اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۲۸:۵۶
اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۹
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۵۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۴:۴۷
غروب آفتاب ۱۸:۲۳:۴۵
نیمه شب ۲۳:۲۶:۵۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ - ۱۴:۳۱
مشروح سخنان فرمانده نیروی انتظامی در برنامه تلویزیونی شناسنامه

از مطالبات فتنه‌گران و ماجرای استعفا تا نحوه جمع‌آوری ماهواره و دیدار با روحانی

فرمانده نیروی انتظامی در برنامه شناسنامه درباره مطالبه‌گری فتنه‌گران سال ۸۸، تقاضای مجلسی‌ها برای استعفای فرمانده ناجا، جمع‌آوری ماهواره‌ها و دیدارش با رئیس‌جمهور برگزیده توضیحاتی داد.

از مطالبات فتنه‌گران و ماجرای استعفا تا نحوه جمع‌آوری ماهواره و دیدار با روحانی

 

 

به گزارش سراج24:  مهمان امروز برنامه شناسنامه سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور بود.

در این برنامه احمدی مقدم توضیحات مبسوطی درباره برخی از مسائل روز کشور و همچنین نحوه ورودش به کار نظامی ارائه کرد.

در زیر مشروح سخنان احمدی مقدم را میخوانید.

دغدغه اصلی من سلامت کارکنان ناجا است/هیچ وقت فکر نمی‌کردم طلبه شوم

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در خصوص فعالیت‌های نظامی خود در اوایل انقلاب گفت: زمان انقلاب و در بهمن 57 من 17 ساله بودم و به دلیل حضور در خانواده‌ای که با جریان مبارزه آشنا بود به خوبی با این مقوله آشنایی داشتم.

وی افزود: از سال 56 و همزمان با قیام مردم قم ترک تحصیل کرده و به این شهر رفتم و از ابتدای سال تحصیلی 57 در مدرسه حوزوی شروع به تحصیل کردم  و در همان دوران کار انقلاب را نیز تعقیب می‌کردم.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: در آن زمان هیئت مدیره مدرسه شهید بهشتی، آیت الله جنتی و شهید قدوسی بودند و حضور این افراد فضا را مشخص می‌کرد.

وی افزود: من در آن زمان کار آوردن اعلامیه و عکس امام از قم به تهران را برعهده داشتم و در زمان ورود امام خمینی به تهران عضو کمیته استقبال بودم.

احمدی‌مقدم خاطر نشان کرد: تا زمان عید در کمیته باقی ماندم و سپس به مدرسه برگشتم تا زمانی که حوزه‌ها تعطیل شد و ما کار تبلیغاتی خود را آغاز کردیم.

وی در خصوص حضور خود در نیروی انتظامی گفت: من معمولا به کسانی که هدفی را انتخاب می‌کنند، می‌گویم کم هستند آدم‌هایی که نقشه‌ای را بکشند و تا انتها آن را ادامه دهند چرا که طوفان حوادث خیلی چیزها را تغییر می‌دهد.

احمدی‌مقدم گفت: من هیچ وقت فکر نمی‌کردم طلبه شوم اما سرنوشت تصمیم دیگری گرفت.

در خصوص حضور خود در نیروی انتظامی هم هیچگاه فکر نمی‌کردم به این عرصه وارد شوم اما این اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از بحران کردستان جنگ آغاز شد و من نیت کردم تا زمانی که جنگ هست به دنبال کار دیگری نروم، پس از جنگ نیت نظامی‌گری نداشتم اما پس از پیام امام مبنی بر اینکه کسانی که در جنگ بودند بهتر است در این سمت بمانند و در پیچ و خم زندگی دچار فراموشی نشوند تسلیم شدم و در سپاه باقی ماندم.

وی افزود: پس از مدتی قانون سپاه تصویب شود و مدتی بعد هم آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب منصوب شدند و در همان اوایل رهبری جلسه‌ای را گذاشتند که نقشه راه آینده ما را ترسیم کردند.

وی افزود: در حال حاضر هم نظر ایشان حضور ما در عرصه انتظامی است و در آخرین ملاقاتی که داشتیم ایشان گفتند که باید نیروهای انقلاب را حفظ کنیم چرا که آنها هسته اصلی دفاع کشور هستند.

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: من اواخر سال 71 به دلیل درمان بیماری تنفسی خود به تهران آمدم و در همان زمان شهید صیاد شیرازی به من گفتند که رهبری مأموریتی را برای ارزیابی توان نظامی به ما دادند و از شما می‌خواهیم که به مدت 6 ماه به ما کمک کنید. من این موضوع را قبول کردم و پس از آن مجددا به سپاه بازگشتم و به عنوان معاون هماهنگ‌کننده ناجا فعالیت خود را آغاز کردم.

وی افزود: پس از این مدت به عنوان جانشین نیروی مقاومت بسیج آغاز به کار کردم و همزمان فرمانده بسیج تهران بزرگ بودم که در نهایت در سال 84 و بر اساس رایزنی‌هایی که شد به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور منصوب شدم.

احمدی‌مقدم با اشاره به ویژگی فرمانده پلیس ایده‌آل گفت: موضوع اول حرفه‌گرایی و توان درک این مأموریت برای انجام وظیفه است اما در این سمت فقط پلیس بودن ملاک نیست.

وی سلامت کارکنان ناجا را دغدغه اصلی خود دانست و گفت: دغدغه اول من نیروهای فعال در ناجا هستند، ما می‌خواهیم مأموری که سر چهارراه می‌‌ایستد دلگرم باشد، با مردم درست رفتار کند و در عین حال آلوده نباشد.

احمدی‌مقدم گفت: برای مثال چندی قبل که به عسلویه رفته بودم یکی از معاونان که بازنشسته شده بود به استخدام حوزه پارس جنوبی درآمده بود و در آنجا ماهی 7 میلیون تومان حقوق می‌گرفت در صورتی که در زمان فعالیت خود در ناجا حقوق نهایی‌اش به دو میلیون تومان نمی‌رسید و اگر همین فرد در دوبی و یا امارات برود ماهی 12 هزار دلار هم می‌گیرد بنابراین اینگونه اتفاقات سبب می‌شود که این دغدغه‌ها برای ما پیش بیاید و این دغدغه‌های سنگینی است.

وی افزود: تأمین حقوق و معیشت کارکنان ناجا، ایجاد مسکن و حفظ منزلت اجتماعی ناجا مهمترین مسئله است.

وی افزود: زمانی در فیلم مومیایی 3 تصویری مبالغه‌آمیز از وضعیت واقعی نیروی انتظامی را به تصویر کشیدند که خوشبختانه امروز در رسانه‌ها چهره مناسبی از ناجا به تصویر کشیده می‌شود که این هم اگر در واقعیت وجود نداشته باشد تأثیری ندارد.

احمدی‌مقدم دغدغه دیگر خود را ارتباطات وسیع دانست و گفت: ما در حال حاضر 200 نماینده داریم که در طول سال با تمام این 200 نفر در ارتباط هستیم. 

در زمان فتنه، فتنه‌گران مطالبه‌گر شدند/ دوست و دشمن ما را مورد هجمه قرار دادند

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود در پاسخ به سؤال مجری برنامه که از وی درباره نشانه رفتن نوک پیکان سیاسیون به سمت ناجا و انتقاد و وارد کردن هجمه به این نیرو گفت: از نظر من انتقاد و فشار همیشه برای دستگاه‌ها سازنده است اما نباید این انتقاد به تخریب تبدیل شود.

وی گفت: اصل این موضوع خوب است و ما همیشه در ناجا تلاش کرده‌ایم تا این انتقادها را به فرصت تبدیل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برای مثال وقتی یک ورزشکار چاقو می‌خورد دستگیری فرد ضارب یک مطالبه تبدیل می‌شود و یا وقتی چادر یک ناهی منکر کشیده می‌شود یک مطالبه عمومی فرض می‌شود و ما در همین زمان‌ها تلاش کرده‌ایم تا پس از رسیدگی به این پرونده مطالبات خودمان نظیر تصویب قانون مبارزه با سلاح سرد را هم پیگیری کنیم.

وی گفت: هر چند که ما معتقدیم که برخی از این مطالبات، مطالبات عمومی نیست اما تلاش کرده‌ایم تا به مطالبات رسیدگی کنیم. زیرا اگر به یک سازمان فشاری وارد نشود آن سازمان لخت شده و قدرت خود را از دست می‌دهد.

احمدی‌مقدم همچنین در خصوص فتنه 88 و اتفاقات آن زمان گفت: در آن زمان آقای توکلی و برخی از دوستانشان صحبت از این می‌کردند که باید فرمانده ناجا استعفا بدهد هر چند که من با آقای توکلی رفاقت دیرینه‌ای دارم و ایشان یک خصوصیات بارز دارند که هیچ وقت دوست و رفاقت سرشان نمی‌شود.

وی گفت: یک روز نمایندگان همه به دنبال استعفای من بودند من هم به دفتر آقای توکلی رفتم و چندین نامه را به ایشان دادم تا ایشان مطالعه کنند.

فرماندهی ناجا گفت: نامه آخر نامه‌ای بود که من به رهبر معظم انقلاب نوشته بودم که از ایشان خواسته بودم که بنده را عزل کنند.

وی گفت: متأسفانه در آن زمان اصل قضیه تغییر کرده بود و فتنه‌گران مطالبه‌گر شده بودند و ما بدهکار. به رهبر معظم انقلاب نوشتم اگر شما صلاح بدانید هر آنچه اتفاق افتاده را من مسئولیتش را می‌پذیرم و شما من را برکنار کنید و مطمئن هم باشید که از این موضوع دلگیر نخواهم شد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: من به توکلی این نامه‌ها را نشان دادم و گفتم بدانید که من خودم اصراری برای ماندن در ناجا ندارم اما همه ما باید بدانیم که باید بر موضع حق بایستیم. هر چند که من به دیدار خانواده جانباختگان فتنه 88 که در کهریزک دچار مشکل شده‌ بودند را رفتم حقایقی را به آنها گفتم و از آنها عذرخواهی هم کردم. و همان گفتن حقایق باعث شد آنها به دنبال مطالبات حقوقی خودشان رفتند.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه باید در انجام فعالیت‌های سازمانی همانطور که رهبر انقلاب گفتند قطب‌نما و نور‌افکن داشته باشیم و در یک کلام بصیرتمان را افزایش دهیم گفت: من وقتی به سراغ خانواده جانباختگان رفتم به آنها مطالبی را گفتم که همین امر باعث شد که آنها از برخی تند‌روی‌ها و کندروی‌ها فاصله بگیرند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پس از آنکه آتش فتنه خوابید ما هر کجا می‌رفتیم از ما سؤال می‌پرسیدند و پرونده‌هایی نظیر مرگ آقای پورآقایی یا خانم امام و امثال اینها را به طور شایعه مطرح می‌کردند ما مانده بودیم که چه کنیم. روزنامه‌نگاران و نمایندگان حرف‌هایی می‌زدند که درست نبود.

وی افزود: یک روز صبح به قرآن تفعل زدم و داستان حضرت موسی و گرفتاری اش با بنی‌اسرائیل آمد که در آنجا حضرت موسی در پیشگاه خداوند اظهار عجز کرده و کارها را به دست خداوند سپرده بود.

وی تصریح کرد: من هم کارها را به دست خدا سپردم و سکوت اختیار کردم تا اینکه یک روز آقای سردار اشتری رئیس پلیس امنیت آمد و گفت: سرنخ خانم عاطفه امام و سعیده پورآقایی و برخی دیگر را پیدا کرده و اینگونه شایعات بر ملا شد و نتیجه‌اش همان پرونده‌ای شد که آقای اژه‌ای در تلویزیون از آن رمز‌گشایی کرد.

اسماعیل احمدی‌مقدم در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که آیا اگر جای رئیس‌جمهور یا دیگر تصمیم‌سازان کشور بودید در خصوص برخی رفتارها نظیر ماهواره و بد‌پوششان چه اقدامی انجام می‌دادید گفت: ما هیچ وقت نمی‌توانیم یک پاسخ قطعی برای این رفتارهایی که یک سمت آن انسان قرار دارد بدهیم.

وی گفت: انتظار داشتن جامعه بی‌جرم و معصوم یک انتظار واهی است و زمانی که شما با شرایط امروز دنیا که جهانی شدن در رأس آن قرار گرفته و رسانه‌ها اینگونه قوی شده‌اند مواجه هستید همه چیز پیچیده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: امروز با شهروند خبرنگار و شهروند عکاس مواجه‌اید یا در سمت دیگر با کاهش کنترل خانواده‌ها بر روی فرزندانشان روبرو هستیم اینها داستان را به یک جنگ میان حق و شیطان تغییر داده است.

احمدی‌مقدم گفت: آیا واقعا موضوع درگیری یک فرد در یک گوشه‌ای از یک شهر بزرگ برسر امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌ای ملی است یا روزه‌خواری چند نفر در سطح شهر یک مسئله ملی است؟

وی گفت: تهران دارای 30 درصد مسافر در روز است که می‌توانند روزه نگیرند به این تعداد بچه‌ها و پیرمردها و پیرزن‌ها و بیماران را اضافه کنید می‌شود حداقل 50 درصد شهر تهران که روزه نمی‌گیرند و شما مواجه هستید با چند نفری که در داخل شهر سیگار می‌کشند.

وی گفت: این افراد عمدتا وقتی با آنها مواجهه می‌شوید می‌گویند ببخشید ما حواسمان نبود ما هم موظفیم زمانی که فردی می‌گوید یادم نبود از او بپذیریم. بگذریم که برخی عامدانه این کار را می‌کنند که ما در مقابل آنها موضع می‌گیریم.

فرمانده ناجا گفت: اما باید واقعیات را درک کنیم و ببینیم کشور با چه واقعیتی مواجه است و سپس براساس آن واقعیت برخورد لازم را داشته باشیم.

خوب نیست در نظام درباره یک مسئله ۳ حرف مختلف زده شود/ از دکتر روحانی خواستم یک حرف زده شود

سردار احمدی‌مقدم در بخش دیگری از برنامه تلویزیونی خود درباره دیدارش با دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان با اشاره به این مطلب افزود: ما در زمان آقای دکتر احمدی‌نژاد در دو موضوع پوشش و ماهواره چالش‌هایی داشتیم هر چند که خودمان به دنبال ساختن این چالش‌ها نبودیم.

وی گفت:‌ ما در نیروی انتظامی کشور سیاست‌گذار نیستیم بلکه فقط مجری سیاست‌های نظام هستیم.

احمدی‌مقدم گفت: ‌در دیدار با دکتر روحانی گفتم خوب نیست از نظام درباره یک موضوع چند حرف به زبان بیاید. این باعث می‌شود حتی مجرمان نسبت به نظام و اعمالشان جری شوند.

مجری برنامه از احمدی‌مقدم پرسید برخی گلایه‌مند هستند از اینکه ناجا در برخورد با ماهواره کارهای فیزیکی انجام می‌دهد و به حریم خانه شهروندان می‌رود.

فرمانده ناجا گفت: ‌ما در موضوع ماهواره موظف هستیم همان چیزی که قانون به عهده‌مان گذاشته است را اجرا کنیم و نمی‌توانیم از خودمان کاری کنیم.

وی گفت: ما به مامورین‌مان گفتیم در برابر جرم مشهود  موظفیم تا مداخله کرده اما نباید به خانه افراد وارد شویم.

فرمانده ناجا گفت: ‌عده‌ای آمدند از این موضوع سوءاستفاده کردند و دیش ماهواره‌شان را به داخل تراس خانه‌شان بردند و ما هم نمی‌توانستیم از داخل خانه رد شویم و به تراس برسیم.

وی گفت: پیشنهاد کردیم ماموران با نردبان به تراس خانه رفته و ماهواره را جمع کنند که البته برخی ابتکاراتی از خود به خرج دادند و از راپل استفاده کردند که بعدا این موضوع دور از شان ناجا تشخیص داده شده و این کار را هم کنار گذاشتیم.

سردار احمدی‌مقدم به موضوع مسائل اخلاقی و مقابله با بدپوششی‌ها اشاره کرد و گفت: در این مقوله یک عده همیشه مخالف برخورد و عده‌ای موافق برخورد پلیس هستند اما نظر ناجا این است که در این زمینه‌ها یک تصمیم‌گیری واحد وجود داشته باشد البته در گرفتن این تصمیم باید واقعیات هم مدنظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما در کارهایتان گرایش سیاسی دارید،‌ گفت: من از آن زمان که وارد نیروهای نظامی شدم یکی از ضروریات کارم این بود که به موجب قانون نباید گرایش سیاسی خودم را نباید در کارم دخالت بدهم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اکثر گروه‌ها و گرایشات سیاسی در کشور از دوستان خوب ما هستند. برای مثال شما تا به حال نشنیده‌اید جریان اصلاحات در مجلس ششم درباره ناجا موضع‌گیری کرده باشد.

وی گفت: در فتنه 88 هم شاید برخی پرونده‌ها درباره نیروی انتظامی وجود داشت اما هیچ کس به کلیت و اصل نیروی انتظامی حمله نکرد.

وی گفت:‌ ما همیشه در یک موضع قانونی تلاش کردیم تا فراجناحی عمل کنیم و همین امر باعث شده ارتباط ما با تمام جریانات خوب باشد.

فرمانده نیروی انتظامی به رفاقت و هم رزم بودن با تابش نماینده مجلس اشاره کرد و گفت: ایشان در برخی موارد حتی در سال 88 رابط ما بود و برخی ملاحظات را ما به ایشان می‌گفتیم و ایشان هم به ما می‌گفت.

احمدی‌مقدم گفت: من خارج از موضوعات سیاسی حتی در مقوله قومیت‌ها و ادیان هم سعی کرده‌ام میان افراد تفاوتی قائل نشوم و اجازه ندهم برای مثال یک خانم بدپوشش یا یک فرد مسیحی خودش را شهروند درجه 2 فرض کند و فکر کند که من مخالف آن هستم. بلکه باید مرا به عنوان یک ناصح بشناسد.

مجری برنامه از احمدی‌مقدم درباره پلیس اقتصادی پرسید که احمدی‌مقدم گفت: ما این پلیس را در پلیس آگاهی با عنوان پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی شکل دادیم اما به نظر ما این پلیس باید برود در زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی کار کند.

وی گفت: ‌زمان آقای دانش‌جعفری به ایشان پیشنهاد دادم ولی ایشان گفت فلانی نیرویی روی دستت مانده که می‌خواهی به وزارت اقتصاد و دارایی بفرستی. من به ایشان گفتم من خودم پول آن نیرو را می‌دهم فقط نیرو در وزارت باشد تا عصای دست شما باشد و به پرونده‌های اقتصادی شما رسیدگی کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مگر پلیس مرزبانی را ایجاد کردیم یا پلیس راهنمایی و رانندگی را به صورت مستقل شکل دادی مشکلی ایجاد شد توجه داشته باشید هر گاه یک شخصیت سازمانی به یک پلیس می‌دهیم آن پلیس حرفه‌ای تر عمل می‌کند و امروز همه دنیا به سمت حرفه‌ای گرایی رفته است.

مجری برنامه از وی درباره اتمام دوره فعالیتش در ناجا پرسید و گفت شما بعد از ناجا به دنبال چه کاری می‌روید. احمدی‌مقدم گفت من هنوز علاقه‌ای به حوزه علمیه و طلبگی است همچنان که در حال حاضر هم هر وقت فرصتی پیدا می‌کنم مطالبی از این دست را مطالعه می‌کنم.

وی تصریح کرد: زمانی که به دیدار آقای مکارم شیرازی رفته بودم ایشان گفت که شما هم که از هم صنف‌مان هستی من گفتم ما را چه کار با شما ولی ایشان گفتند یک زمینه‌هایی در حرف‌های شما دیدم.

احمدی مقدم گفت: هر چند من به کار نظامی هم که به اجبار داخل آن شدم علاقه زیادی پیدا کردم و به کار حرفه‌ای خودم اعتقاد دارم.

وی گفت:‌ البته بنده امروز عضو هیئت علمی دانشگاه هم هستم و می‌توانم تا سن 70 سالگی به همان کار هم ادامه دهم.

مجری برنامه درباره نسبت فامیلی احمدی‌مقدم و دکتر محمود احمدی‌نژاد پرسید که احمدی‌مقدم پرسید این موضوع از پایه و اساس کذب است و زائیده فکر ضد انقلاب است من هیچ نسبت نسبی و سببی با رئیس‌جمهور ندارم.

روایت سردار احمدی‌مقدم از عملیات مرصاد/همه باید روحیه جهادی را از صیاد شیرازی یاد بگیریم

سردار احمدی‌مقدم بااشاره به اقدامات خود در عملیات مرصاد گفت: من سال‌هایی که در منطقه غرب خدمت می‌کردم به خوبی با حوزه سرزمینی آشنا بودم و چون اوایل جنگ را در سرپل ذهاب سپری کرده بودم به خوبی با جغرافیای این منطقه آشنایی داشتم.

وی افزود:‌ در جوانرود و منطقه گهواره موقعیت جغرافیایی به صورت جنگل و وضعیت آب و هوایی خنک بود اما در جنوب هوا بسیار گرم بود و من به خوبی با این شرایط آشنا بودم.

فرمانده انتظامی کشور گفت: زمانی که به غرب کشور عزیمت کردم مسئولیت منطقه غرب با ارتش بود و من به عنوان نماینده سپاه به آنجا نرفتم بلکه به عنوان نماینده قرارگاه خاتم در غرب و شمالغرب به آنجا عزیمت کردم. اما به دلیل اینکه تمام نیروهای سپاه عازم جنوب شده بودند من همزمان نماینده سپاه و قرارگاه خاتم شدم.

احمدی‌مقدم گفت: هاشمی رفسنجانی آن زمان جانشین فرمانده کل قوا بود و از تهران به منطقه آمده بود. وقتی من به آنجا رسیدم با من تماس گرفتند که عراقی‌ها از تنگه گذر کردند و به منطقه نزدیک می‌شوند.

وی افزود:‌ ما گردانی را برای حفاظت به جنگل‌ها فرستادیم اما باز خبر رسید که آنها از دشت کرند گذر کردند و برای ما تعجب‌آور بود که چه طور با این سرعت به ما رسیدند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ‌زمانی که این اتفاق افتاد من به محصولی گفتم که واحدهای خود را به گیلانغرب ببرد اما آنها گفتند که جاده بسته شده بنابراین از آنها خواستم در همان منطقه بمانند و دفاع خود را آغاز کنند و به همه گفته بودم اگر اینجا سقوط کند کرمانشاه سقوط کرده بنابراین همه باید مردانه بجنگید.

احمدی‌مقدم گفت: از آنجا که ما هماهنگی مخابراتی نداشتیم و ارتباط بی‌سیم برایمان برقرار نبود به محصولی گفتم هر زمان که منافقین آمدند درگیری را آغاز کنید، ساعت 3 شب بود که درگیری تمام شد و منافقین خط محصولی را شکسته و جلو آمدند.

وی افزود: آنها فکر می‌کردند جاده باز است و با سرعت بالایی شروع به حرکت کردند اما ماشین‌های آنها به شدت برخورد کرد به هم و همانجا منهدم شد.

فرمانده ناجا با اشاره به نقش شهید صیادشیرازی در این عملیات گفت: ساعت 3 نیمه شب سردار شمخانی به من خبر داد که شهید صیادشیرازی در این عملیات ما را همراهی می‌کند، وقتی وی آمد و جلسه را برقرار کردیم ایشان سؤال کردند فرمانده اینجا کیست.

ما همه به همه نگاه کردیم و گفتیم اینجا همه با هم برابر هستند اما صیاد شیرازی گفت اینجا همه نظامی هستیم و باید یک فرمانده داشته باشیم. سپس حکمی را قرائت کردند که در آن سردار شوشتری فرماندهی را به من سپرده بود و صیاد شیرازی را در این عملیات همراه من کرده بود.

وی افزود: صیاد شیرازی آن زمان فرمانده نزاجا بود و من فرمانده گردان اما با این حال ایشان با روحیه نظامی و مردمی خود ما را همراهی کرد و توانستیم به تعقیب منافقین و به هلاکت رسیدن آنها موفق باشیم.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: همه باید این روحیه جهادی را از صیاد شیرازی یاد بگیریم و در عرصه زندگی خود از آن استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••