اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۱۱/۱۸ - ۱۵:۵۶
آیت‌الله موحد کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

ایران به تهدیدات نظامی آمریکا می‌خندد/ به ظریف تسلیت می‌گویم/ با حرف آمریکایی‌ها دیگر آبرویی برای سران فتنه باقی نماند

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم از وزارت خارجه انتظار دارند که به یاوه سرایی‌ها و بی‌حیایی های مقامات آمریکایی پاسخ دندان شکن بدهد.

ایران به تهدیدات نظامی آمریکا می‌خندد/ به ظریف تسلیت می‌گویم/ با حرف آمریکایی‌ها دیگر آبرویی برای سران فتنه باقی نماند

به گزارش « سراج24 » آیت‌الله موحدی تهرانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه خود و همه شما را به تقوا سفارش می‌کنم، گفت: تقوا ما را از بن‌بست نجات می‌دهد و به نور راهنمایی می‌کند .

وی ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی را تبریک گفت و با بیان اینکه باید قدر حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی را بدانیم اظهار داشت: حرم مطهر ایشان نزدیک تهران است و از بزرگان هم نقل شده است که هر کس این بزرگوار را زیارت کند، گویا سیدالشهدا را در کربلا زیارت کرده است.

خطیب نماز جمعه  در ادامه با اشاره به بیعت نیروهای همافر با امام خمینی (ره) در 19 بهمن 57 اظهار داشت: نیروهای همافر در 19 بهمن 57 با امام (ره) بیعت کردند وبا  این بیعت کمر شاه را شکسته شد. البته نظام طاغوت به این عزیزان حمله ورشدند، اما مردم به یاری آنها آمدند. از این رو بنده این موفقیت بزرگ و عزتمند را به نیروی هوایی ارتش تبریک عرض می‌کنم و از حضور این عزیزان در نماز جمعه تشکر می‌کنم.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه 22 بهمن را در پیش رو داریم، افزود: روز بزرگ و با شکوهی است و در این روز کمر دشمن شدیدتر می‌شکند و انشاالله بتوانیم دین خود را با حضور گسترده در این مراسم ادا کنیم که انشاالله همینطور هم خواهد شد.

وی در ادامه به برخی از سیره‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد و با بیان این مطلب که امام خمینی دستمال کاغذی را دو نصف می‌کرد اظهار داشت: حقیقا این اسوه است و باید به این اسوه اقتدا کرد. امام راحل می‌فرمودند با نصف کاغذ می‌شود کسب نیاز کرد، اما متاسفانه جامعه ما به این سیره عمل نمی‌کند و به شدت جای تاسف است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: جشن‌هایی تشکیل می‌شود و در جشن‌های ضیافت و ازدواج غذاهای فراوان و سنگین داده می‌شود و نقل کرده‌اند که برخی از این غذاها دست نخورده در کیسه آشغال ریخته میشود. من در همین جا و از همین تریبون اعلام خطر می‌کنم و می‌ترسم به واسطه اسراف عذاب خدا بر ما نازل گردد، از این رو دقت کنید. این اسراف‌ها ساده نیست .

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که برخی از افراد یک هفته و یک ماه نمی‌توانند به یک مقدار گوشت دسترسی پیدا کنند، این طور غذاها دست نخورده در کیسه اشغال ریخته می‌شود.

وی اضافه کرد: بنده به این آقایانی که چنین جشن‌هایی می‌گیرند تذکر می‌دهم و میگویم با خود ظرف یک بار مصرف ببرید و غذاها را در ظرف یکبار مصرف بگذارید تا دور ریخته نشود. حداقل وقتی غذاها را برداشتید، با کمیته امداد تماس بگیرید و آدرس فقرا را بگیرید تا غذاهای سالم را به آنها برسانید.به نظر من این خطر بزرگی است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در برخی از این جشن‌ها مفاسدی واقع می‌شود، افزود: نیروی انتظامی وظیفه دارد جلوی گناه و اختلاط را بگیرد تا گناهی انجام نگیرد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امام وقتی مگسی را پیدا می‌کرد می‌گفت باید آن مگس را بیرون کنیم اظهار داشت: این مهربانی و محبت امام را نشان می‌داد. از این رو باید از امام، مهربانی و رفعت و محبت را یاد گرفت. البته امام در جای خود غلظت هم داشت و ایشان برخورد سختی با آمریکا ، منافقین و آنهایی که توطئه می‌کردند، داشت. بنابراین باید هردو برخورد امام را در نظر گرفت.

کسانی که از بانک سود می‌گیرند، مراقب باشند دچار ربا نشوند

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با بیان اینکه من در اینجا باید چند تذکر بدهم، افزود: اولین تذکر به بانک‌ها است؛ آقایانی که با بانک‌ها سروکار دارند و پول می‌دهند و سود می‌گیرند باید توجه کنند گرفتار ربا نشوند. ربا گناه بزرگی است. ضمن اینکه شورای نگهبان در این خصوص مطلبی را صادر کرده است و راه حلال شدن سود را بیان کرده و باید آن را در نظر بگیرید.

وی ادامه داد: شنیدیم وقتی مراجعین به بانک می‌روند ورقه‌ای را جلوی آنها می‌گذارند و بدون اینکه بفهمند چی است، می‌گویند امضا کنید.

ایت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: اگر  بدانیم راه حلال چیست و با آگاهی امضا کنیم، سودی را که می‌دهند برای بانک حلال است. اما اگر بدون آگاهی امضا کنیم، سودی که می‌دهند حرام است و سودی هم که دریافت می‌کنیم، حرام است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در تذکر دوم خود باید بگویم عدالت در تنظیم حقوق مراعات نشده است افزود: حقوق برخی از کارمندان بالا است و حقوق بعضی دیگر بسیار پایین است و مجلس باید برای حقوق‌های بالای 10 میلیون هم فکری کند و اگر بودجه بخواهد اینطور اشباع شود، دیگر چیزی برای فقرا نمی‌ماند. در روزهای پایانی به مجلس تذکر می‌دهم که تعدیلی در حقوق‌ها در نظر بگیرد.

ایت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه تهران به اهمیت شرکت در  نماز جمعه  اشاره کرد و افزود: روایت‌هایی داریم مبنی بر اینکه اگر در نماز جمعه شرکت نکنیم مهر نفاق زده می‌شود و آن آدم جزو منافقین می‌شود. از این رو نماز جمعه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد: البته ممکن است برای برخی مشکلی پیش بیاید و نتوانند در نماز جمعه شرکت کنند، از این رو من می‌گویم باید دربهای مساجد را در روز جمعه باز کنیم تا آن فردی که نمی‌تواند در نماز جمعه شرکت کند، نماز ظهر خود را در مسجد بخواند.

سخنان شرمن و کری بسیار بی ادبانه، زشت و پررویی بود/ آمریکایی‌ها دزدند

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه در این خطبه سخن اصلی من با آمریکا است تاکید کرد: آقای کری و خانم شرمن خیلی بی‌ادبی کردند و کلمات زشتی گفتند که این زشتی‌ها لایق خودشان است. امریکایی‌ها پول ایران را دزدیده‌اند و حالا که مقداری را پس می‌دهند با پررویی می‌گویند ایران با پولی که امریکا داد به فقرا کمک کرد. الله اکبر؛‌ این واقعا پررویی است چرا که پول ما را قبضه کرده‌اند و دزدیده‌اند و به عبارتی دزد شده‌اند. توقع امریکایی ها گویا خیلی بالا رفته است.

وی تصریح کرد: به برکت مذاکرات پول ما را می‌خواهند برگردانند، اما می‌گویند این پول را به فقرا داده‌اید. واقعا تعجب کردم. همانطور که گفتم توقعات آمریکا بالا رفته است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در جمله‌ای می‌گویند بحث مسئله هسته‌ای نیست، اظهار داشت: زمزمه آن می‌رود که می‌خواهند به سراغ موشک‌های بالستیک ما هم بروند، عجب! ضمن اینکه در جمله دیگر گفته‌اند باید دو مسئول فتنه 88 از حصر خارج شوند. با این بیان و حمایت آمریکا دیگر آبرویی برای آن دو نفر باقی نمانده است.

ایت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آنها می‌گویند ایران از تروریست‌ها حمایت می‌کند، افزود: تروریست‌ها چه کسانی هستند؟ مقصود حزب الله است؟ حزب اللهی که در کشور خود از شرف کشور دفاع می‌کند، از دید آمریکا تروریست است و ایران از مدافعان آنها است. ضمن اینکه به صورت صریح می‌گویند ایران عامل بی‌ثباتی در سوریه،‌ لبنان، عراق،‌ بحرین، غزه وافغانستان است.واقعا ما عامل بی‌ثباتی هستیم؟ با تعقل حرف بزنید.

وی با بیان اینکه جنایت‌ها توسط شما صورت می‌گیرد، افزود: جمعی از دشمنان را در سوریه جمع کرده‌اید در حالی که این مردم سوریه هستند که باید برای  سوریه تصمیم بگیرند. آیا دشمن باید برای آنها تصمیم بگیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در لبنان حکومت مشروع به وجود آمده است، افزود: با این حال شما در آنجا از تروریست‌ها حمایت می‌کنید و به دنبال ساقط کردن حکومت هستید در حالی که ایران از مظلومین حمایت می‌کند و به دید شما عامل بی‌ثباتی هم شده است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مواضع وزیر امور خارجه امریکا علیه ایران، افزود: شما باید چشم خود را باز کنید و ببینید چقدر جنایات کرده‌اید. می‌گویید لغو تحریم‌ها اندک و حتی قابل برگشت است و به دنبال این هستید که در طول شش ماه با تحریم‌ها به اقتصاد ایران فشار آورد شود و این فشارها را ادامه دهید. از این رو به دنبال این هستید که اقتصاد ایران بهبود نیابد. بنابراین آیا با تمام این حرف‌های بی ربط و بی‌اساس و با تهمت‌هایی که زده میشود جا ندارد که ایران فریاد بزند و این فریاد به آسمان برسد که "مرگ بر امریکا"؟

وی با تاکید بر اینکه مردم از وزارت خارجه انتظار دارند به این یاوه‌سرایی‌ها و پررویی‌ها و  بی حیایی‌ها پاسخ دندان شکن بدهد، گفت: آنها از نجابت و روح آرام و متواضع وزیر امور خارجه ما دکتر ظریف سواستفاده کرده‌اند. هرچه انسان ادب بیشتر در مذاکرات را نشان می‌دهد، آنها بی‌ادب تر می‌شوند. از این رو می‌خواهیم وزارت امور خارجه در مقابل متکبرین تکبر نشان دهند.

خطیب نماز جمعه با بیان این مطلب که متاسفانه آمریکا ول کن نیست، افزود: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه امریکا و خانم شرمن تهدید می‌کنند و می‌گویند گزینه نظامی روی میز است، در این جا باید به نامه معاویه به امیرالمومنین (ع) اشاره کنم که ایشان به نامه معاویه پاسخ داده بودند که ما می‌خندیم. از این رو ایران هم به این تهدیدها می‌خندد. شما در حال مذاکره هستید، اما با این حال سخنان تهدید آمیزی را می‌گویید. اگر ادب ندارید، حداقل ادبیات مذاکره را بفهمید و رعایت کنید.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: من به آقای ظریف تسلیت می‌گویم که گرفتار مذاکره با این عناصر شده است.

وی اضافه کرد: این سخنان امریکا مبنی بر اینکه تهدیدها و گزینه‌های نظامی روی میز است مصرف داخلی دارد و فقط شوخی می‌کنند چرا که ایران را نشناخته‌اند. ما در هشت سال جنگ با سرافرازی بیرون آمدیم، در آن جنگ قدرتهای استکباری از طرف مقابل حمایت کردند، اما انقلاب سرافراز بیرون آمد.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه شما ده‌ها سال است که با اسلام میجنگید، ادامه داد: آیا جز پشیمانی جز دیگری از آن جنگ‌ها داشتید؟ جنگ با ایران جنگ با اسلام است؛ چه دستاوردی جز شرمندگی داشتید؟

ایت الله محودی کرمانی خاطر نشان کرد: مردم شاه را با خفت دور انداختند در حالی که شما و قدرت‌های بزرگ از شاه حمایت می‌کردید. حتی برادران ما در جنگ 33 روزه و 22 روزه بینی اسرائیل را به خاک مالیدند. شما حامی اسرائیل بودید و از او حمایت کردید، اما به تعبیر امام خمینی هیچ غلطی نتوانستید بکنید و جاسوسی‌های شما جز رسوایی چیزی نداشت.

" آیا اتفاق طبس را فراموش کردید؟ خداوند این عواقب را برای شما فرستاد؟ بدبخت‌ها به خودتان بیایید. ایران خدا را دارد، ضمن اینکه نیروهای مسلحه‌ اش قوی و پیشرفته است. البته می‌گوییم تمامی این عزت‌ها در گرو پایداری به اسلام است.

وی همچنین با بیان اینکه باید به تقوا و مبارزه با فساد و رشوه خواری دقت کنیم، افزود: مبادا شکاف غنی و فقیر زیاد شود. باید به یاد فقرا بود چرا که خیلی از آنها برای تهیه نسخه خود درمانده هستند.

خطب نماز جمعه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران را اینگونه پایان داد: خداوندا ما را در خدمت به مردم و دولت ما را در خدمت به مستضعفان یاری بفرما.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت الله موحدی تهرانی در خطبه‌های اول نماز جمعه که در مصلی تهران برگزار شد با بیان اینکه خود و شما را به تقوا سفارش می‌کنم، افزود: تقوا جلوی گناه را می‌گیرد و انسان را به سعادت نایل می‌کند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر یادآور شد: انفجار نور بسیار تعبیر مناسبی است و باید یاد امام رضوان الله  و شهیدان عزیز که جان خود را داده‌اند، گرامی داشت. امیدواریم خداوند امام را با رسول اکرم و شهدا را با شهدای کربلا محشور بفرماید.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بنده در خطبه های گذشته پیرامون انسان سخن گفته بودم، افزود: در همین رابطه می‌خواهم عرایضی را داشته باشم که مرتبط با دهه فجر نیز هست. قران برای انسان دو حالت ذکر میکند، اولین حالت اینکه آدم مرتبط با خدا و دوم حالت اینکه منقطع با خدا است. اگر مرتبط با خدا باشد، در فضای نور قرار می‌گیرد و اگر مرتبط نباشد، در ظلمات قرار می‌گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: اگر افراد از خدا منقطع شوند، حقایق را نمی‌شنوند. کور می‌شوند و چیزهایی را که باید ببینند نمی‌بینند. ریشه همه این مسائل این است که فکر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه گناه یعنی پرستش شیطان، اظهار داشت: اگر کسی به خدا متصل باشد، حقایق برایش روشن می‌شود. واقعیت جهان را می‌بیند و شیطان را کنار می‌زند. یاد خدا بصیرت، بینش ، نور و روشنی می آورد.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه مردم باید قدر انقلاب را بدانند، افزود: دوره رضا شاه و پسرش را فراموش نکنید که چه ها کردند؛ بنابراین باید قدردان نعمت انقلاب باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••