این جنایت در ده سال اخیر بی سابقه بوده است/خواستار قصاص و اعدام قاتل هستیم

به گزارش سراج24 ، سید محمد احمدی از وکلای مدافع خانواده های مقتولان جنایت آتش سوزی عمدی نوشهر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نیوز از برگزاری دادگاه رسیدگی به این پرونده در ۴ آبان خبر داد و گفت: رسیدگی به پرونده جنایت عامل این حادثه در شعبه ۲ کیفری شهر ساری در روز یکشنبه ۴ آبان مصادف با اول محرم ساعت ۱۰ صبح انجام می شود و خانواده های قربانیان حادثه حضور می یابند. وی در خصوص علنی بودن دادگاه مذکور اضافه کرد: این جنایت سنگین موجب جریحه دار شدن افکار عمومی بخصوص در منطقه شمال کشور گردیده است از این رو تعداد زیادی از آشنایان و وابستگان خانواده های مقتولین در دادگاه حضور می یابند و دادگاه بصورت علنی برگزار می شود.

وی با تشکر از فرماندهی انتظامی  استان تهران بخصوص سردار رادان و کلیه عوامل اداره آگاهی شهرستان نوشهر که در دستگیری متهم تلاش قابل تحسینی انجام دادند اعلام کرد متهم پس از ۷۲ ساعت از وقوع جنایت در تهران دستگیر شد و تا کنون چندین نوبت به جرم بزرگ خود اعتراف نموده است.

سید محمد احمدی در خصوص علت طولانی شدن رسیدگی به پرونده فوق افزود: اگر چه تاکنون رسیدگی به این پرونده در کمال دقت و حساسیت انجام شده است اما انتظار این بود با توجه به بی سابقه بودن این جنایت در ده سال اخیر، رسیدگی به پرونده در خارج از نوبت های عادی بصورت «پرونده ویژه» رسیدگی می شد و قاتل در کوتاه ترین زمان ممکن به سزای اعمالش می رسید. با این حال جای نگرانی در خصوص مسیر صحیح پرونده نیست ، اما خواستار تسریع در ادامه روند رسیدگی به پرونده و اشد مجازات قصاص و اعدام عامل حادثه می باشیم.

این جنایت دلخراش در سحرگاه هفتم فروردین امسال در روستای دزدک از توابع نوشهر اتفاق افتاد که عامل جنایت با محبوس کردن افراد چند خانواده به تعداد ۱۱ نفر در یک ویلا اقدام به آتش زدن ویلا می نماید و متواری می گردد که با تلاش مردم روستا ۷ نفر از اعضای خانواده ها نجات پیدا می کنند و ۴ نفر دیگر محبوس گشته و بطور زنده در آتش می سوزند. قربانیان این حادثه مرحوم مجید چمنی ذاکر اهل بیت و مسئول هیأت حسین جان تهران ، مرحومه افخم سادات حسینی استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی ، مرحومه زهرا سادات معصومی (عروس مرحوم چمنی) و مرحوم محمدرضا داداش می باشند.    

به روایت رسانه ها عامل این جنایت دارای انحرافات عقیدتی و متمایل به عرفان های شیطانی بوده است که پس از اطلاع از حضور این افراد اقدام به زنجیر نمودن درب ورودی ساختمان و حبس ۱۱ نفر می نماید و پس از آتش زدن ساختمان متواری می گردد. ۷ نفر از اعضای خانواده ها با کمک مردم منطقه نجات یافتند و ۴ نفر مذکور زنده در آتش سوختند. همچنین خانواده های چمنی ، حسینی ، معصومی و داداش که اولیای دم مقتولین محسوب می شوند خواستار اشد مجازات برای عامل این حادثه و قصاص وی شده اند.

تصاویر زیر از این جنایت دلخراش را در زیر ببینید:


 

اخبار مرتبط

هوش مصنوعی برنده یک دادگاه شد

افزایش ۷۸ درصدی ورود پرونده به محاکم با اجرای قانون جدید چک

حبس و جریمه سنگین برای ضارب آمر به معروف

0 نظر

ارسال نظر

capcha