اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۸:۰۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۲۴
اذان مغرب ۱۹:۰۴:۲۱
طلوع آفتاب ۰۵:۲۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۵:۱۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۱۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۲:۰۲

مصرف بنزین کاهش یافت

بررسی آمار مصرف فرآورده های نفتی در سومین هفته پاییز نسبت به هفته قبل از آن از کاهش نامحسوس مصرف بنزین و گازوئیل و ادامه رشد مصرف نفت سفید در کشور حکایت دارد.

مصرف بنزین کاهش یافت
به گزارش «سراج24»، در هفته گذشته (سیزدهم تا نوزدهم مهر) متوسط مصرف بنزین در ایران به 67 میلیون و 314 هزار لیتر در روز رسید که نسبت به متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن (68 میلیون و 329 هزار لیتر) کاهشی 1.49 درصدی داشت.
در این مدت بیشترین مصرف روزانه بنزین را در روز هجدهم مهر با ثبت رقم 74 میلیون و 100 هزار لیتر و کمترین مصرف را در روز نوزدهم مهر به‌ میزان 58 میلیون و 500 هزار لیتر پشت سر گذاشتیم.
هفته گذشته در مجموع 471 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین در سراسر ایران در باک خودروها و موتورسیکلت‌ها به مصرف رسید که این میزان هم بنزین معمولی و هم بنزین سوپر را شامل می‌شود.
کاهش 5 درصدی مصرف بنزین سوپر در کشور
سیزدهم مهر (شنبه) از مجموع 72 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین مصرف شده در کشور، 3 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین سوپر بوده که این مقدار در روزهای بعد تا روز جمعه (نوزدهم مهر) به ‌ترتیب 3 میلیون و 300 هزار لیتر، 3 میلیون و 300 هزار لیتر، 3 میلیون و 200 هزار لیتر، 3 میلیون لیتر، 3 میلیون و 100 هزار لیتر و 2 میلیون و 700 هزار لیتر به ثبت رسید.
متوسط مصرف بنزین سوپر در این مدت 3 میلیون و 157 هزار لیتر در روز بوده که نسبت به متوسط مصرف بنزین سوپر در هفته قبل از آن (3 میلیون و 329 هزار لیتر) 5.17 درصد کاهش داشت.
در هفته گذشته در مجموع 22 میلیون و 100 هزار لیتر بنزین سوپر در سراسر کشور به مصرف رسید.
مصرف 100 میلیون لیتری گازوئیل کشور در هر روز
دو هفته پیش (ششم تا دوازدهم مهر) متوسط مصرف روزانه گازوئیل کشور 102 میلیون و 114 هزار لیتر بود. اما در هفته گذشته (سیزدهم تا نوزدهم مهر) با کاهش 1.18 درصدی در مصرف گازوئیل روبه‌رو بودیم، به‌طوری که متوسط مصرف روزانه گازوئیل ایران به 100 میلیون و 914 هزار لیتر رسید.
 
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••