نیمه پنهان تحریم+فیلم

به گزارش سراج24، امروز بعد از کنار رفتن غبارها، روشن شد صحبت‌های موسوی (مبنی بر پیروزی قطعی‌اش در انتخابات) آغاز‌گر دور جدیدی از تحریم‌ها  و فشارهای بی‌سابقه غرب علیه ایران بود.
 
فتنه‌ای که آن روزها رسانه‌های غربی ضد انقلاب بر آن نام جنبش سبز نام نهادند حالا بیشتر نقش چراغ سبز را برای آمریکا و اروپا به منزله فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران بازی می‌کرد.
 
درست چند هفته پس از اردوکشی فتنه‌گران در چند خیابان تهران مقاماتی که تا چندی پیش در فکر این بودند چه مقداری توان پذیرش حقانیت مسجل ایران در زمینه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای را عقب انداخت حالا با شروع فتنه امیدوار شده بودند رویای دیرین خود یعنی تضعیف و نابودی جمهوری اسلامی را محقق سازند.

نقش فتنه و فتنه‌گران در افزایش تحریم‌های غرب علیه ملت ایران

از آغاز فتنه 88 بیش از 18 تحریم بزرگ اقتصاد کشور را نشانه گرفت با تحریم‌هایی که در اصل با هدف ضعیف کردن پایه‌های پیشرفت هسته‌ای ایران وضع شد؛ تحریم‌هایی که در بند بند آن می‌شود واژه مقابله با برنامه‌هسته‌ای ایران را دید.
 
"مهدی محمدی" تحلیلگر پژوهشگر سیاسی است؛ او در مقاله اخیر خود که نتیجه 5 سال تعقیب لحظه به لحظه فتنه و تبعات بعد از آن است می‌گوید: رژیم تحریم‌های اخیر غرب علیه ایران ریشه در فتنه 88 دارد.

این پژوهشگر می‌گوید: در مقطع ما قبل فتنه 88 آمریکایی‌ها کاملا به سمت پذیرش ایران بعنوان یک قدرت هسته‌ای و ژئوپلتیکی حرکت می‌کردند؛ نشانه‌های بسیار روشنی وجود دارد که فتنه 88  نه فقط این مسیر را متوقف کرد بلکه باعث شد آمریکایی‌ها یک دوران جدید و بی‌سابقه‌ای از فشار روی مردم ایران را آغاز کنند که شاید تا قبل از فتنه 88 خودشون هم تصور نمی‌کردند این مقدار از فشار، قابل اعمال به ایران باشد.

اما رژیم‌ تحریم‌های 5 سال اخیر ریشه در یک قطعنامه دارد قطعنامه 1929شورای امنیت سازمان ملل که در 27 خرداد 89 یعنی ژوئن 2010 صادر شد.

قطعنامه‌ای که در بندهای آن اگر چه به ظاهر عنوان فشار بر  برنامه  هسته‌ای ایران ذکر شده بود اما اصل ماجرا را می‌توان در صفخه 13 سرویس تحقیقاتی  کنگره آمریکا برای صدور این قطعنامه یافت؛ جایی که القا تقلب در انتخابات 88 با وضوح دیده می‌شود و ایران محکوم به سرکوب عده‌ای آزادی طلب می‌َشود!

اگرچه این قطعنامه در ظاهر به نام کنترل و محدودسازی برنامه‌ هسته‌ای ایران صادر می‌شود اما در باطن یک هدف عمده را پیش می‌برد؛
تقویت جریان فتنه در ایران که پس از 9 دی 88 دیگر شعله‌اش خاموش شد و از سوی دیگر فشار بر معیشت و اقتصاد کشور تا دوباره بتوانند فتنه و سپس آشوب خیابانی را که مدتها بود مرده بود زنده کنند.

محمدی می‌گوید: با در نظر گرفتن  سه خرداد متوالی در سالهای 87، 88،89 که آمریکایی‌ها تحریم‌های خود را علیه ملت ایران اعمال داشتند و ترسیم نمودار تغییر شاخص‌های امنیت ملی در این سه خرداد، آشکار می‌شود که نمودار ضریب امنیت ملی نزولی است و دشمن به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند فشارها را بیشتر کند .  

"هاوارد برمن" قانونگذار ارشد آمریکایی می‌گوید تحریمهای علیه ایران به رهبری آمریکا باید به گونه‌ای تنظیم و اجرا شود که از سرکوب تظاهر‌کنندگان و مردمی که خواهان تغییر و اصلاح وضع در ایران هستند جلوگیری کند.
 
از سوی دیگر سخنگویان فتنه و حامیان موسوی در خارج از کشور به آتش تشدید تحریمها علیه ملت می‌دمند ؛ از چهره‌های ‌به اصطلاح‌ تا
مهره‌های سوخته‌ سیاسی و روشنفکرنماهایی که در اتاق فکرهای مشترک با دیپلمات‌های غرب تمام سعی‌شان را معطوف به تحریم ایران کرده‌اند.

محمدی می‌گوید: گزینه تحریم برای حمایت از جریان فتنه با هدف احیا جریان فتنه و در پاسخ به نیاز جریان فتنه بود و به سمت شدیدترین شدن پیش رفت، به گونه‌ای که خود منابع آمریکایی اصطلاح شکنجه‌ مردم ایران را به کار بردند؛من فکر می‌کنم این جنبه از خیانت فتنه سبز شاید مهمترین جنبه زیان رسان فتنه از دیدگاه امنیت ملی است.

اگر چه رسانه‌های و مقامات سیاسی بویژه در آمریکا راه‌اندازی موج تحریم ما علیه ایران را موضوع هسته‌ای اعلام می‌کنند اما گاهی برخی اظهاراتشان از نیت آن‌ها پرده‌برمی‌دارد.

"استوارت لوی" معاون وقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی می‌گوید: مهمترین اتفاقی که رخ داد این است که آمریکا تصور می‌کند تحریمها با اوضاع سیاسی آشفته ایران ترکیب خواهد شد، در عین حال اگر روند کلی را با توجه به افزایش انزوای سیاسی و وضعیت داخلی ایران تحلیل کنیم این اقدامات می‌تواند بسیار مهم باشد.

ترور دانشمندان هسته‌ای تکه دیگری از پازل شوم احیا دوباره فتنه

 ترور دانشمندان هسته‌ای تکه دیگر از پازل شوم احیا دوباره جنبش سبز در ایران بود؛ موضوعی که هیچگاه نه از سوی سران فتنه و نه‌ نمایندگان خارجی‌شان محکوم نمی‌شود چرا که طیف وسیعی از طرفداران فتنه در سازمان‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی آنها را ایجاد و تغذیه می‌کنند عضو هستند.
 
محمدی می‌گوید: پروژه فشاری که در اثر فتنه و برای کمک به فتنه احیا شد، به هیچ وجه منحصر به تحریم‌ها نبود.
 
حالا 5 سال از حماسه ملت در 9 دی ماه 88 می‌گذرد؛ روزی که مردم ثابت کردند بصیرت‌شان سپری در برابر تیرهای دشمنان انقلاب اسلامی ایران است.

 در 9 دی ماه ایران تحت زعامت رهبر معظم انقلاب چونان دری تابنده در مسیر پیشرفت و ترقی می‌درخشد؛ مسیری که در آینده نیز این درخشندگی را در منطقه و جهان صد چندان نشان خواهد داد.

امیدوار کردن دشمن، خیانت بارترین اقدام فتنه‌گران
 
محمدی معتقد است: سران فتنه و همه کسانی که دل در گرو فتنه داشتند، باید بدانند که خیانت بارترین کاری که مرتکب شدند این است که دشمن را امیدوار کردند و به جان ملت ایران انداختند پس از آنکه ناامید شده بود.
 
زمستان فتنه رفت و روسیاهی‌اش برای آنهایی ماند که برای رسیدن به منافع‌شان حاضر شدند دشمنان قسم‌خورده ملت راه تحریم تشدید فشار بر ایران را هموار ببینند، خیانتی که شاید سالهای بعد زوایای بیشتری از عمق آن نمایان گردد.
 

اخبار مرتبط

شکست قطعی کمپین حداکثری تحریم انتخابات/ مشارکت شبیه انتخابات ۹۸ شد

انتقاد تند قوچانی به تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان تندرو

واکنش ایران به تهدید بازگرداندن تحریم‌های ونزوئلا

0 نظر

ارسال نظر

capcha