اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۵:۳۱:۵۴
اذان ظهر ۱۱:۵۷:۴۸
اذان مغرب ۱۷:۱۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۷:۰۲:۳۲
غروب آفتاب ۱۶:۵۰:۵۴
نیمه شب ۲۳:۱۱:۵۴
۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۰۹:۱۸
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز؛

لزوم ساخت مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به ساختن مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر لازم است وضعیت دانش‌آموز دیجیتال و ساختن مدرسه برای او را ترسیم کرد.

لزوم ساخت مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال

سید عبدالصمد موسوی در حاشیه نشست مدیران مدارس مقاطع مختلف اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به خبرنگار سراج٢۴ گفت: در مسیر پیشرفت و حرکت به جلو، غفلت نکنید که کوچک‌ترین غفلت بزرگ‌ترین آسیب را به دنبال دارد. 

سید عبدالصمد موسوی، مدیران را رهبران آموزشی، بازوان قوی و همراه مدیریت آموزش و پرورش و مغز متفکر تعلیم و تربیت در ناحیه سه شیراز دانست و ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: پیوند انجمن اولیا و مربیان اتفاق مبارکی است چون اولیا به عنوان بازوان قوی مدیر در مدارس و به عنوان شرکای ما در تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند که لازم است این همکاری در قالب و چهارچوبی نظام‌مند پیش برود. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به ساختن مدارس نوآور برای دانش‌آموزان دیجیتال اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر لازم است وضعیت دانش‌آموز دیجیتال و ساختن مدرسه برای او را ترسیم کرد.

مدیریت در اینگونه مدارس،  ویژگی‌هایی دارد؛ داشتن شاخص، شکار فرصت‌ها، داشتن طرح و نقشه، ارزیابی، تکرار، پایش و به روز‌رسانی، درگیر نشدن مدیر با مسائل جزیی و کوچک، کنترل همه جوانب و پرهیز از افتادن به ساه‌چاله‌ها که خاصیت آن عدم برون رفت و حذف شدن است، ویژگی‌هایی بود که موسوی به آن اشاره کرد. 

موسوی به آسیب‌های دیگری در حوزه مدیریت هم اشاره کرد و  تکیه بر دانش فکری خود بدون استفاده از توان مشورتی دیگران، خودبزرگ‌بینی واستفاده از مراجع علمی و منابع ناشناس را بخشی از آن دانست. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، غفلت در مسیر پیشرفت را  بزرگ‌ترین آسیب عنوان کرد که ما را به جای اول باز می‌گرداند. 

او به اهمیت محتواهای آموزشی مناسب در گروه‌های مجازی آموزش و پرورش اشاره کرد و استفاده از آن با هدف افزایش علم و مکمل آموزش را ضروری دانست.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۶۵
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••