اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۵۵:۴۲
اذان ظهر ۱۲:۰۴:۲۳
اذان مغرب ۱۸:۵۹:۵۶
طلوع آفتاب ۰۵:۲۶:۰۹
غروب آفتاب ۱۸:۴۱:۰۸
نیمه شب ۲۳:۱۸:۵۵
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ - ۱۴:۴۰

استان‌ها در طلیعه دهه فجر چهل و سوم

چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در حالی فرا رسیده است که زنده نگه داشتن این مناسبت تاریخی در سراسر کشور نشانگر مقاومت ملت و حمایت مقتدرانه آنان از نظام مقدس اسلامی است.

استان‌ها در طلیعه دهه فجر چهل و سوم

به گزارش سراج24؛نهال انقلاب اسلامی ایران با وجود انبوه مشکلات همچون جنگ تحمیلی، تحریم و کارشکنی‌ها حالا رشد کرده و برخلاف آرزوی دشمنان، به درختی تنومند مبدل شده که ریشه در خاک مقاومت دوانیده است.

مراسم رسمی جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور  امروز سه شنبه ۱۲ بهمن رأس ساعت ۹:۳۳ صبح همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) به میهن اسلامی با نواخته شدن زنگ انقلاب آغاز شد.

 از سراسر کشور ، این مراسم با حضور ملت قدرشناس، اقشار مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و مسئولان لشکری و کشوری  در اقصی نقاط کشور در حال برگزار شدن است .

جشن های طلیعه دهه فجر انقلاب اسلامی با هدف گرامیداشت سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن و ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی برگزار می شود. 

در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملّت غیور و بابصیرت ایران اسلامی با وجود همه گونه مشکلات معیشتی که بخش‌هایی از آن ناشی از تحریم‌های ظالمانه بوده است با وحدت و یکدلی، تمامی توطئه‌ها را خنثی کرده و ایام الله دهه فجر را به " جشن ملی ۱۴۰۰" مبدل می سازند.

۴۳ سال پیش در چنین روزی، دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ هجری شمسی (۱فوریه ۱۹۷۹) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از 15سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشت و پس از گذشت ۱۰ روز ، انقلاب در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ،(۱۱ فوریه سال ۱۹۷۹) به پیروزی رسید.

به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، "دهه فجر" نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

در این روز ناقوس کلیساها، بوق کشتی ها و سوت قطارها هم به نشانه احترام به صدا در خواهد آمد و گلبانگ انقلاب اسلامی در مدارس سراسر ایران نواخته می شود.

امسال با توجه به بالا گرفتن میزان ابتلا به سویه اُمیکرون، برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می شود.

استان‌ها در طلیعه دهه فجر چهل و سوم 

لرستان/

زنگ انقلاب همزمان با آغاز دهه مبارک فجر با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار در مدرسه شاهد خرم آباد نواخته شد.

همچنین با آغاز جشن های دهه مبارک فجر ۱۸۵ برنامه جشن ملی ۱۴۰۰ در مراکز کانون استان لرستان آغاز شد.

ویژه برنامه‌های کانون با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، با هدف ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره)، معرفی شخصیت ایشان، ۴۳ سالگی انقلاب و معرفی وقایع پیروزی انقلاب به کودکان و نوجوانان مدنظر قرار گرفته شده است.

۱۸۵ برنامه جشن ملی ۱۴۰۰ ، ویژه کودکان و نوجوانان سراسر استان لرستان در ۲۷ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پیش بینی شده است که در امروز در اولین روز از دهه مبارک فجر، همزمان با زنگ انقلاب، با موضوع ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی به صورت حضوری و مجازی آغازشد.

سمنان /

یکهزار و ۲۰۰ برنامه در قالب ۲۵ عنوان ویژه برنامه اصلی، دهه مبارک فجر امسال در  شهرستان سمنان با همکاری کمیته های ۲۱ گانه برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت: ۲۵ عنوان برنامه توسط کمیته‌های ۲۱ گانه در دامغان به منظور گرامیداشت ایام الله دهه فجر درنظر گرفته شده است.

در سطح شهرهای امیریه، کلاته رودبار و دیباج نیز کمیته هایی برای گرامیداشت این ایام تشکیل شده است و در سطح روستاها با همکاری دهیاران، شورای روستا و روحانی مستقر در روستا، برنامه های مختلف در نظر گرفته شده است. 

آذربایجان غربی /

آیین های چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در آذربایجان غربی در ساعت ۹:۳۳ صبح امروز، سه شنبه همزمان با ورود امام راحل به کشور در سال ۱۳۵۷ با نواختن زنگ انقلاب در مدارس آغاز شد.

در این آیین که با حضور پرشور دانش آموزان، فرهنگیان و مسوولان در سراسر آذربایجان غربی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، حاضران به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و حریم امنیت کشور و یادگاران انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

همچنین ناقوس کلیساهای آذربایجان غربی همزمان با چهل و سومین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به میهن با حضور جمعی از ارامنه ساکن در این استان نواخته شد.

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و با شعار محوری "جشن ملی ۱۴۰۰" بیش از سه هزار برنامه در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

رییس ستاد دهه فجر آذربایجان غربی گفت : این برنامه‌ها با بیش از ۴۰۰ عنوان شاخص رأس ساعت ۹:۳۳ صبح ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی با نواخته شدن زنگ انقلاب در سراسر آذربایجان غربی آغاز شد.

برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در زمینه‌ها و موضوعات مختلف با هماهنگی و برنامه ریزی ۲۶ کمیته تخصصی استانی آماده اجرا شده و غبارروبی مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ویزیت و ارائه خدمات پزشکی رایگان در مراکز درمانی نیروهای مسلح و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و روستاهای مرزی استان از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام در این استان است.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی نیز گفت: همزمان با دهه فجر امسال، حدود ۷۰۰ عنوان برنامه در حوزه زنان و خانواده در سطح استان اجرایی می‌شود.

بوشهر /

ویژه برنامه‌‏های بزرگداشت دهه فجر در استان بوشهر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و شماری از مدیران این استان با عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا بوشهر آغاز شد.

در ادامه بزرگداشت دهه فجر آیین گلبانگ انقلاب در دبیرستان استعدادهای درخشان استان بوشهر با حضور استاندار، مدیران و دانش آموزان این مدرسه برگزار خواهد شد.

افتتاح مدرسه های پسرانه ۱۲ کلاسه مهیمنیان بوشهر و دخترانه ایثار (عالیشهر) و ساختمان اداری کمیته امداد چغادک از دیگر برنامه‌‏هایی است که با حضور استاندار و مسئولان استانی در نخستین روز دهه فجر انجام می‌‎شود.

خراسان رضوی /

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر رژه موتوری یگانهای مسلح خراسان رضوی روز سه‌شنبه در مشهد برگزار شد.

گیلان/

زنگ انقلاب در اولین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور در مدارس استان گیلان نواخته شد.

در حاشیه نواختن زنگ اتقلاب در دبیرستان هیات امنایی دکتر شریعتی رشت نمایشگاه مدرسه انقلاب گشایش یافت در این نمایشگاه با موضوع جرقه های آغاز انقلاب اسلامی ، پیشرفت های انقلاب اسلامی ، حضور دانش آموزان و نقش آنان در شکل گیری انقلاب اسلامی در قالب پوستر و روزنامه به نمایش گذاشته شده است.

مراسم استقبال نمادین در فرودگاه سردار جنگل رشت، تجدید بیعت و گلباران مزار شهدا، رژه موتوری، شناورها و قایقرانان، رژه روستائیان با ماشین‌آلات کشاورزی، سوارکاران عشایر، به صدا در آمدن ناقوس کلیساها، سوت قطارها و کشتی‌ها و پخش سرودهای انقلابی از ماذنه‌های مساجد و بقاع‌متبرکه و سیستم صوتی پارک‌ها از برنامه‌های بزرگداشت آغازین روز دهه فجر است.

جشن بزرگداشت دهه فجر چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی با ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه به‌ شکل مردمی و سلامت‌ محور در استان گیلان برگزار می شود.

استان‌ها در طلیعه دهه فجر چهل و سوم 

ایلام/

 همزمان با سالروز ورود معمار بزرگ انقلاب اسلامی به ایران، رژه موتوری و خودرویی استقبال از تمثال امام راحل (ره) صبح روز سه شنبه از مسیر فرودگاه شهدای ایلام تا دبیرستان فرزانگان برگزار شد.

در این آیین که در هوای برفی برگزار شد ده ها موتورسوار از نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجی استان پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و یا حسین (ع) را همراه با تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) حمل کردند.

موتورسواران شرکت کننده در این آیین با نثار گل، یاد و خاطره ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی به وطن را گرامی داشته و آغاز ایام الله چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

قزوین /

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، زنگ انقلاب به شکل نمادین در هزار و ۸۰۰ مدرسه استان قزوین نواخته شد.

به همین منظور نیز مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از معلمان و دانش آموزان در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار و در آن آغاز دهه مبارک فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر مراسم  مختلفی نیز با حضور مسوولان در سطح مدارس در حال برگزاری است.

البرز /

آیین زنگ انقلاب امسال نیز با توجه به تداوم  شیوع ویروس کرونا  به صورت حضوری و زنده در بستر شبکه شاد مدارس استان اجرا  شد. آیین متمرکز استانی زنگ انقلاب صبح سه شنبه در دبیرستان دخترانه شهید صدر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با حضور خانواده های معظم شهدا و مسوولان استانی به صدا درآمد.

دانش آموزان با برافراشته کردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای سرود، برپایی یادمان شهدا، اجرای دکلمه و مسابقات فرهنگی یاد امام و شهدا را گرامی می دارند.

کرمانشاه /

برنامه‌های چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه با نواختن زنگ انقلاب در سالن ورزشی حجاب توسط استاندار و مسوولان استانی آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و درود بر روح و روان شهدای انقلاب اسلامی، میزبانی آموزش و پرورش را به عنوان آغاز برنامه های دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب را افتخاری بزرگ دانست.

کرمان  /

زنگ پیروزی انقلاب اسلامی  در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، جمعی از مدیران کل، مسولان و دانش آموزان در پنج هزار و ۵۷۴ مدرسه استان کرمان نواخته شد.

اهالی استان کرمان نیز همانند سایر استان های کشور عزیزمان امروز در نخستین روز از جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد برگزاری برنامه های این دهه مبارک و فرخنده هستند و به عنوان نخستین برنامه "نواختن زنگ انقلاب اسلامی در مدارس کرمان" را کلید زدند.

مازندران/

 زنگ انقلاب در مدارس مازندران به صورت نمادین با حضور  نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام حمعه ساری و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی در دبیرستان دخترانه  ولیعصر (عج) ناحیه دو شهر ساری نواخته شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این آیین در سخنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت و کرامت بخشید و اکنون به الگویی تمام عیار برای تمام ژادیخواهان جهان تبدیل شده است، گفت: انقلاب اسلامی هدیه خداوند متعال به ملت ایران است تا در سایه آن به سعادت برسند. 

همچنین آیینی در فرودگاه دشت‌ناز شهرستان میاندرود برگزار شد. این مراسم به دلیل شرایط کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی با جمعیت محدودی از مردم و مسوولان برگزار شد و شرکت کنندگان با سر دادن شعار الله اکبر  چهل و سومین سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی ( ره ) را  در سالن انتظار فرودگاه دشت ناز گرامی داشتند.

کهگیلویه وبویراحمد /

گلبانگ انقلاب در مدارس سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد هم طنین ‌انداز شد و زنگ انقلاب در همه مدارس استان از جمله در در ۲۶۴ مدرسه شهرستان گچساران به صدا درآمد.

امسال مراسم زنگ انقلاب به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اغلب پایه‌های تحصیلی به صورت زنده از طریق شبکه آموزشی «شاد» پخش شد.

خوزستان /

زنگ انقلاب همزمان در ۴۰ منطقه آموزشی خوزستان نواخته شد. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین نواختن زنگ انقلاب استان که با حضور جمعی از دانش‌آموزان و مسوولان محلی،به صورت نمادین در مدرسه حجاب اهواز برگزار شد بیان کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال در آموزش و پرورش و مدارس خوزستان به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
از جمله برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش خوزستان برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی، محفل انس با قرآن ، تجلیل از دانش‌آموزان نخبه، غبار روبی مزار شهدا و برگزاری سرود همگانی با حضور دانش آموزان است.

همچنین رژه موتوری و خودرویی از فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز تا گلزار شهدا به یاد استقبال و ورود تاریخ ساز امام خمینی(ره) به وطن در ۱۲ بهمن سال ۵۷ و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

موتورسواران در حالی که تصاویری از رهبر کبیر انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب ، سرداران شهید مقاومت و شاخه های گل همراه داشتند با طی مسیر فرودگاه  و بلوار آیت اله بهبهانی، در گلزار بهشت آباد اهواز حاضر شدند و با قرائت فاتحه ، نسبت به مقام شامخ شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

سیستان و بلوچستان/

زنگ انقلاب  در دبیرستان فاروق اعظم ایرانشهر با حضور امام جمعه، فرماندار، فرهنگیان، دانش آموزان و جمعی از مسوولان این شهرستان نواخته شد. 

رونمایی از کتاب باغ لاله‌های دانش و رژه موتوری بسیجیان از دیگر برنامه‌های نخستین روز از ایام الله دهه فجر در شهرستان ایرانشهر بود.

تهران /

همزمان با سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، کاروان نمادین ورود حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران راه اندازی شد.

این مراسم در شهرستان ورامین با تجمع مردم در مقابل امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد آغاز شد و کاروان نمادین ورود حضرت امام راحل به ایران اسلامی از مقابل این مکان مقدس حرکت خود را به سمت مرکز شهرستان آغاز کرد.

خودروی نمادین حضرت امام (ره) که با همراهی خودروهای نیروی انتظامی، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و آتش نشانی همراه بود، در طول مسیر با استقبال اقشار مختلف با اهدای گل، دود کردن اسپند، توزیع شکلات و شیرینی یاد و خاطره معمار کبیرانقلاب اسلامی را گرامی می‌داشتند همراه شد.

آذربایجان شرقی/

استاندار آذربایجان شرقی در آیین گرامیداشت آغاز دهه فجر  گفت: انقلاب اسلامی یک تحفه الهی بود و جوانان باید تاریخ کشورمان را دردوره  قبل از انقلاب مطالعه کنند و در این زمینه اطلاعات داشته باشند تا بدانند در این دوران چه وضعیتی در کشور حاکم بوده است.

گلستان/

همزمان با سالروز لحظه ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ه) به میهن در ۱۲ بهمن ۵۷، آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس منتخب هفت شهرستان شرق استان گلستان با حضور فرمانداران، امامان جمعه و مدیران این خطه از ایران اسلامی نواخته شد.

در این مراسم‌ها که روز سه‌شنبه در شهرستان‌های گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه برگزار شد، سخنرانان با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی و امام راحل را گرامی داشته و برلزوم ادامه راه آنها تاکید کردند.

هرمزگان/ 
همزمان با ورودی تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن ، علاوه بر به صدا درآمدن زنگ انقلاب،  همچنین رژه موتوری از فرودگاه بین المللی پرواز ۶۵۵ بندرعباس تا گلزار شهدای این شهر برگزار شد و بوق کشتی های مستقر در لنگرگاههای بندری هرمزگان نیز به صدا درآمد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••