استدلال حیرت انگیز شهرام همایون و تخریب عزاداری + فیلم

به گزارش « سراج24 »، شهرام همایون از اعضای اوپوزیسیون خارج از کشور دربرنامه کانال یک به عزاداری و فاطمیه اعتراض کرد.

 

این عامل خود فروخته با مقابل هم قرار دادن عزاداری در ایام فاطمیه و عید نوروز از آب گل آلود ماهی گرفت و با استدلالات بسیار بی اساس به تخریب فرهنگ عزاداری و ایام فاطمیه پرداخت.

قابل توجه کاربران محترم:

 

هر رخدادی اگر بر مبنای شمسی پایه گزاری شود و سالگرد آن هم شمسی گرفته شود، بالطبع در یکی از فصلهای سال و در نوع آب وهوای همان فصل سالگرد آن رخداد فرا می رسد. در نتیجه اگر سالگرد را برمبنای ماه های قمری در نظر بگیریم این شرایط آب وهوایی تغییر می کند، زیرا سال های قمری از سال های شمسی کوتاه ترند و ماه های قمری هم برمبنای فصول سال نیستند وملاک آنها گردش ماه به دور زمین است.

 

حال این چه ارتباطی با فاطمیه و عزاداری دارد؟

 

اینکه یک واقعه ای در یک فصل خاص رخ دهد و سالگرد آن به علت قمری محاسبه شدن در یک فصل دیگر گرفته  شود چه ایرادی به اصل قضیه وارد می کند؟

 

مهمتر اینکه برعکس این قضیه هم همین اشکال را داراست. اگر شخصی عرب در اول ماه قمری ذی الحجه  به دنیا بیاید و در روز تولد ماه در آسمان نباشد و سالگرد تولدش برمبنای شمسی محاسبه شود ممکن است سالگرد در وسط ماه و قرص کامل ماه برگزار شود.

 

البته کشکی و طنز گونگی استدلالات شهرام بسیار مبرهن است اما از باب خنده بررسی آن بد نیست.

 

مطلب دیگر اینکه عزاداری همیشه در طول تاریخ بوده است. خصوصا در زمان خود نبی اکرم (صلوات الله علیه واله) حضرت بعد از شهادت حمزه سیدالشهدا دستور به عزاداری برای او دادند و تا قبل از جریان کربلا لقب سید الشهدا برای حضرت حمزه بود.

 

دیگر اینکه سیزده به در آنگونه که بین بعضی از مردم جا افتاده است و اعمال خاصی برای آن در نظر می گیرند  هیچ مبنای عقلایی و درستی ندارد و خرافات محض است.

 

البته اگر صرف به طبیعت رفتن و بهره بردن از آن باشد هیچ منافاتی با عزاداری ندارد البته اگر شأن روز عزا و شهادت حفظ شود.

 

در ضمن مگر با اینکه خیلی از مردم رعایت روز شهادت را نکردند و انشاء لله که رعایت نکردنشان از عمد نبوده واز روی نادانی بوده است، نظام اسلامی با آنان برخوردی کرده است؟

 

مگر نظام مردم را به زور به عزاداری وا داشته است؟ اگر اینطور است آنهایی که روز سیزدهم عید در کنار دریا های شمال آن اعمال و شادی ها را به راه انداختند که بودند؟

 

اینکه یک عده تمام زندگیشان حب به اهل بیت و حرکت در راستای اهل بیت است و عزاداری را دوست دارند و تمام آمال وآرزویشان محشور شدن با اهل بیت و عرض ارادت به اهل بیت (علیهم السلام) است به شما چه ربطی دارد؟

 

معلوم است که این عزاداری ها چقدر برای اهداف غرب مضر و خطرناک است که اینقدر با آن سر ستیز دارند.

اخبار مرتبط

فیلم زیرخاکی از پیکار جهان پهلوان تختی با حریف روس + ویدئو

ویدئو/ فیلم کوتاه "ریحانه"

ویدئو/دیدن این فیلم درمناطق فاقدسینما هم جرم نیست!

0 نظر

ارسال نظر

capcha