اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۱۰/۰۵ - ۰۹:۵۳
«سراج24» گزارش می‌دهد؛

بازی‌های غربی و حمله سربازان کارتونی به کودکان ایرانی/ترویج خشونت‌گرایی در کودکان

بسیاری از روانشناسان و متخصصان کودک مانند «پارتمان آموزش دوران کودکی دانشکده ویلوک بوستون» و ... به خصوص «انجمن روانشناسان آمریکا» تاثیرات برخی شخصیت های کارتونی و عروسکی را برای کودکان بسیار مضر و مخرب معرفی کرده اند.

بازی‌های غربی و حمله سربازان کارتونی به کودکان ایرانی/ترویج خشونت‌گرایی در کودکان

یه گزارش «سراج24»، در سال های اخیر اواخر تابستان و نزدیکی های شروع سال جدید تحصیلی، تصاویر شخصیت های خارجی روی لوازم التحریر کودکان و نوجوانان در رسانه ها نشان داده می شود و در نهایت با ابزار تاسف فراوان به دلیل حضور پررنگ این شخصیت ها در دنیای کودکان و عدم حضور شخصیت های ایرانی و اسلامی در این عرصه، کار به پایان می رسد.

وقتی ظاهراً امسال کار فراتر از یک ابزار تاسف مختصر است. رسانه ها خیلی بیشتر ابراز تاسف کردند و برای یافتن و نشان دادن شخصیت های ایرانی- اسلامی تلاش کردند و خوشبختانه توانستند تا حدودی فضای لوازم التحریر را توسط طرح های بومی، البته هر چند موقت، پر کنند ما واقعیت این است که بسیاری از مردم دقیقاً دلیل مضر بودن شخصیت های غربی را نمی دانند یا آن طور که باید چهره پلید این شخصیت ها را نمی شناسند. شخصیت هایی که کودکان نه فقط با لوازم التحریر، بلکه با فیلم ها، انیمیشن ها، بازی های مختلف و ... آن ها که به مراتب مخرب ترند مانوس می شوند در اینجا با رعایت اختصار به معرفی معروف ترین و رایج ترین این شخصیت های غربی می پردازیم.

سرباز پیر جنگ نرم

عروسک باربی محصول 1959 (54 سال پیش) شرکت «ماتل» است. شرکت ماتل توسط یک زوج یهودی الاصل به نام «آقا و خانم هندلر» مدیریت شده ومکان آن در ایالت کالیفرنیای جنوبی آمریکا است. این شرکت در ابتدا قاب عکس تولید می کرده از آن جایی که هندلرها علاقه زیادی به قاب کردن تصاویر زنان برهنه داشته اند، در سفری که به آلمان داشتند به شخصیت «لی لی» که یک زن فاحشه معروف آلمانی بوده و عروسکی به همین نام و بر گرفته از شخصیت او تولید شد، علاقه مند می شوند و امتیاز این عروسک را می خرند ناگفته نماند که به گفته مفسران لی لی نقش موثری در اثبات و ترویج و ترویج نظریه های آزادی جنسی و همجنس گرایی در اروپا داشته است. اما کار اصلی در خلق شخصیت باربی بر اساس عروسک لی لی را «جک رایان» کارمند سازمان پنتاگون و طراحی موشک های «اسپارو» و «هاوک» انجام داد. وی که مردی فاسد بوده و علاوه بر این که پنج بار ازدواج کرده و از ثروت و امکانات فراوانش برای رابطه های پنهانی با زنان هرزه استفاده می کرده، تخصص فراوانی در شناخت فرم بدن زنان داشته و در نهایت لی لی را به چهره انگلوساکشون تبدیل و باربی را طراحی می کند.

باربی یک مانکن عروسکی از یک خانم 20-19 ساله است، با بدنی لاغر و قدی بلند (که نمایانگر یک قد 195 سانتی متری است) و طبق نظر متخصصان ارتوپد، اگر انسانی با این اندام وجود داشته باشد، نمی تواند قدم از قدم بردارد و یقیناً با صورت به زمین خواهد خورد.

لباس های باربی بسیار متنوع و بسیار گران قیمت و تجملاتی است و عریان گرایی، اشراف گرایی و مصرف گرایی سه مولفه اصلی این لباس ها هستند در طول 40 سال گذشته باربی در عرصه های سیاسی آمریکا مثل انتخابات، جنگ ویتنام، گرانادا، پاناما، جنگ آمریکا با افغانستان و عراق و واقعه 11 سپتامبر به تهییج افکار عمومی جهان پرداخته و با عنوان «باربی، روح آمریکایی» معروف شده است.

عروسک پسر؛ «کن» محصول دیگر شرکت ماتل نیز دوست پسر معروف باربی است که در بازی ها، کارتون ها، ست اسباب بازی و ... همراه باربی دیده می شود محتوا و مضمون کارتون ها و بازی های باربی، رقص و آواز لباس های عریان است که از طریق با ارزش نشان دادن جادو (به جای قدرت ماورائی خداوند) به اهداف خود می رسد. باربی در بسیاری از این کارتون ها با دوست پسرهای خود نقش بازی می کند ماجراهای سکس باربی خصوصاً با دوست پسرهایش به قدری مستهجن است که به دلیل رعایت اصول اخلاقی جداً از ذکر آن ها معذوریم. شاید همین قدر کافی باشد که خوانندگان محترم مطلع شوند که عروسک های باربی حامله هم اکنون در بازار اسباب بازی فروشی های کشورمان موجود است.

هویت اصلی باربی در سبک زندگی او نمودار است سبک زندگی ای مبنی بر لذت محوری و کاملاً شهوت آلود طبق نظر کارشناسان غربی، باربی آموزگار سکس است که با آموزش عریان گرایی، اباحه گری، مصرف گرایی، تجمل گرایی و ایجاد مشکل سوء تغذیه برای کودکان ما نقش الگو را پیدا کرده است.

برتز؛ سربازی تازه نفس

بسیاری از هموطنان چهره این شخصیت را در اسباب بازی فروشی ها، لوازم التحریر فروشی ها و بسیاری دیگر از لوازم مورد نیاز کودکان و نوجوانان دیده اند یا حداقل زنان و دخترانی که در مهمانی ها و عروسی ها و حتی کوچه و خیابان خودشان را به این شکل درآورده اند دیده اند ظاهراً «برتز» هم مانند باربی فقط الگوی کودکان نیست و بزرگسالان هم خودشان را به همین شکل در می آورند.

برتز محصول شرکت «ام جی ای» در سال 2000 میلادی است «اسحاق لارین» مدیر این شرکت، یک یهودی ایرانی الاصل است که پس از انقلاب اسلامی به آمریکا مهاجرت کرده است.

در چهره برتز، اندام های جنسی به شکل اغراق آمیزی بزرگ شده اند این چهره شباهت زیادی به چهره زنان بدکاره داشته و برگرفته از چهره شیطان پرست هاست و به قول معروف چهره فشنی دارد سبک زندگی و نوع پوشش او هم مانند باربی، مروج عریان گرایی، مصرف گرایی، تجمل گرایی و اباحه گری است. «اشتیاق به مد»fashion for pashion شعار عروسک برتز است در تمام بازی ها و کارتون های برتز، او مشغول آرایش کردن، لباس پوشیدن، تمرین رقص، و .. است برای شرکت در مراسم جشن، پارتی، ولنتاین و ...

وی با دوست پسرهای مختلف خود رفتارهایی که مروج مسائل کثیف و مستهجن است را انجام می دهد که به دلیل رعایت اصول اخلاقی از ذکر آن ها معذوریم و فقط به مطرح کردن چند نمونه قابل ذکر آن اکتفا می کنیم.

در بازی های برتز کاربر (کودک ها) باید، صورت او را آرایش کند بر بدن برهنه لباس بپوشاند، طوری که مادر برتز متوجه نشود صحنه را طوری تنظیم کند تا برتز دوست پسرش را ببوسد و ...

بسیاری از روانشناسان و متخصصان کودک مانند «پارتمان آموزش دوران کودکی دانشکده ویلوک بوستون» و ... به خصوص «انجمن روانشناسان آمریکا» تاثیرات این شخصیت کارتونی و عروسکی را برای کودکان بسیار مضر و مخرب معرفی کرده اند.

شخصیت پسرانه

امروز دیگر کمتر کسی است که شخصیت های «اسپایدر من (مرد عنکبوتی)» .«سوپرمن» «بتمن»، «بن تن» و « هری پاتر» را نشناسد ویژگی مشترک همه این شخصیت های پسرانه ایجاد حس خشونت طلبی و جنگ آوری (البته نه به شیوه ایثارگونه و شهادت طلبانه بلکه با تعریف حقیقت و عدالت به شیوه آمریکایی) خیال پردازی در عرصه قدرت های ماورایی و جادوگری برای پسران است به طوری که بر اساس تحقیقات حتی برخی از پسر بچه ها، قدرت این شخصیت ها را از دقتر خدا بیشتر می پندارند در واقع در فرهنگ مادی گرایانه اومانیستی (انسان خدایی) غرب، قرار است این ابر قهرمان ها با قدرت فراوان هوش سرشار و توانمندی های ماورایی خود نقش خدا را بازی کنند و منجی بشر باشند خشونت، یکی از کلید واژه های مهم این شخصیت هاست همان طور که پرندگان عصبانی (انگری بردز) هم با حمله به نمادهای اسلامی ایرانی (اماکن مقدس، مساجد، نقشه ایران، برج میلاد، و ...) به دنبال نهادینه کردن آن است.

مضرات ایجاد حس خشونت در کودکان بر کسی پوشیده نیست ولی شاید بسیاری ندانند که نتیجه و تاثیر معرفی قدرت های ماورایی و جادویی که هیچ شباهتی به زندگی عادی و دنیای واقعی ندارند بر روح و جسم کودکان ما چیست؟ این شخصیت ها عموماً شیطان را به شکل موجودی اسطوره ای، قدرتمند شیک دو دوست داشتنی معرفی می کنند و با ارائه تعریفی جدید از خیر و شر در جهان در لباسی به عنوان نماینده عدالت طلبی، نمادها و آرمان های آمریکایی (مثل نمادهای شیطان پرستی، فراماسونری و ...) را مستقیماً و بیشتر اوقات تلویحا ترویج می دهند ایجاد حس هیجان بدون داشتن ریشه منطقی و عقلانی نه تنها نقش سازنده ای در تربیت کودکان ندارد بلکه آنها را از نظر روانی مسخ کرده و خود را در کابوس شبانه کودکان نشان می دهد.

در خلال داستان ها، فیلم ها و انیمیشن های این شخصیت ها، با دستیابی به اهداف از طریق جادو، این اصل که باید از طریق زحمت و تلاش به اهداف و ارزش های خود دست یافت در ذهن کودکان مخدوش می شود و وقتی بچه ها امکان استفاده از جادو را در زندگی خود نمی یابند حس سرخوردگی و عدم خودباوری در آن ها نهادینه می شود لذا تربیت نسلی خشن، پرخاشگر و بی حوصله با بنیه ضعیف و کم تحرک از نتایج ارتباط با این شخصیت ها خواهد بود و بعد از مدتی که این شخصیت ها به شکل قهرمان در ذهن فرزندان ما جا افتادند، با ارائه تصاویر و بازی های این شخصیت ها با دوست دخترهایشان با حالت های بسیار مستهجن، نوع خاصی از سبک زندگی را به فرزندان ما القا خواهند کرد.

با این اتفاقات، بسیار نرم و زیرکانه به وقوع می پیوندد همان طور که پسران معصوم این سرزمین در سنین کودکی در حالی که حداقل100 قسمت از کارتون «بن تن» را تماشا کرده اند از چندی پیش باید شاهد صحنه های ارتباط نامشروع و باردار شدن دوست دختر بن تن در برچسب های جدید آن که در فروشگاه ها عرضه می شوند باشند و بدتر از همه این که این شخصیت ها علاوه بر انیمیشن به شکل های واقعی و به صورت فیلم های سینمایی نیز ارائه شده اند که به صورت زنده و ملموس تری، خشونت و صحنه های مستهجن را به تصویر می کشند.

بیا دیوانه شویم

والدین زیادی از حضور شخصیت های عروسکی و کارتونی در فضای ذهن کودکان خود آگاهند ولی بسیاری از آن ها شخصیت های واقعی و زنده دختر و پسرهای خارجی که تصاویر آن ها روی لوازم مختلف مورد نیاز کودکان و نوجوانان است را نمی شناسند.

به عنوان مثال سال هاست که تصاویر دختری به نام «هانامونتانا» HANNAH MONTANA روی لوازم مختلف از جمله تی شرت، کیف ، پازل، آلبوم، ساعت خصوصاً لوازم التحریر نقش بسته است نام اصلی هانامونتانا «مایلی سایرس» است که پس از بازی در نقش هانامونتانا در یک فیلم معروف به این نام مشهور شده است هانامونتانا اکنون یک دختر 21 ساله آمریکایی است که یک سال بعد از به دنیا آمدن او، پدر و مادرش با هم ازدواج می کنند؟؟؟!! البته مادر او قبل از این ازدواج، دو فرزند دیگر هم داشته و پدر هانا آن ها را می پذیرد در ضمن پدر هانا نیز فرزند دارد که حاصل یک ارتباط مختصر او با یک زن است و مادر ناها نیز او را پذیرفته است البته کار پدر و مادر او پس از مدتی به طلاق کشیده شد.

سریال هانامونتانا  محصول 2006 و یکی از پرمخاطب ترین سریال های آمریکایی است در این سریال مایلی سایرس(14 ساله) روزها در نقش یک دختر عادی به نام مایلی استوارت و شب ها در نقش هانامونتانا- یک خواننده مشهور- بازی می کند او برای رسیدن به اهدافش به طور متعدد در این فیلم دروغ می گوید هانامونتانا در این فیلم مشغول خواندن و رقصیدن است او با پسرهای زیادی قرار می گذارد ولی این دوستی ها بسیار کوتاه است آوازهای معروف او عبارتند از: «رنج دیده»، «قبل از طوفان»،«قلب من برای عشق می تپد»، «لگد زنان و جیغ کشان»، «بیا دیوانه شویم». « دختران وحشی».«شب بیرون از خانه دختران» .«نمی توانم مطیع باشم».«چه کسی مالم قلب من است» و ... که محتوای اصلی آن ها در مورد روابط آزاد و مستهجن دختر و پسر و شهوت نوجوانان است وبا آهنگ های بسیار مهیج و شهوت انگیز که ابزار اصلی آن گیتار برقی است آن ها را اجرا می کند آوازهای سیاسی او نیز معروف اند مثلاً        «مهمانی در آمریکا» که به «سرود ملی آمریکا برای مرگ بن لادن» معروف است و در پایان اجرای این آواز پرچم آمریکا در وسط صحنه به اهتزاز در می آید او همچنین برای ملکه انگلیس و رئیس جمهور آمریکا نیز آواز خوانده و آن را به پرزیدنت اوباما و خانواده او تقدیم کرده است.

متاسفانه عکس ها و بازی های مختلف او از جمله هانامونتانا «در کنار ساحل» .«کارت بازی»، «هانا را آرایش کنید»، «بوسه هانا با دوست پسرش» و ... در فروشگاه ها و کلوپ های کشور موجود می باشد.

روانشناسان آمریکایی تاثیرات رفتارهای مستهجن و شهوانی او را بر روی کودکان و نوجوانان مخرب و مضر اعلام کردند او در سال 2011 به عنوان شصت و چهارمین زن تند مزاج دنیا و هشتاد و نهمین زن سکسی دنیا معرفی شده است.

شاید شما هم تصویر این 3 جفت دختر و پسر را روی لوازم مختلف کودکان و نوجوانان دیده باشید این ها شخصیت های اصلی فیلم اسکول موزیکال HIGHSCOOL MUSICS هستند. نسخه اول، دوم و سوم این فیلم در بازار موجود است این 3 جفت دختر و پسر که در واقع دوست دختر و دست پسر هستند، چهره یک جفت از آن ها اروپایی، یک جفت آفریقایی و یک جفت آسیایی است در صحنه های مختلف فیلم، این شخصیت ها در حال خواندن و رقصیدن و بوسیدن و معاشقه کردن و ... هستند و با گفتارها و رفتارهایشان، آزادی روابط دختر و پسر قبل از ازدواج را زیبا درست و جذاب نمایش می دهند متاسفانه تصاویر این شخصیت ها نیز در محصولات و ملزمات  کودکان و به خصوص نوجوانان زیاد دیده می شود علاوه بر موارد ذکر شده  در بالا، شخصیت های الگوساز متنوع دیگری نیز وجود دارند مثلاً« سلنا گوموز» بازیگر  و خواننده آمریکایی که کارهای مشترکی با هانامونتانا انجام داده و سبک زندگی ای مشابه هانامونتانا دارد و تصاویر، فیلم و بازی های او در سطح جامعه موجود است.

«جاستین بیبرز» خواننده کاندایی که عملاً عامل صهیونیست هاست و در حمایت حملات رژیم صیونیستی به فلسطین اشغالی فعال بوده و یک افسر صهیونیستی محافظ اوست وی مدتی دوست پسر سلنا گومرز بوده و با ارتباط داشته است.

«عروسک های وینکس» 7 شخصیت انیمیشنی وینکس که هر کدامشان از سیاره ای آمده اند، یک دوست پسر مخصوص دارند و مروج یک جنبه از سبک زندگی هستند و حیوان خانگی دارند مثل سگ، خوک، گوسفند و ... نوع لباس پوشیدن و رفتارهای این شخصیت ها بسیار مستهجن است و ...

همگان می دانند که نوجوانان و جوانان از دوران بلوغ تا زمان ازدواج ( که متاسفانه سن ازدواج بالاتر هم رفته) دوران سخت و پرپیچ و خمی را می گذرانند و اگر برای کنترل و مدیریت احساسات و هیجانات خود در برابر شهوت، برای رعایت تقوی و خویشتن داری توانمدی نداشته یا آموزش ندیده باشند، ممکن است لطمات جبران ناپذیری به جسم و روح خود وارد سازند که گاهی اثرات آن تا آخر عمر باقی خواهد ماند متاسفانه اکنون با استفاده از این شخصیت ها با ویژگی ها و سبک زندگی اشاره شده و نتایج آن مانند پایین آمدن سن بلوغ جنسی و افزایش مکرر تحریکات جنسی، عرصه برای فرزندان ما روز به روز تنگ تر و تنگ تر می شود.

واقعاً چرا

1)همان طور که ملاحظه شد هر کدام از این شخصیت ها با دقت فراوان طراحی و برنامه ریزی شده اند به طوری که تمام گفتارها و رفتارهایشان حاوی پیام های تاثیرگذاری برای فرزندان ماست.

2)متولیان جامعه و نگهبانان فرهنگ عمومی وظیفه شرعی و قانونی دارند با دقتی به مراتب بیشتر و عمیق تر، از کودکان و نوجوانان معصوم این سرزمین پاک و مقدس، نسبت به وجود غذاهای فاسد و گندیده ذهنی و روحی مراقبت و محافظت کنند.

3)آیا واقعاً استفاده از چند تصویر گرافیکی آن هم صرفاً روی لوازم التحریر را می توان شخصیت هایی ایرانی – اسلامی دانست؟ و آیا این تصاویر می توانند با شخصیت های هویت دار، معنی دار، پیام دار و سبک زندگی دار غربی که در این یادداشت به چند نمونه از آن ها اشاره مقابله کنند؟

4)چرا موسسات و سازمان های معتبر حوزه های روان شناسی، ارتباطات، جامعه شناسی، کودک و نوجوان، فرهنگ عمومی و .... در مورد حضور و صحنه گردانی شخصیت های خارجی فقط مشاهده گرند و اقدامی نمی کنند؟

5)چرا پژوهش ارزشمند نظری و تحقیقی، میدانی بررسی های موردی و ... در این موضوع تاکنون انجام یا منتشر نشده است؟ چرا صاحب نظران حرفی نمی زنند؟ چرا دستگاه های نظارتی ساکت اند؟

6)چرا صدا و سیما به کلوپ های CD فروشی ها سری نمی زند و از فیلم ها و بازی های کودکان و نوجوانان سراغ نمی گیرد و در حد لوازم التحریر بسنده کرده است؟

7)چرا فیلم، انیمیشن، بازی و محصولات متنوع این شخصیت ها به راحتی حتی در سوپر مارکت ها در دسترس کودکان است و بعضاً به صورت مجاز در شبکه توزیع در سراسر کشور پخش می شود؟

به راستی منتظریم چه اتفاقی بیفتد تا کاری بکنیم؟... نکند دیر بشود... نکند دیر شده باشد ... نکند.

منبع:حلقه وصل

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••