اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۶:۳۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۱۴
اذان مغرب ۱۹:۰۵:۱۴
طلوع آفتاب ۰۵:۱۸:۴۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۶:۰۹
نیمه شب ۲۳:۱۶:۵۱
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۱۸:۰۰

هرگونه تخطی از اجرای مصوبه کنکور موجب پیگرد قانونی خواهد بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هرگونه شبهه‌افکنی و ایجاد تشویش اذهان دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های محترم موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

هرگونه تخطی از اجرای مصوبه کنکور موجب پیگرد قانونی خواهد بود

به گزارش سراج24؛به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز چهارشنبه گفت: با توجه به اظهار نظرها و تعابیر غیر دقیق روزهای اخیر درباره مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط برخی افراد که هیچگونه مسئولیتی در این شورا ندارند، لازم است مطالبی را اعلام کنم.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه اصلی در رابطه با کنکور 1402 تحت عنوان "سیاست‌ها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی" در جلسه 843 مورخ 15 تیرماه سال 1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شد و هرگونه تخطی از اجرای این مصوبه موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

فلسفه اصلی این تصمیم، بها دادن به عمق یادگیری دانش‌آموزان عزیز و تقویت جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور و جایگاه مقدس معلمان پرتلاش این بخش می‌باشد، که متاسفانه در سال‌های اخیر در سایه مهارت‌های تست‌زنی و کلاس‌های کنکور، گم شده و بتدریج در خطر اضمحلال کامل قرار گرفته بود.
کبگانیان افزود: خوشبختانه مصوبه "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی" که در جلسه 863 مورخ  17 خرداد 1401 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود نیز توسط رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضاء رسیده است. لازم به توضیح است که این مصوبه تغییرات زیادی نسبت به ابلاغیه قبلی ندارد. یکی از این تغییرات مربوط به سال‌های 1403 و بعد از آن می‌باشد که تعمیم تدریجی سوابق تحصیلی به پایه‌های یازدهم و دهم را مدنظر قرار داده است. به همین علت تاثیر سابقه تحصیلی پایه دوازدهم برای سال 1402 به صورت تاثیر قطعی (و نه تاثیر مثبت) از 60 درصد به  40 درصد تقلیل یافته است تا از سال 1403 به بعد به تدریج میزان تاثیر قطعی به 60 درصد افزایش یابد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: همانطور که در مصاحبه‌های مکرر دبیر محترم شورایعالی و اینجانب از تاریخ این مصوبه یعنی 15 تیرماه 1400 و بعد از آن اعلام شده است، فلسفه اصلی این تصمیم، بها دادن به عمق یادگیری دانش‌آموزان عزیز و تقویت جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور و جایگاه مقدس معلمان پرتلاش این بخش می‌باشد، که متاسفانه در سال‌های اخیر در سایه مهارت‌های تست‌زنی و کلاس‌های کنکور، گم شده و بتدریج در خطر اضمحلال کامل قرار گرفته بود. ضمنا بدیهی است که تعیین سرنوشت 12 سال تلاش و تحصیل و سنجش‌های تشریحی داوطلبان عزیز در 4 ساعت بصورت تستی و نه تشریحی، علاوه بر تحمیل هزینه‌های فراوان کلاس‌های کنکور، موجب اضطراب‌ها و اختلالات فراوان روانی بود که طی نظرسنجی‌های معتبر برای شورای عالی مسجل بوده است.

خوشبختانه مصوبه "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی" که در جلسه 863 مورخ  17 خرداد 1401 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود نیز توسط رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضاء رسیده است.

کبگانیان به متقاضیان سنجش و پذیرش سال 1402 تاکید کرد: با آرامش کامل در سال تحصیلی آینده به یادگیری عمیق متون درسی رسمی بپردازید و برای اطلاع از ابعاد مختلف مصوبات فوق‌الذکر صرفا به بیانات دبیر شورای عالی و اینجانب توجه کنید.

البته تا قبل از شروع سال تحصیلی تمام جزئیات و آئین‌نامه‌های اجرائی مربوط به این دو مصوبه نیز توسط مسئولین اجرائی ذیربط، یعنی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای سنجش و پذیرش، اعلام خواهد شد. متاسفانه بنظر می رسد که منافع عظیم برخی سوداگران و مافیای کنکور باعث شده که مرتبا با ایجاد تشویش اذهان دانش‌آموزان و برخی مسئولین، با هرگونه اصلاح روش‌های قدیمی و رفتن به سمت شیوه‌های علمی و تعمیق یادگیری و سنجش تشریحی و عادلانه، مقاومت و کارشکنی کنند. در این رابطه مجددا به این موسسات و متنفذین مرتبط با این موسسات توصیه می کنیم که روش‌های کاری خود را با این اصلاحات تطبیق دهند و لذا هرگونه شبهه‌افکنی و ایجاد تشویش اذهان دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های محترم موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••