت سالگرد شهادت شهید راشل کوری به گفت و گو با فرهاد عظیما پرداختیم.


فرهاد عظیما در پاسخ به دلیل نام گذاری گروهش به نام حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: ما به دنبال اسمی بودیم که به کل کار و حرکت برکت بدهد و الحمدلله به نتیجه هم رسیدیم. به عنوان مثال انیمشن راشل کوری در قسمت معرفی ابتدای کار می گوییم این کار توسط گروه فاطمه الزهرا(س) ساخته شده و این نام برگرفته از نام دختر رسول خدا(ص) است و منتی که بر سر گروه ما گذاشته شده این است که وقتی در خارج از کشور این برای مخاطب جهانی پخش می شود می گویند که محصول گروه فاطمه الزهرا است و به حداقل آشنایی با حضرت می رسند و دقیقا همین سوال برای آن ها ایجاد می شود که چرا چنین نامی را برای گروه انتخاب کردیم؟!


وی در رابطه با سابقه شخصی خود در این حوزه گفت: 15 سال است که در این حوزه مشغول فعالیت هستم و حدود چهار سال است که این گروه را تاسیس کرده ایم.

کارگردان پیام راشل کوری در رابطه با شکل گیری ایده این انیمیشن بیان داشت: ایده ابتدایی در حد چند دقیقه بود که پس از ساختن آن به این نتیجه رسیدیم که جای کار دارد و می تواند بزرگ تر هم بشود تا رسید به نسخه نقطه بی بازگشت.

عظیما اکران این انیمیشن را بسیار گسترده دانست و گفت: شاید 2 تا 3 هزار نقطه از کشور این انیمیشن را به صورت مردمی اکران کرده اند و در حد یک فیلم سینمایی نمایش داشته ایم.

وی در رابطه با تامین مالی گروه هم اضافه کرد: با همان پول نقدی که به عنوان مثال می توانستیم خانه بخریم آمدیم در این حوزه هزینه کردیم و گروه را سر پا نگه داشتیم.

فرهاد عظیما اعلام کرد: اولین پروژه انیمیشن رئال ایران بعد از دو سه سال با نام نبرد خلیج فارس2 آماده شده و انشاالله ابتدای سال آینده رونمایی خواهد شد و مقابله نیروی دریایی ایران با آمریکا در خلیج فارس را روایت می کند.


وی در رابطه با شخصیت راشل کوری گفت: راشل کوری که ما و فلسطینی ها به او شهید می گوییم به خاطر خوی استکبارستیزی که داشت علی‌رغم دین و مسلک متفاوتی که داشت، آمد و در فلسطین ایستادگی کرد. ما متاسفانه استفاده ای از این واقعه انجام ندادیم و نیامدیم به این سوال پاسخ بدهیم که راشل کوری که بود؟ چه کسی او را کشت؟ چرا قاتل او را از زندان آزاد کردند؟ اگر این اتفاق به صورت عکس روی می داد و یک عرب، یک اروپایی را به این شکل کشته بود باز هم این اتفاق به همین شکل در جهان بازتاب داشت؟

کارگردان انیمیشن پیام راشل کوری در پایان گفت: راشل کوری در میدان عمل کشته شد، همان چیزی که اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت زهرا(س) به ما یاد دادند. کار فرهنگی هم نیاز به عمل دارد و با گوشه نشینی و حرف زدن کاری از پیش نمی رود. خدای کربلای پنج و خدای کعبه پشت کار فرهنگی است و نیازی به پشتیبانی دیگران نیست. امیدوارم که در میدان عمل با مرگ روبرو شویم نه در بستر و زیر سرم...

برای آشنایی و خرید انمیشن‌های این گروه بر روی (اینجا) کلیک کنید.

همچنین در ادامه می توانید تیزر «پیام راشل کوری2» را مشاهده و دریافت نمایید.
 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha