اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۲:۲۰

تجلیل از مقام مادران قرآنی و خواهران شهدا + ویدئو

همزمان با هفته بزرگداشت مقام مادر و زن و در آستانه ایام دهه فجر، مراسم دیدار با چهار مادر قرآنی و خانواده شهید از سوی هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و خبرگزاری بین‌المللی قرآن برگزار شد.

تجلیل از مقام مادران قرآنی و خواهران شهدا + ویدئو

به گزارش سراج24؛ به نقل از ایکنا، همزمان با هفته بزرگداشت مقام مادر و در آستانه ایام دهه فجر، مراسم دیدار با چهار مادر قرآنی و خانواده شهید، ۸ بهمن‌ماه برپا شد.

این دیدارها که با حضور حجج اسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و شفیعی، مدیر اداره ارتباطات و امور استان‌های این سازمان و محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان، محمدعلی خواجه‌پیری، پیشکسوت قرآنی، مریم حاج‌عبدالباقی، عضو هیئت اندیشه‌ورز، جواد خسروی، قائم‌مقام قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی، سید‌مجتبی عظیمی‌نژاد، مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، رمضانی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز همراه بود، از منزل لاله افتخاری، همسر و فرزند شهید، آغاز شد.

رئیس سازمان دارالقرآن در این دیدار با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»، گفت: شهدا در نزد خدا متنعم به رزق الهی هستند. سعادت نصیب شما شده است که اینچنین افتخاری را کسب کرده‌اید.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) «خانواده شهدا، چشم و چراغ ملت هستند»، اظهار کرد: شهدا یک لحظه شهید شدند و رفتند، اما خانواده آنها به خاطر صبر طولانی که داشته‌اند، اجری مضاعف دارند‌. وظیفه ما بود به عنوان خدمتگزاران به قرآن، برای عرض ادب خدمت شما برسیم، خدا قوت بگوییم و شادباش ایام ولادت حضرت زهرا(س) و ایام دهه فجر را داشته باشیم.

در ادامه این جلسه محمدعلی خواجه‌پیری، پیشکسوت قرآنی به تلاش‌های بی‌امان این خادم قرآن برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: خانم دکتر افتخاری، هرجا که امکان داشت برای اعتلای قرآن و قرآنیان گام بردارند، سعی و تلاش و مبارزه کردند. خیلی از خدمات امروزه جامعه قرآنی مرهون زحمات چند دوره حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی است. ایشان یکی از مثمرثمرترین افرادی هستند که در زمینه منشور توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کردند.

وی ادامه داد: خانم افتخاری از عناصر مفید و مؤثر در حوزه قرآن هستند و حقیقتاً دعای شهدا در حق ایشان به اجابت رسیده است که ایشان اینگونه در راه قرآن و اعتلای آموزه‌های قرآنی تلاش کردند و ایشان قطعاً تربیت شده مادر قرآنی بودند و در این مسیر قرار گرفته‌اند. آرزوی بهترین توفیقات را برای خودشان و فرزندانشان داریم.

سپس محمدحسین حسنی، مدیرعامل ایکنا ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این ایام، اظهار کرد: تجربه خودم در دیدار با خانواده شهدا همیشه حظّ معنوی بوده است و معتقدم پیش از اینکه خانواده شهدا انتظار داشته باشند تا ما به دیدارشان برسیم این نیاز برای وجود خود ما و تذکر و توجه به این امر است تا هم حظّ معنوی ببریم و هم دارای اثر وضعی در زندگی و کار ما است.

وی با تأکید بر اینکه به هر حال برای افرادی که در مصدر مسئولیت‌ها هستند اینگونه توجه‌ها نیاز و لازم است تا دچار فراموشی نشویم، اظهار کرد: طی این سال‌ها که از شما شناخت پیدا کردیم به جرئت می‌توان این را گفت «اجر مجاهدت شما، کمتر از شهدای محترم خانواده‌تان نیست» امیدواریم این صدقه جاریه که شما در کارهای متعدد قرآنی بنیان گذاشته‌اید ختم به شهادت به معنای معنوی شود و در این راستا ثابت قدم باشید.

بخش دیگر این مراسم مداحی جواد خسروی، قائم مقام قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی بود. در پایان نیز لاله افتخاری ضمن تشکر از این دیدار، اظهار کرد: جهاد و راه جهاد نیز برای فرزندان شهدا به عنوان الگو ادامه دارد و ان‌شاءالله نصیب ما هم شود.

وی به خاطره‌ای از مادرش و استماع تلاوت قرآن استاد منشاوی اشاره کرد و گفت: هرچه خاطره خوش داریم همواره همراه با اینها بوده است. این دعاهای متداولی که حفظ هستیم حاصل خوانده شدن مداوم آن از دوران کودکی تا کنون است که همواره در ما نهادینه شده است. خاطرم هست که صبح‌ها دو تا سه صفحه از مصحف شریف را می‌خواندیم و بعضا از روی کنجکاوی نیز معنای برخی از کلمات را می‌پرسیدیم و توفیق داشتیم در این کلاس مستمر شرکت می‌کردم.

افتخاری با اشاره به راه‌اندازی مرکز فرهنگی (کتابخانه‌ای) با عنوان افتخاری در شهر عصمتیه شاهرود و تبدیل آن به حسینیه شهید افتخاری پس از شهادت پدرش، اظهار کرد: در همان‌جا مادرم و پدرم لغت به لغت قرآن و هم نهج‌البلاغه را هم تطبیقی وهم تحلیلی چه پیش از ایام انقلاب اسلامی و چه پس از آن به ما آموزش می‌دادند و حتی بعدها صحیفه سجادیه و هم اربعین حدیث امام(ره) را نیز به ما آموزش می‌دادند و این باعث شده بود که تقریبا و تحقیقا تا آخرین ساعت عمر بابرکتی که مادرم داشتند در ۸۲ سالگی و حدود پنج، شش سال پیش جلسات قرآن و تفسیر داشتند.

این خادم قرآن در ادامه به دینی که خانواده شهدا به شهیدانشان دارند اشاره و بیان کرد: راه شهدا، راه اسلام و سیدالشهدا(ع) است و باید آن را ادامه دهیم. اگر دیگران زحمت می‌کشند، خودشان حرکت می‌کنند اما به دلیل بدهی که دادیم و قولی که به شهدا داده‌ایم مضاعف کار کنیم.

وی ادامه داد: همسر من به دلیل فرصت کم، امکان نوشتن وصیت‌نامه نداشتند و خودم در کنار ایشان شروع به نوشتن وصیتنامه‌شان کردم و خاطرم هست از ایشان پرسیدم «هدفتان برای رفتن به جبهه چیست؟»، ایشان گفتند «با وجود فراهم بودن تمامی امکانات اقتصادی، اجتماعی و ... تنها و تنها برای رضای خدا به جبهه می‌روم» که من این عبارت را در آنجا نوشتم.

افتخاری به آرزویم برای رفتن به جبهه اشاره کرد و گفت: به همسرم گفتم من با وجود سه فرزند کوچک نمی‌توانم به جنگ بیایم و به ایشان گفتم خاطرتان جمع، شما با پدرم به جبهه بروید و من از فرزندان نگهداری می‌کنم. مثل اینکه خیلی خاطر جمعشان کردم و هم پدرم و هم همسرم در عملیات کربلای ۴ به درجه رفیع شهادت رسیدند و کنار هم به خاک سپرده شدند. خداوند به ما این منت را گذاشت که اگر در شهادت باز بود، ما محروم نماندیم. اگر عنایت آنها نصیب ما شود، بتوانیم خدمتی برای اسلام انجام دهیم.

سپس از این همسر و فرزند شهید با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، طی برنامه‌ریزی انجام شده، برای دیدار و تبریک ایام با همراهی لاله افتخاری و حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به دیدار مادر حافظ نوجوان، حنانه خلفی رفتیم. حنانه خلفی با ۱۴ سال سن در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران است. وی در ۱۱ سالگی مدرک درجه سه حفظ قرآن را دریافت کرده و سال گذشته نیز مدرک معادل کارشناسی ارشد را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده است. در کنار آن نیز مشغول به تحصیل در پایه نهم در رشته علوم تجربی است تا در آینده پزشک حاذقی در کشورش شود.

افتخاری طی این دیدار ضمن تأکید بر اینکه حنانه خلفی از ثمرات انقلاب است، اظهار کرد: خاطرم هست پیش از انقلاب حفظ قرآن به این اندازه مرسوم نبود و اگر فردی نیز تلاوت زیبایی داشت می‌گفتند «حتما این فرد مصری است» اما به برکت انقلاب این حفظ قرآن فرهنگ شد که باید قدرشناسی اصلی را از مادر و پدر این دختر نوجوان انجام داد که همراهی کردند و راه را به وی نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه حنانه در کودکی بزرگ شد و در این سن راهش را پیدا کرد، ادامه داد: این راهیست که اگر سایر پدر و مادران بر آن صبر کنند نتیجه آن را خواهند دید. این راه از لحاظ زمان گذاشتن، تدبیر و هماهنگی برنامه‌ها ارزان به دست نیامده است و اگر خانواده‌ها اینگونه سرمایه‌گذاری کنند و بدانند چطور سرمایه‌گذاری کنند، قطعا شاهد ثمرات خوبی خواهند بود. چنانکه ظرفیت‌های حنانه شکوفا شد و الگویی برای جامعه شد و ان‌شاءالله همانطور که زندگی خود را از کودکی با قرآن آغاز کردند، همین قرآن در آینده نیز پشت و پناهش خواهد بود و به مانند نور، نمی‌گذارد که به بی‌راه و گمراهی برود و دچار سردرگمی شود و قطعا این نور حمایت‌کننده است.

افتخاری اضافه کرد: چنانکه در روایت آمده است «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»، قطعا ایشان دارای شاگردانی هستند تا آنچه را که از قرآن فراگرفته‌اند به آنها نیز بیاموزد. همچنین پدر و مادر حنانه نیز برای سایرین از خاطرات و تجربیات و سختی‌های راه و همچنین گره‌گشایی‌ها و عنایاتی که از قرآن صورت می‌گرفت بگویند و این را به نسل حاضر و آینده منتقل کنند.

در ادامه پدر حنانه خلفی به بیان فرایند قرآن‌آموزی فرزندش پرداخت و گفت: اگر برنامه‌ریزی دقیق در زندگی باشد با توکل بر خدا، فرد به هر جایی می‌رسد. حنانه از سن چهار تا پنج سالگی روخوانی و روانخوانی قرآن را فراگرفت، من دبیر زبان عربی بودم و در منزل با حنانه زیاد کار کردم. در ابتدا الفبای قرآنی را به وی با شکل و نقاشی آموزش دادم و در پنج سالگی به تمام قرآن با صوت و لحن مسلط بود، آن هم به دلیل استماع زیاد تلاوت قرآن به سبک استاد منشاوی بود. در ادامه حنانه جزء ۲۹ و ۳۰ را حفظ کرد.

وی ادامه داد: سپس حنانه به کلاس‌های جامعةالقرآن رفت. استعدادش را مربیان جامعةالقرآن طی تماس تلفنی با بنده، اطلاع دادند و گفتند اگر می‌شود «با برنامه‌ریزی دقیق بیشتر روی حنانه کار کنید.» خاطرم هست تازه بازنشسته شده بود و به همین دلیل با فراغ بال بیشتری برنامه‌ریزی کردم و الحمدلله طی دو سال توانست حافظ کل قرآن شود.

پدر حنانه با تأکید بر اینکه برکت قرآن را در زندگی دیده‌ایم، اظهار کرد: به برکت قرآن هفت بار به عتبات عالیات اعزام شدیم و حنانه توانست در حرم امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) و همچنین در حرم حضرت علی(ع) به اجرای برنامه بپردازد و در کنار آن به سوریه دعوت شدیم و حنانه در حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به اجرای برنامه پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه اگر فردی با قرآن مأنوس باشد، خودش پرواز می‌کند، ادامه داد: با فضیلت‌ترین عبادات، خواندن قرآن است و همانطور که در روایات نیز آمده است «أشرافُ اُمَّتی حَمَلَةُ القُرآنِ». ما هر چه داریم از قرآن است. قرآن بیّن است و برای بیرون خود مبین است.

خلفی با اشاره به اینکه دو فرزند دخترش طی فرایند یک ساله و به روش جامعةالقرآن به حفظ کل دست یافته‌اند اما با حنانه در منزل تمرین کرده است و از طریق بازی و شعر وی را حافظ قرآن کرده است، گفت: برای حفظ صفحه جدید، صوت استاد خلیل الحصری را به دلیل تلاوت روان و شمرده شمرده‌ای که داشتند، می‌گذاشتم و سپس چهار بار با تلاوت استاد منشاوی همخوانی می‌کردیم و آیه را حفظ می‌کردیم. هنگامی که آیه دوم یا سوم صفحه را حفظ می‌کردیم باز از ابتدای صفحه آیه را تکرار می‌کردیم تا بر حفظ به طور کامل مسلط شویم و در ذهن حنانه آیات قرار گیرد.

وی ادامه داد: حنانه تنها حافظ آیات نیست، بلکه مفردات کامل قرآن را می‌داند و بر ترجمه و تفسیر آیات نیز مسلط است و خودش با علاقه‌مندی فراگرفته است.

پدر حنانه در پایان از عدم توجه لازم مسئولان به دختران قرآنی سرزمینش ایران گلایه کرد و گفت: چرا آنگونه که باید به دختران قرآنی پس از سن تکلیف بها داده نمی‌شود. این مورد لطماتی را به بانوان وارد می‌کند، چرا که عرصه به مانند آقایان برای آنها باز نیست.

سپس مریم حاجی‌عبدالباقی، عضو هیئت اندیشه‌ورز بر ضرورت ترویج برنامه‌ریزی آموزشی خانواده خلفی برای تربیت فرزندان قرآنی تأکید کرد و گفت: شما داری سه فرزند دختر دیگر هستید که حافظ کل قرآن کریم و یک پسر دارید که حافظ ۱۰ جزء از مصحف شریف است، بنابر این شاید بشود با ترویج روشی که برای حفظ فرزندتان در نظر داشتید و عملیاتی کردید، حافظانی را تربیت کنیم.

در ادامه مادر حنانه خلفی بر تأثیرگذاری آیات قرآن بر فرزندش گفت و افزود: امیدوارم حنانه از آموزه‌های قرآن در زندگی نیز بهره‌مند شود و در اخلاقیات و روابط اجتماعی‌اش اثرگذار باشد.

حنانه از رئیس سازمان دارالقرآن الکریم خواست در صورت امکان شرایطی فراهم شود تا برای اخذ مدرک درجه یک حفظش که نیازمند سابقه تدریس ۱۰ ساله است، اقدام شود که با قول مساعد روبرو شود و قرار شد در جلسه آینده حفظ این موضوع مطرح شود و در صورت امکان ایشان با درج استثنا از این مزیت بهره‌مند شود.

سپس حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت چند از آیات کلام وحی پرداخت و سپس مداحی توسط خسروی از ذاکرین اهل‌بیت(ع) انجام شد و در ادامه با اهدای هدیه و لوح تقدیر از این حافظ نوجوان تجلیل شد. حسن ختام این دیدار تلاوت ترتیل آیات توسط حنانه خلفی بود.

بنابر گزارش ایکنا، سومین خانواده‌ای که با همراهی خانواده خلفی و احمد ابوالقاسمی، قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان به دیدارشان رفتیم، زهرا ناظری، خواهر سردار شهید محمد ناظری و دانش‌آموز بسیجی شهید تیمور ناظری بود. وی، مدرس و داور مسابقات قرآن کریم و دبیر کل انجمن مرکز دانش‌پژوهان شاهد را عهده‌دار است. مادر بانو ناظری، شهیده پروین کوثری است.

در ابتدا نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد و سپس لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با اشاره به اینکه نزدیک به سی سال از آشنایی‌اش با این خانواده می‌گذرد، گفت: خانم ناظری همواره در تربیت نیروی قرآنی و هدایت‌گری آنها به ویژه در جذب فرزندان ایثارگران به این عرصه تلاش‌های زیادی کرده است.

وی به راه‌اندازی گروه جهادی توسط زهرا ناظری متشکل از حقوقدان، پزشکان و متخصصانی از خانواده شهدا و ایثارگران به منظور خدمت‌رسانی در کل کشور، اشاره کرد.

در ادامه حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و سپس احمد ابوالقاسمی به بیان خاطراتی از آشنایی‌اش با سردار محمد ناظری پرداخت و گفت: ایشان در مسجد محله ما در منطقه ۱۷ تهران پیش از ایام جنگ فعالیت جدی داشتند، به طوری که در پادگان امام علی(ع) در سال ۵۷ تمام دوره‌های نظامی لازم برای آشنایی با اسلحه و تیربارها و راپل‌ را برای بچه‌های محل برگزار کرد و خاطرم هست که در سال ۶۰ شاید ما جزو آن معدود جوان‌هایی بودیم که از بالای برج آزادی راپل کردیم. البته من با شهید تیمور ناظری نیز آشنا بودم. او یک سال از من بزرگتر بود.

وی با اشاره به اینکه شهیدان ناظری در جذب بسیاری از جوانان به سپاه نقش تأثیرگذاری داشتند، اظهار کرد: حتی خاطرم هست که سن تیمور ناظری به اعزام به جبهه نمی‌خورد اما یک روز دیدم در کلاس‌های مدرسه حاضر نشد، سراغش را گرفتم و گفتند به جبهه رفته است و بعد هم که در عملیات فتح‌المبین، دوم فروردین‌ماه ۱۳۶۱ به درجه شهادت رسید و ششم فروردین همان سال نیز پیکرش تشییع شد.  

این جانباز دوران دفاع مقدس نیز به دستکاری کردن شناسنامه‌ خودش با دوستش به نام سیدرضا برای اینکه بتواند به جبهه اعزام شود اشاره کرد و گفت: در بهمن سال ۶۱ به دلیل فراخوان اعزام سریع، توفیق یارمان شد و به جبهه رفتم اما از خیل دوستان شهیدم جاماندم.  

وی به زیبنده‌ترین صفت سردار محمد ناظری اشاره کرد و افزود: او به معنای واقعی خاکی بود و این اخلاقش زبانزد بود. می‌توان از او به عنوان اسطوره یاد کرد، چرا که برای بچه‌های محل تأثیرگذار بود و خدا توفیق دهد همه در راه آنان باشیم.   

در ادامه زهرا ناظری به صحبت برادران شهیدش با پدرش مبنی بر اینکه کاری نمی‌کنیم که نزد امام حسین(ع) سرافکنده باشی بلکه سربلندت می‌کنیم» و خاطراتی از برادران شهیدش اشاره کرد و گفت: سردار محمد، نهضت جهانی اسلام را راه‌ انداخت و فکر بزرگی داشت. وی معتقد بود در ایران نباید فرد معتاد باشد و جوانان این مملکت باید سربازان واقعی برای امام زمان(عج) باشند. خیلی‌ از افراد معتاد را سردار حاج محمد احیا کرد و به جامعه بازگرداند و حتی حرفه‌هایی را یادشان داد.

وی با تأکید براینکه ما باید زمینه ظهور را برای امام زمان(عج) فراهم کنیم، افزود: یکی از دوستان خوابی از ایشان دیده بود که تلنگری برای من بود و با وجود اینکه دو گروه جهادی در تهران به اسم شهید ناظری یکی در جنوب تهران و دیگری در منطقه پنج تهران فعال هست، گروه جهادی با عنوان «جمعه ظهور» را با همراهی جمعی از فرزندان شهدا راه‌اندازی کردیم تا قدم کوچکی در این زمینه برداریم.

سپس از ایشان با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

در پایان به دیدار خواهر شهید سیدمرتضی رضاقدیری رفتیم. مریم رضاقدیری، مادر نمونه مناطق ۹ و ۱۰ تهران است. وی دارای تحصیلات کارشناسی حوزه و دارای سه فرزند دختر است. فرزندانی که هر کدام در رشته‌هایی چون پیراپزشکی دانشگاه شهید بهشتی و طراحی تحصیل کرده و از دختران موفق این سرزمین هستند.

مریم رضاقدیری نویسنده کتاب «پدر یتیم» در دو جلد است. یک جلد از این کتاب در سال ۱۳۹۱ و جلد دیگر در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسیده است.

لاله افتخاری طی این دیدار ضمن ارج نهادن سختی‌هایی که این خواهر شهید کشیده‌اند، گفت: ایشان توانسته است با توجه به اینکه همسرشان را در اواخر سال ۸۴ از دست داده‌اند و در کنار آن مشکلات، جایگاه خود را حفظ کنند و تحصیلات خود را انجام دهند و در امور فرهنگی رسالت مادری خود را انجام دهند و فرزندانی چنان موفق تربیت کنند.

وی ادامه داد: پیکر برادر شهیدشان در فاطمیه امسال پس از ۳۹ سال چشم‌ انتظاری از فکه پیدا شد و به آغوش خانواده بازگشت.

سپس مریم رضاقدیری در وصف حال برادرش گفت: شهید سیدمرتضی رضاقدیری در طول ۲۸ سال زندگی‌اش همواره از مظلومان دستگیری می‌کرد و از قدیم اهل مبارزه بود. ایشان ارادت ویژه‌ای به حضرت زهرا(س) داشتند و یکی از آرزوهایش این بود که قبرش به مانند حضرت زهرا(س) بی‌نشان باشد.

وی ادامه داد: همسرم هدایت‌الله علی‌اکبری نیز از شاگردان معلم قرآن مرحوم استاد محمدتقی مروت بود. او از ۹ سالگی تلاوت قرآن را با تلاوت‌های استاد عبدالباسط انجام می‌داد. ایشان در اسفندماه سال ۸۴ دار فانی را وداع گفت.

سیده مریم رضاقدیری سپس دلنوشته‌ای را برای برادرش قرائت کرد:

«سلام بر تو که عاشق بودی و عاشقانه رفتی.

شما شهیدان بودید که با خون سرخ خویش یک یک آیات الهی را بر پهنه هستی نگاشتید.

برادرم! تو به معنای واقعی چله‌نشین شب یلدای ظهور بودی

چهل یلدا در فکه، غریب و در سرزمین عارفان و در کانال کمیل

بر سر کوی دوست به انتظار نشستی و با همرزمانت در هجر یار شیشه دل را شکستی و برای دیدار مولایت، دیده به ره داشتی.

ای عاشق خالص، ای که الماس وجودت را در این چله‌نشینی صیقل داده‌ای و چهل سال راه سیر و سلوک را فاتحانه پیمودی

و اکنون آمده‌ای که این الماس ناب را پیشکش خدایت نمایی.

ای که ققنوس‌وار در آتش عشق رفتی.

اکنون که خالص گشته‌ای، زیباتر شده‌ای، دلرباتر آمده‌ای و در این آدینه، دست‌های استجابت را بالا ببر و دعا کن تا مطلع فجر برسد و سپیده ظهور فرا رسد.»

در پایان نیز از این خانواده شهید با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••