اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۵/۲۴ - ۱۵:۱۰
وزارت راه و شهرسازی معرفی کرد

بشناسید کسانی که علت سقوط هواپیما را مشخص می کنند

وزارت راه وشهرسازی با معرفی اعضای کمیته بررسی سانحه هوایی آنتونف 140 زندگینامه آنها را برای اطلاع رسانی شفاف به مردم منتشر کرد.

 بشناسید کسانی که علت سقوط هواپیما را مشخص می کنند

به گزارش سراج24 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، برای اولین بار کمیته بررسی سانحه با عضویت متخصصان با تجربه و صاحب نظر در زمینه های مختلف هوانوردی شامل محمد شهبازی (رئیس کمیته)، محمدصادق دیجوری، فرامرز سروی و ابوالفضل محمدی راد تشیکل و مقرر شد تا اقدامات لازم برای سازماندهی، هدایت و کنترل مراحل بررسی سانحه تحت نظر این کمیته به انجام برسد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حکمی محمد شهبازی را به سمت مسئول کمیته بررسی سانحه هوایی آنتونف 140منصوب کرده است و کمیته بررسی سانحه اعضای تیم های 11 گانه بررسی سانحه را نهایی خواهند کرد.

براین اساس گروه های 11گانه بررسی سوانح هوایی شامل عملیات پرواز، هواشناسی، مراقبت پرواز، شاهدان عینی، دستگاههای ثبت و ضبط پروازی، سازه، موتور، سیستم های وسلیه پرنده، اسناد و مدارک وسیله پرنده، تجسس و نجات و آْتش نشانی و عوامل انسانی به منظور بررسی سانحه هواپیمای آنتونف140 از امروز کار خود را آغاز کردند.

با جمع آوری اطلاعات کافی این کمیته موظف است ظرف مدت کوتاهی گزارش سانحه را تکمیل و در اختیار مقامات ذی صلاح قرار دهند.

محمد شهبازی به عنوان مسئول کمیته بررسی سانحه در حال حاضر مدیر کل دفتر ایمنی و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری است. از وظایف این دفتر تشکیل تیم بررسی سوانح و اعزام تیم به محل وقوع سوانح است.

از دیگر اعضای متخصص کمیته بررسی سانحه ابوالفضل محمدی راد معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هما است. ذکر این نکته ضروری است که قسمت مهندسی و تعمیرات ایران ایر مجرب ترین مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما در منطقه می باشد.

دراختیار داشتن کارکنان متخصص ومجرب همراه با برترین تجهیزات وامکانات به روز دنیا وکسب گواهینامه های معتبر درزمینه تعمیر ونگهداری هواپیما ، این قسمت را قادر ساخته است که درکنار انجام امور تعمیراتی وقطعات مربوط به ناوگان هما،امکان ارائه خدمات فنی - مهندسی به سایر شرکتهای هواپیمایی را نیز داشته باشد.

مهندسی و تعمیرات ایران ایر امکان انجام انواع بازرسی های تعمیر و نگهداری هواپیما و موتور و سایر قطعات هواپیما را در انواع بوئینگ ،ایرباس و فوکر را دارا می باشد.

محمد صادق دیجوری دیگرعضو متخصص کمیته بررسی سانحه هوایی آنتونف 140 دارای سوابق علمی و آموزشی از جمله دوره رادار از انگلستان (Radar course)، دوره رادار مرکز کنترل از انگلستان (Area Radar)، دروه کاربرد رایانه در مراقبت پرواز از انگلستان (Application of automation in ATC)، تدریس امنیت پرواز (AVSEC instructor course) است.

عضویت در طرح جامع ارتقاء ایمنی صنعت هوانوردی و مسؤل بخش نیروی انسانی و آموزش به سرپرستی وزیر راه و ترابری وقت، مدیرکل مراقبت پرواز و عضو گروه برنامه ریزی MIDANPIRG، سرپرست گروه مراقبت پرواز در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری از دیگر سوابق وی است.

فرامرز سروی دیگرعضو متخصص کمیته بررسی سانحه هوایی آنتونف 140 است. وی در حال حاضر معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی ماهان و پیش از این معاون استاندارد پرواز، مدیر کل عملیات پرواز و مدیر کل حقوقی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری، مدرس و مدیر کل ایمنی شرکت هواپیمایی ماهان و مدیر کل اداره تجهیزات و تسهیلات شرکت فرودگاههای کشور بوده است.

سوابق علمی و آموزشی وی شامل طی دوره بررسی سوانح هوایی در کشور سنگاپور، کسب گواهینامه part 145 (آموزش الزامات تعمیر و نگه داری هواپیما)، کسب گواهینامه نظارت بر ایمنی( Safety Over sight) از ایکائو در کیف اکراین، کسب گواهینامه برنامه نظارت جهانی بر ایمنی(USOP) از ایکائو، کسب مقام اول در دوره بین المللی ایکائو دررشته تکنولوژی رادارهای پیشرفته(Advance Radar (Technology در پکن، دارای گواهینامه طراحی و اجرای سامانه جامع مد یریت ایمنی (SMS Implementation ) از IATA ، دارای گواهینامه کنترل ترافیک هوایی در برج مراقبت پرواز یا Aerodrome Control Service ، طی دوره زمینی خلبانی هواپیمای ایرباس در کشور استرالیا و دارای گواهینامه کنترل ترافیک هوایی در واحد تقرب پرواز یا Approach Control Service و دیگرموارد است.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••