«سراج24»بررسی می کند

عربستان بزرگترین محافظ اسراییل در خاورمیانه + فیلم

علی احمدی - کارشناسان خاورمیانه اخیرا به این دیدگاه نزدیک شده اند که عربستان نقش اساسی در حفاظت از اسراییل در خاورمیانه دارد و بدون عربستان شانس بقای این رژیم بسیار پایین خواهد بود.

بویژه توجه به این نکته لازم است که موضع عربستان در قبال جنبش های مقاومت نشان می دهد عربستان نقش اساسی در حفظ اسرائیل و به خطر نیفتادن آن ایفاکرده است.

به گزارش سراج24 سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص روابط خوب با عربستان سعودی چه معنا و مفهومی دارد، نشان دهنده آن است که عمق این روابط بسیار فراتر از چیزی است که ظاهرا تصور می شود.جالب است که برخی از روابط عربستان و اسرائیل غافلگیر شدند زیرا روابط عربستان و اسرائیل اصلا تازگی ندارد بلکه آنچه امروز فاش شده اسرار مربوط به روابط عربستان و اسرائیل است که به آغاز تشکیل عربستان آل سعود برمی گردد. این روابط بین عبدالعزیز موسس عربستان و آژانس یهودی آغاز شده و توافقنامه دوازده بندی بین حییم وایزمن رئیس وقت آژانس یهودی و ملک عبدالعزیز امضا شده است. همچنین نامه ای با دست خط عبدالعزیز وجود دارد که یهودیان را افرادی توصیف کرده است که حق تشکیل کشور در سرزمین فلسطین دارند. این موضوع جدیدی نیست بلکه نقاب از چهره ها افتاده است و دیگر روابط محرمانه وجود ندارد بلکه روابط تاریخی بین برخی از کشورهای عربی به ویژه عربستان (با اسرائیل) وجود دارد به سال 1921برمی گردد و آژانس یهودی در آن زمان در ابتدای طرح غصب فلسطین و تشکیل کشور یهودیان در سرزمین فلسطین قرار داشت.

همانطور که گفته شد موضع عربستان در قبال جنبش های مقاومت و واکنش آن به این جنبش ها نشان می دهد عربستان نقش اساسی در حفظ اسرائیل و به خطر نیفتادن آن و محافظت از آن در برابر جنبش های مقاومت ایفا می کرد.

ضمن اینکه مطالعات نشان می دهد بین مفهوم وهابی و تفکر وهابی و تفکر یهودی تشابه وجود دارد. این تشابه نوعی منافع مشترک به وجود آورده است و برملا شدن روابط عربستان و اسرائیل در این شرایط به خاطر ایجاد قدرت منطقه اییا اردوگاه منطقه ای جدید است که بر اموال عربستان و تفکر یهودی و سلطه یهودیان که بر سیاست آمریکا سلطه دارند استوار خواهد بود. عربستان و اسرائیل تلاش می کنند نظر آمریکا را جلب کنند تا حامی این طرح جهنمی باشد. هدف از این طرح تسلط کامل بر جهان عربی است تا نگاهها را از خطر اسرائیل و غصب فلسطین به سوی دشمنی با ایران و مردم ایران منحرف و اینگونه القا کنند که ایران دشمن است نه اسرائیل. این طرح جهنمی حقوق ملت فلسطین را تباه و بقای اسرائیل را تضمین می کند.

از حیث سیاسی، این ائتلافی که فاش شده است باعث دودستگی جهان عربی خواهد شد زیرا تلاش هایی برای قرار گرفتن برخی از کشورهای عربی در اردوگاه ائتلاف های منطقه ای صورت می گیرد. این اردوگاه به رهبری اسرائیل مورد حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس و فرانسه است و برای جلب نگاهها به سمت ایران و دشمنی با ایران تلاش می کند. این اقدام جبهه جهان عربی و حداقل وحدت و مقابله با سیاست تجزیه جهان عربی را تضعیف خواهد کرد.

هدف از این سیاست تجزیه جهان عربی به کشورهای کوچک است و این سیاست با ایجاد اختلافات مذهبی و دینی دنبال می شود. دشمن اسرائیلی از این مسائل به منظور نفوذ به جهان عربی و تجزیه جهان عربی به کشورهای کوچک سوء استفاده می کند و این طرح قدیمی فرانسه و انگلیس است که به سال هزار و نهصد و بیست و یک برمی گردد.

علاوه بر اینها، این ائتلاف که از آن پرده برداشته شده است معادله جدیدی در منطقه خاورمیانه و واقعیت جدیدی در جهان عربی به وجود خواهد آورد و فکر نمی کنم جهان عربی در مقابله با خطرهای خارجی متحد و یکپارچه باشد. در مقابل اردوگاه جدیدی تشکیل خواهد شد که اردوگاه مقاومت است. این اردوگاه برای جلوگیری از تجزیه جهان عربی به کشورهای کوچک و تحکیم وحدت و تقویت اردوگاه مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین تلاش می کند و این هدف نهایی آن است.

 

شرح فیلم زیر:با انتشار تصاویری ویدئویی از دیدار شاهزاده ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی با یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی بصورت رسمی، ارتباط بین این رژیم فاش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ترکی الفیصل و یوسی آلور مشاور ویژه نخست وزیر اسرائیل در این دیدار درباره راه های مقابله با گروه های اسلام خواه در منطقه گفتگو می کنند.
دیدار ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان با مقامات اسرائیلی
آلور یکی از افسران بلندپایه موساد اسرائیل است. این نوار ویدئویی که در پایگاه های اینترنتی منتشر شد چگونگی هماهنگی اسرائیل و عربستان برای مقابله با آنچه را که «اسلام سیاسی در منطقه» خوانده می شود، نشان می دهد.

 

اخبار مرتبط

روایت وزیر لبنانی از چهار هدف آمریکا علیه ایران

غیبت «بن سلمان‌» پس از تیراندازی در کاخ سعودی

سعودی‌ها، ایران، سوریه و قطر را دور زدند!

0 نظر

ارسال نظر

capcha