به گزارش سراج24؛ جزئیات کلیدی این همکاری شامل شراکت شبکههای خبری چون سیانان، فاکسنیوز، لوموند (فرانسه)، پیپل، یواساِی تودی، دیلی کالر و واشنگتن اگزمینر است که با هدف ارائه اخبار فوری، سرگرمی و سبک زندگی با دسترسی به منابع متنوع خبری انجام میشود.
میلیاردها کاربر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ در سراسر جهان. مخاطب هدف این طرح هستند. هنگامی که کاربران سوالات خبری میپرسند، هوش مصنوعی متا با استفاده از محتوای این رسانهها پاسخ میدهد و لینک مستقیم به مطلب اصلی را ارائه میکند.
این اقدام در پاسخ به حرکت رقبایی مانند چتجیپیتی (همکاری با نیوزکورپ، واشنگتن پست و اکسل اشپرینگر) و گوگل (همکاری با اسوشیتدپرس) انجام شده است.
متا اعتراف کرده که «رویدادهای زنده میتوانند برای سیستمهای فعلی هوش مصنوعی چالشبرانگیز باشند» و این همکاری باعث «پاسخگوتر، دقیقتر و متعادلتر» شدن دستیار هوش مصنوعی این کمپانی خواهد شد.
این خبر یک روز پس از افزایش شدید قیمت سهام متا به دنبال گزارشهایی مبنی بر کاهش سرمایهگذاری در واقعیت مجازی و تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی منتشر شد.
متا در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که اخبار «سهم بسیار کمی» از تعامل کاربران را تشکیل میدهد و تب «فیسبوک نیوز» را در بازارهای مهمی مانند آمریکا، بریتانیا و فرانسه حذف کرد. این اقدام به معنای خاتمه قراردادهای چندمیلیوندلاری با رسانههای پیشرو بود.
مارک زاکربرگ در ژانویه به طور غافلگیرانهای برنامه بررسی واقعیتیابی متا در آمریکا را متوقف کرد – برنامهای که از حقیقتسنجیهای مستقل (از جمله خبرگزاری فرانسه) برای شناسایی اطلاعات نادرست در پلتفرم استفاده میکرد.
این حرکت متا نشاندهنده یک تغییر استراتژی محسوس است، از کمرنگ کردن اخبار در پلتفرمهایش به سمت بازتعریف رابطه با رسانهها در عصر هوش مصنوعی. موفقیت این طرح نه تنها به فناوری، بلکه به ایجاد مدل پایدار و عادلانه همکاری با ناشران خبری در فضایی که هنوز با چالشهای حقوقی و اعتباری روبرو است، بستگی خواهد داشت.



